fbpx

התבקשנו אתמול להדריך יזם צעיר בתחילת דרכו בהכנת אפיון לאתר שהוא רוצה לפתח. מדובר באתר מורכב למדי שצריך להעניק שירות לאוכלוסיות שונות עם יכולות משתנות בהתאם לכל משתמש ומשתמש. הבעיה היא, שיש מגוון ענק של פרמטרים שעליו לקחת בחשבון והוא אינו יודע איך לסדר את כל אותן נתונים על גבי מסמך שגם יהיה קריא. לכן, הכנו מדריך קצר עבורו ועבורכם..

מבנה אפיון אתר אינטרנט

כאשר בונים מסמך אפיון לאתר אינטרנט או אפליקציה, חשוב מאוד לחשוב על מקבל האפיון (צוות הפיתוח) ולהבין שבמידה ונעמיס מידע רב מידי ואו מבולגן מידי, הם לא יצליחו להבין את האמור ומכך שסיכויינו לרוות נחת בסיום תהליך הפיתוח קטן משמעותית. לכן, מאמר זה חשוב מאוד עבור אלו המעוניינים להכין מסמך דרישות עצמאית.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מבנה אפיון אתר אינטרנט מורכב מחלקים. להלן סדר החלקים:

    • רכיבי היכרות:
      • פתיח לאפיון – שם, שפה, מדינה והגדרות בסיסיות שיש לדעת טרם פיתוח.
      • תיאור מצומצם – תיאור של הרעיון בתמצות מקסימלי והסבר אודות המודל העסקי.
      • שפות פיתוח – במידה ואתם רוצים פיתוח על תשתית/מערכת מסוימת יש להגדיר זאת.
    • רכיבי ניווט:
      • שרטוט תנועה באתר – הצגת תהליך הניווט באתר על בסיס תרשים זרימה (עץ אפשרויות).
      • שרטוט תקשורת באתר – הצגת אופן התקשורת בין המשתמשים במידה וישנו.
    • רכיבי מסכים:
      • איור מסכים – איור כל מסך ומסך שהמשתמש יראה באתר ואו באפליקציה.
      • תיאור מסכים – תיאור מילולי של כל מה שנדרש להציג במסך המוצג כעת.
      • תיאור תהליכים – תיאור תהליכים מאחורי הקלעים במסך שמוצג כעת.
      • תיאור פעולות – תיאור פעולות שהמשתמש עושה במסך זה שמוצג כעת.
    • רכיבי ניהול:
      • איור פאנל ניהול – איור של מבנה/תצוגה של פאנל ניהול מוצע לאתר/אפליקציה.
      • תיאור יכולות ניהול – תיאור היכולות של מנהל האתר שיתאפשרו לפאנל הניהול.
      • תיאור אפשרויות ניהול – תיאור סוגי הפעולות ותוצאות הפעולות השונות על האתר.
    • רכיבי מערכת:
      • הגדרת הרשאות – הצגת טבלת הרשאות לפי סוגי משתמשים הרשומים באתר.
      • הגדרת התראות – הגדרת סוגי התראות ואופן היווצרותן והצגתן באתר ובפאנל.
      • הגדרת סטטיסטיקות – הגדרת סוגי סטטיסטיקות שנדרשות לנו ואופן השימוש בהם.
      • הגדרת דיוור – הגדרת כלי דיוור חיצוניים / הגדרת יכולות דיוור פנימיים ומועדי שליחתן.
      • הגדרת תשלום – הגדרת מאפייני תשלום וגורמים חיצוניים לפי סוגי תשלומים.
      • ועוד..

    ישנו דגש חשוב להגדיר לכל אלמנט ואלמנט ברשימה חלקית זו המופיעה מעלה סימול ייחודי שיאפשר ניווט מהיר בתוך המסמך. כך לדוגמה, אנו משתמשים בסימולים A1,A2, ואז B1,B2 כאשר לכל סדרת רכיבים יש מזהה ייחודי לה עם ספרת זיהוי למיקוד גבוהה יותר.

    בצורה זו, המפתח יכול לחפש את הערך הנדרש לו בעזרת אות ומספר בלבד במקום לחפש ארוכות במסמך. יתרה מכת, אנו משתמשים במזהים ייחודיים אלו על גבי תרשימי הזרימה בתחילת האפיון בכדי לסייע למפתח להגיע הישר לנושא הרצוי לו וכמובן בכדי שיוכל להבין טוב יותר היכן מיקומו של כל מסך וכל הגדרה.

    לסיכום,

    הכנת מסמכי אפיון לאתר ואו מסמכי אפיון לאפליקציה מחייבים במיומנות נרכשת וביכולת כתיבה טכנית ומקצועית שאין לכל אחד. במידה ואתם אינכם יכולים לתכנן וליישם מסמך הכולל את המרכיבים מעלה בצורה נוחה ומקצועית, עדיף לשלם לאנשי מקצוע (להלן: אנחנו..) ולזכות במסמך דרישות מדוקדק ומקצועי לשמחת צוות הפיתוח ולשביעות רצונכם בסיומו של התהליך.

    מידע אודות תנאי שירות לתוכן זה

    אזורי פעילות:

    ישראל, מחוז מרכז, מחוז דרום, מחוז צפון, מחוז ירושלים והסביבה

    שעות פעילות שירותי ניהול שיווק ופיתוח:

    ימים ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-18:00

    שעות פעילות תחזוקה / שירותי SLA:

    24/7 - זמינות כל יום, כל השנה בהתאם להסכם השירות

    זמינות להספקת השירות:

    זמינות לשירות מידית

    שפות בהן השירות מוענק:

    עברית, אנגלית

    ניסיון בהענקת השירות:

    משנת 2008, מעל 15 שנה

    מספר טלפון להזמנת השירות:

    073-3745552

    לצ'אט עם נציג דרך וואטסאפ:

    Whatsapp - 055-9381228

    הזמנת שירות באמצעות דואר אלקטרוני:

    [email protected]

    מינימום התחייבות לקוח לשירות:

    אין התחייבות מצד לקוח. שירותי ניהול הנם חודש בחודשו.

    כתובתנו:

    נח מוזס 1 ראשון לציון, בית ידיעות אחרונות קומה 0

    מידע אודות שיוך התוכן לשירות

    מוצע כחלק מהשירותים הבאים:

    שירותי אפיון אתרים
    שירותי בניית אתרים

    למי מתאים השירות:

    ארגונים ועמותות
    גופים ממשלתיים ורשויות
    עסקים בינוניים
    עסקים גדולים
    עסקים קטנים

    מתאים לסוגי אתרים:

    אתרי תדמית
    אתרי מכירות
    חנויות אינטרנטיות
    אתרי קטלוג
    אתרי שירותים
    אתרי רשויות וממשל
    אתרי עמותות וארגונים

    מתאים למערכות ניהול תוכן:

    אתרי WordPress
    אתרי WooCommerce
    אתרי Magento
    אתרי Open cart
    אתרי דרופל

    עלות ממוצעת לשירות:

    מחיר יקר

    טווח עלויות לשירות:

    12,000-24,000 ש"ח

    סוג הצעת שירות:

    שירות מוצע עצמאית (לפי פרויקט)

    מתאים לתקופת שירות:

    שירות חד פעמי, תשלום פרויקטלי לפי דרישה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן