fbpx

אם אתם בוחנים הצעות מחיר לשירותי ניהול או תחזוקת אתרים, בוודאי קיבלתם מגוון הצעות לפי שעה או לפי ריטיינר חודשי (מספר שעות קבוע מידי חודש). בשני המקרים, השירות מתומחר לפי עלות שעת שירות אשר צריכה לכלול את כלל עלויות מנהל האתר ובמקביל להשאיר לו רווח כלשהו על עבודתו.

מאחר וכל עסק מעניק שירותי ניהול שונים ומחזיק בכוח אדם אחר, מחירי השירות צפויים להשתנות ממנהל למנהל ומחברה לחברה. כך אנו נמצא מנעד מחירים שנע מ-120 ש"ח לשעה ועד 250 ש"ח לשעה ואפילו צפונה מכך.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כמה עולה שעת עבודה: ניהול אתרים?

    כדי לענות על שאלה זו יש להתייחס למגוון פרמטרים של השירות. כאשר ככל שהשירות מקצועי יותר, כך עלות השירות צפויה להתייקר בהתאמה. לכן, אם אתם נדרשים לעבודת תוכן רגילה המחיר יכול להיות נמוך ואילו אם אתם צריכים עבודת פיתוח המחיר יהיה יקר יותר.

    אך, ניתן גם להתייחס למשתנים על פי סדרם:

    • האם מדובר בפרילנסר או חברה בע"מ?
    • האם מדובר במספר מועט או רב של שעות עבודה?
    • האם השירות מחייב זמינות נמוכה או גבוהה בעת הצורך?
    • מה מידת המורכבות של העבודות הנדרשות בשוטף?
    • האם מערכת האתר פשוטה או מורכבת ברמת לוגיקה של הקוד.

    ברור לכל ששירותים של חברה בע"מ יקרים יותר מאחר ועליהם לחשב תנאים סוציאליים לעובדים, שכירות למשרדים, ריהוט וציוד משרדי ועוד.. לעומת זאת, חברה בע"מ לרוב תהיה מסודרת ואחראית יותר ויש לנו שקט נפשי מכך..

    כמו כן, ככל שאתם מזמינים שעות רבות יותר מן הסתם שהמחיר ירד וזאת בהתאם לתנאי השוק (מלאי גדול = הוזלה במחיר) והכל שאיש המקצוע צריך להיות. מנוסה ומוכשר יותר עלויות שכרו גדלים בהתאמה ולכן עלויות שעות העבודה שלו משתנים בהתאמה.

    לבסוף צריך להתייחס כמובן למערכת ניהול התוכן של האתר. לא ניתן להשוות בין שעת ניהול או תחזוקה לאתר וורדפרס ובין שעת ניהול או תחזוקה לאתר מג'נטו אשר דורשת לוגיקה מורכבת יותר ורמת מקצועיות גבוהה יותר ולכן עלויות השירות יתייקרו בהתאמה.

    אבל איפה הקאטצ' האמיתי במחירי שעות עבודה לאתר?

    במקרים רבים נראה פערים משמעותיים בין חברות ניהול שונות ואף ברמה של מאות אחוזים. כך, חברה אחת תציע שעת שירות לניהול אתר ב-150 ש"ח ואחרת תציע באותם התנאים את השירות ב-250 ש"ח. ברור שיש שוני כלשהו בין החברות שהרי שניהם חפיצות חיים ולא סביר שהחברה הזולה מפסידה כסף על השירות…

    הכל קם ונופל באותיות הקטנות של הסכם השירות לניהול ותחזוקה לאתר. למה אנו מתכוונים? ובכן, אם תעברו ותבדקו היטב את חלק מההסכמים של נותני השירותים תגלו נתון מפתיע:

    עבור כל שעת עבודה או חלק ממנה הלקוח ישלם *** ש"ח.

    מרבית מזמיני השירות כלל לא ישימו לב לנתון שולי זה. אך משמעותו עלויות גבוהות בהרבה מזה שהוצגו לנו.

    מאחר ומרבית הבקשות של הלקוח נאמדות בטווחי זמן של 15-30 דק' עבודה, ייתכן מאוד שדווקא החברה אשר מציעה את המחיר הגבוהה (250 ש"ח) היא הזולה מבין השניים וזאת מאחר ושיטת חישוב הזמנים שלה שונה. כך לדוגמה, אנחנו מחייבים לקוחות בבנק שעות לפי רבע שעה במינימום כך ששעת עבודה יכולה להיות שווה ל-4 שעות עבודה של חברה מתחרה אשר מעניקה שירות לשעה או חלק ממנה ולכן השירות שלנו זול בהרבה…

    לסיכום,

    לפני שאתם רצים לסגור עסקה עם החברה הזולה ביותר, חשוב להבין מי עומד מאחורי השירות? מה מידת המקצועיות שלו? ואיך משוערך שעת עבודה בהסכם השירות. בדיקה מעמיקה של השירות תבטיח שביעות רצון מהצד שלכם ואפילו חיסכון כספי משמעותי ולכן כדאי להשקיע את מעט הזמן הדרוש לכך. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן