fbpx

לא מעט חברות משקיעים חלק מתקציבם על יחסי ציבור. חברות אלו גם מתחזקים מותגים חזקים וזוכים למיקומים מעולים בתוצאות האורגנית בחיפוש. רבים שואלים האם לאזכורים של מותג במאמרים באתרי אינטרנט שונים באינטרנט מסייע לקידום אורגני? במאמר זה אנו מנסים לענות על שאלה מרתקת זו.

מאמרי יח"צ וקידום אורגני

אתם מנהלי שיווק של חברה קטנה ואו בינונית ואינכם מצליחים לעקוף את המתחרים הגדולים מכם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל? אתם בוודאי שואלים את עצמכם למה זה קורה? איך ניתן להסביר את העבודה שלא משנה מה אתם עושים הם עדיין בראש תוצאות החיפוש? במאמר זה ננסה להסביר את הלוגיקה של מנועי החיפוש והאופן בו אתם יכולים לנצל זאת לטובתכם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    נתחיל בסיבות, למה מותגים נמצאים בראש תוצאות החיפוש?

    • למותגים מוכרים יש הרבה כסף להשקיע בקידום אורגני וממומן.
    • מותגים מוכרים נוטים לזכות לאמון רב יותר מצד הגולשים (CTR גבוהה).
    • למותגים מוכרים יש נוכחות רחבה יותר בכל רחבי הרשת.

    אנו לא ממש יכולים להתחרות על שני המרכיבים הראשונים שעומדים לצדם של העסקים הגדולים והמוכרים אך אנו בהחלט יכולים לבצע מניפולציות בכל הקשור לנוכחות הרחבה ברשת.

    כאשר מדברים על נוכחות באינטרנט, אנו מדברים על מאמרי יחסי ציבור במגוון רחב של אתרי מיינסטרים ונישה ברחבי הרשת. על כך כעת,

    איך מאמרי יח"צ משפיעים על קידום אורגני לאתר:

    ובכן, מאמרי יח"צ אינם חייבים להכיל קישורים בכדי להשפיע על הקידום האורגני של האתר (זאת במידה והמותג והאתר מזוהים בצורה ברורה זה עם זה). יש המכנים אזכורים של שם המותג כ"הקישורים השקטים" אשר אינם מעבירים בהכרח תנועה לאתר היעד אך עצם היותם של אזכורי מותג במיקומים רבים ברחבי הרשת מביא לתוצאות מדהימות.

    איך זה בעצם עובד? ובכן, זה לא סוד שגוגל כבר אינה זו שהכרנו בעבר, כיום גוגל קוראת את המיילים שלנו, מאזינה לשיחותינו, בוחנת את ההתנהגות שלנו בעת קריאת תכנים ברשת והיא עושה שימוש בעוד מגוון רחב של אמצעים בכדי לבחון ולחשב אילו תוצאות חיפושי מצאו חן בעיני המשתמשים.

    כאשר מנועי חיפוש מזהים שיש שיח רב אודות מותג המזוהה עם אתר אינטרנט (אפילו כשמדובר במאמרים שרכשו בכסף), מנועי החיפוש מסיקים שיש עניין רב סביב המותג ולכן העלאה של אתר האינטרנט למיקומים טובים יותר בתוצאות החיפוש רק מתבקשת מצידה.

    התוצאה היא מעגל קסמים של יותר נוכחות, יותר קידום אורגני, יותר כניסות לאתר וחוזר חלילה.

    להשקיע על מאמרי יח"צ ואו בניית קישורים?

    מאמרי יחסי ציבור זה אחלה אך זה לא מחליף לגמרי את הקידום האורגני הישן והטוב של הבניית קישורים. השיטה הטובה ביותר הנה לרכוש מאמרי יח"צ עם קישור יוצא תחת שם המותג ואשר מפנה לאתר האינטרנט של המותג. כך, ניתן ליצור תהודה ברחבי הרשת עם הקשר ישיר לאתר האינטרנט גם אם לא רבים אכן לוחצים על הקישור בכדי להגיע לאתר המותג.

    כאשר יש לנו תקציב שיווקי מוגבל, רצוי לכפר על כך על ידי הפקת תוכן איכותי שבאמת רצוי על ידי בעלי האתרים והקוראים. בעזרת יצירת ערך אמיתי לקוראים, אנו יכולים לזכות במאמרים חינמיים עם אזכורים ואף קשורים נכנסים לשביעות רצונם של כלל הצדדים.

    לסיכום,

    מדברים עליכם ברשת? זה מעולה! מקשרים אליכם ממאמרים אלו, זה עוד יותר טוב! ועדיין יש להבדיל בין תכנים איכותיים ורלוונטיים ובין תכנים דלים שכל ייעודן לבנות קישורים לאתר. כלומר, חשוב לעשות מאמצים לא להיות באזורים שיווקיים אלא בקטגוריות ראשיות של האתר כך שמנועי החיפוש יזהו ויקטלגו את התכנים כלגיטימיים. רוצים ללמוד עוד? המשיכו לקרוא בבלוג שלנו או פנו אלינו להתייעצות בנושא 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן