עלויות שיווק אתרי מכירות

כמה עולה לשווק אתר מכירות – מה הן עלויות הפרסום של אתרי איקומרס?

זה שיש לכם חנות אינטרנטית פעילה ויפה לא מבטיח שתצליחו למכור בכמות מספקת שתצדיק את הפעילות און ליין. זה נכון שכדאי לפעול ברשת גם ברווחיות נמוכה ואף ללא רווחיות כדי לתפוס נתח מהשוק, אך חשוב לדעת כמה כסף אתם צפויים להשקיע על שיווק האתר באופן שוטף ומראש.

עלות קידום אתר מכירות

שיווק אתרי מכירות נחלק למספר רב של פעילויות שונות ומשלימות:


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


  • קידום אורגני במנועי חיפוש.
  • קידום אורגני ברשתות חברתיות.
  • קידום ממומן במנועי חיפוש.
  • קידום ממומן ברשתות חברתיות.
  • רכש מדיה / יח”צ באתרים.
  • שיתופי פעולה עם מובילי דעת קהל.
  • שיתופי פעולה עם אתרים משלימים.
  • דיוור ישיר לקהל לקוחות חדש וקיים.
  • ועוד..

כלל הפעולות הללו (גם האורגניות) עולות כסף וזאת מאחר ונדרשים שעות עבודה של איש מקצוע מידי חודש בנוסף לעלויות הפרסום בפועל

בעלי אתרי מכירות מגלים לעתים את העלויות הללו רק עם יציאה לדרך ואו לאחר תקופה בה הם כלל לא ניצלו את היכולות הללו לחיזוק ופיתוח של העסק בעולם האינטרנט.

תכלס, כמה עולה שיווק אתר איקומרס?

כעת ננסה לכמת את עלויות השיווק לטווחים ברורים בהתאם לגודל האתר והתכניות ארוכות הטווח של העסק:

  • עלות שיווק אתר מכירות נישתי:
    • אתרי נישה, יכולים להסתפק בתמהיל מצומצם של 80% קידום אורגני וכ-10% דיוור ישיר לצד 10% קידום ממומן.
    • תג מחיר: 3,000 ש”ח ומעלה.
  • עלות שיווק אתר מכירות ממוצע:
    • אתרי מכירות ממוצעים יחלקו את תקציב השיווק על 50% קידום אורגני, 30% קידום ממומן וכ-20% על כל היתר.
    • תג מחיר: 4,000-8,000 ש”ח.
  • עלות שיווק אתר מכירות מותג/רשת:
    • רשתות וגופים גדולים נוטים להשקיע כ-80% מהתקציב על פרסום ממומן, 10% על שיתופי פעולה ויח”צ ורק 10% על קידום אורגני.
    • תג מחיר: 12,000-50,000 ש”ח
  • עלות שיווק אתר מכירות בינלאומי:
    • אתרים בינלאומיים משקיעים את כל התקציב על קידום ממומן ושיתופי פעולה ויח”צ כאשר אופן חלוקת העוגה משתנה בהתאם לרוח המותג.
    • תג מחיר: 50,000 ש”ח ומעלה.

ייתכן ואתם קוראים את העלויות הללו ושואלים את עצמכם, איך זה ייתכן?!

ובכן, בדומה לחנות פיזית בה יש לנו שכירות, עובדים, מלאים, ריהוט וציוד, כך גם בעולם הדיגיטלי יש לנו הוצאות מקבילות כאשר רובו מוקצא למאמצי השיווק של האתר כדי להגיע לקהלי יעד גדולים ככל שאפשר.

חלוקת עוגת השיווק של אתרי מכירות

השיווק של אתרי מכירות מתחיל הרבה לפני שאנו מתחילים בפרסום הממומן. אתרי מכירות מוכרים משקיעים מאמצים כבירים בהטמעת חוויית שימוש מעולה באתר כחלק מההבנה שזהו חלק בלתי נפרד מהקידום האורגני והשיווק בכלל.

כלומר, חנויות אינטרנטיות מחזיקות צוות מאחורי הקלעים שעוסק בהעלאת מוצרים, בעדכון וניהול השירות ללקוחות וכמובן אנשי מקצוע רבים שעוסקים במלאכת הפיתוח והשיווק במגוון פלטפורמות בהתאם למעשה בה עוסק האתר.

אנו יודעים מכלי ראשון שיש חנויות שמחזיקות מאחורי הקלעים עשרות רבות של עובדים ומדובר באופרציה מורכבת כל כך שחברות שונות מחזיקות מנכ”ל או סמנכ”ל ייעודי לאתר האינטרנט של החברה.

עסקים שאינם רוצים הוצאות אדירות על שיווק האתר פונות לחברות ניהול אתרים כדוגמתנו כדי לשכור עובדים לפי היקף שירות עם מעטפת מקצועית שמייתרת החזקת צ’י עובדים יקר ומורכב לניהול.

לסיכום,

הקמה של אתר מכירות כלל לא מבטיח תוצאות מזהירות. כדי להצליח עם אתר מכירות, חייבים צוות ניהולי מקצועי שיתפעל את האתר שידאג לכך שהכל עובד כשורה ושהמוצרים נחטפים מהמדפים הווירטואליים.

רוצים להתייעץ בנושא זה? מעוניינים לשמוע עוד על שירותי ניהול אתרים ולבחון את היתכנות כלכלית לתעדוף עובד חיצוני על פני עובד פנימי? פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם!

בהצלחה


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *