fbpx

מידי מספר חודשים שואלים אותנו מה זה בעצם שירותי ניהול אינסטגרם עסקי? לא מה זה אינסטגרם אלא ממש, מה בדיוק אתם עושים עבור הלקוחות שלכם? כמו הרבה שירותים אחרים, קשה להעריך את השירות אם לא מבינים מה נכלל בו, במדריך זה אנו נרצה להסביר אודות ניהול אינסטגרם עסקי וכך גם אתם תבינו כמה זמן ואנרגיה אנו נדרשים להשקיע עבור כל לקוח.

מדריך לניהול אינסטגרם

מדריך זה אינו צולל לפרטי הפרטים. במקום זאת, אנו נכסה את הניהול השוטף של חשבון אינסטגרם עסקי מגבוהה וזאת כדי שנצליח לרכז את כל המידע במאמר אינפורמטיבי בודד. להלן הנושאים עליהם נרחיב במאמר זה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. הקדמה קצרה אודות החשיבות של אינסטגרם לעסקים.
    2. הקמת חשבון אינסטגרם פרטי והפיכתו לאינסטגרם עסקי.
    3. עיצוב עמוד אינסטגרם עסקי כדי להיראות אופטימליים.
    4. סוגי השימושים באפליקציית אינסטגרם (לפרטיים ועסקיים).
    5. איך מנהלים אינסטגרם עסקי דרך המחשב הנייח שלנו?
    6. איך לבחור אילו פוסטים וסטוריז לפרסם בעמוד האינטסגרם?
    7. איך מייצרים מעורבות גבוהה יותר בעמוד האינסטגרם העסקי?
    8. איך מעלים את מספר העוקבים בעמוד העסקי באינסטגרם?
    9. מדידה וניתוח התוצאות של הפעילות שלנו באינסטגרם העסקי.
    10. סיכום.

    מוכנים? בואו נצא לדרך,

    1. הקדמה אודות אינסטגרם לעסקים:

    אינסטגרם הנו מנוע צמיחה משמעותי מאוד בעבור עסקים רבים. עסקי אופנה, בריאות ויופי, תכשיטים, מזון ועוד שורה ארוכה של ענפים יכולים לנצל את הפלטפורמה לדבר בצורה ישירה וזולה למדי עם קהלי היעד הצעירים ולעשות זאת באמצעות המוצרים שלהם מבלי שהעסק בעצמו נבחן לגופו. כך, שאם אתם מוכרים מוצרים ויזואליים (מוצרים שמצטלמים טוב), אתם חייבים להיות פעילים באינסטגרם.

    2. הקמת חשבון אינסטגרם והפיכתו לאינסטגרם עסקי:

    הקמת חשבון אינסטגרם נעשית דרך המכשיר הסלולרי. עליכם להיכנס לחנות האפליקציות, לבצע חיפוש instagram או להיכנס לקישורים הבאים: אינסטגרם באנדרואיד | אינסטגרם לאייפון. לאחר שהורדתם והפעלתם את האפליקציה, ביכולתכם למלא פרטים וללחוץ הבא, הבא, הבא – חשוב לעשות זאת לאט כדי לא לפספס את השלב בו אתם יכולים לבחור את המזהה שלכם באינסטגרם (חשוב שיהיה קצר, פשוט ונקי ככל האפשר).

    לאחר שכבר יש לכם חשבון אינסטגרם פרטי, כדי להפכו לאינסטגרם עסקי, כל שעליכם לעשות הנו להיכנס לתפריט הראשי (למעלה בצד ימין) ולגלול עד למטה היכן שכתוב " switch to business profile". יש לבחור אפשרות זו ולאחר מכן לדפדף עד שמגיעים לבחירת העמוד העסקי שלכם בפייסבוק ומחברים ביניהם. זהו. אתם מחזיקים בחשבון אינסטגרם עסקי.

    3. עיצוב עמוד אינסטגרם עסקי לתצוגה אופטימלית:

    כאשר רוצים למכור דרך האינסטגרם, יש צורך בתשתיות מספקות. כלומר, עלינו להשקיע לא מעט מחשבה על הנראות שלנו בעיני המשתמשים האחרים ברשת החברתית. לכן, אנו נשקיע בכמה נקודות עיקריות:

    • שם המשתמש באינסטגרם  – חשוב שיהיה קצר, בעל מסר, פשוט להקלדה ובעיקר ללא אלמנטים מיוחדים.
    • תמונת פרופיל באינסטגרם – חשוב לבחור תמונה ברורה של לוגו, פנים או סמל עסק ללא רקע מבלבל מאחור.
    • ביו לעמוד עסקי באינסטגרם – חשוב להעביר את המסר שלכם יחד עם קריאה לפעולה עבור המשתמשים.
    • הכנת מיתוג לעמוד האינסטגרם – חשוב לתכנן מראש עיצוב לפיד של התמונות ושימוש בעזרי מדיה שונים.

    כלל הפעולות הללו נעשות באופן חד פעמי בתחילת הדרך אך הן משמשות אותנו לאורך כל חיי העמוד העסקי שלנו.

    4. סוגי השימוש באינסטגרם פרטי ועסקי:

    מרבית הפעילות ברשת האינסטגרם סובבת פרסום של פוסטים וסטוריז, מה זה בעצם אומר? אילו שימושים נוספים ניתן לעשות באפליקציה? ובכן להלן הרשימה המלאה:

    • פרסום פוסטים באינסטגרם – תמונות עם טקסט ותיוגים (וידאו עד 10 שניות).
    • פרסום סטוריז באינסטגרם – תמונות עם טקסט ותיוגים (וידאו עד 15 שניות).
    • פרסום היילייטס באינסטגרם – כמו סטוריז אך לא נמחק לאחר 24 שעות.
    • פרסום IGTV באינסטגרם – קטעי וידאו העולים על דקה (הדגמה/הדרכה).
    • שימוש בשמירה באינסטגרם – שמירה של פוסטים לרשימות לצפיה מאוחרת.
    • שימוש בתיוגים באינסטגרם – שימוש בכרוכית או סולמית כדי לתייג אדם או נושא.

    פעולות אלו מאפשרות לבעלי עסקים לנהל עולם שלם של תחומי עניין ותקשורת ויזואלית עם קהל רחב של חברים ועוקבים.

    5. איך מנהלים אינסטגרם עסקי דרך מחשב נייח?

    ככלל, אינסטגרם אינה תומכת בפעילות על גבי המחשב. ניתן לצפות בפוסטים דרך האתר של הרשת החברתית אך לא ניתן לבצע דרכה פעולות. אך, בכל זאת, כאשר רוצים לנהל אינסטגרם עסקי דרך המחשב, ניתן לעשות זאת בשלושה שיטות עיקריות:

    1. כניסה לאינסטגרם דרך הדפדפן ולחיצה על המקש F12 כדי להעביר למצב סלולרי.
    2. שימוש ב-Creator Studio דרך העמוד הפייסבוק העסקי בצורה נוחה למדי.
    3. שימוש בכלים חיצוניים אשר מאפשרים תזמון ופרסום פוסטים בתכנות שלהם.

    יש חשיבות רבה לניהול אינסטגרם דרך המחשב מאחר וכאשר אנו מנהלים מספר רב של עמודים עסקיים, קשה עד בלתי אפשרי לעבוד כל היום מהמכשיר הסלולרי..

    6. מה הן הנושאים שנרצה לפרסם בעמוד העסקי באינסטגרם?

    באינסטגרם, 90% מהערך הפרסומי הנו התמונה. לכן נשקיע הרבה יותר זמן על צילום התמונה, עריכת התמונה, הוספת מיתוג לתמונה ואו כל פעולה אחרת שיכולה להועיל לנו. אך, מעבר לכך, כן חשוב להשקיע מעט יותר על התוכן שעולה עם התמונה ויש לנסות לתאר את התמונה שרואים גם בצורה טקסטואלית.

    ניתן לתאר את המוצר שרואים בתמונה, מאילו חומרים הוא עשוי, מה הוא בדיוק עושה, כמה הוא עולה, וכמובן ניתן גם לדחוף לפעולה מסוימת כדי להניע מעורבות. בעזרת שימוש נכון בטקסט ובתמונות ניתן להגיע בצורה טובה יותר לקהל הלקוחות ויש לכך ערך גבוהה במיוחד.

    הנושאים שנפרסם הם כמובן נושאי הליבה של העסק שלנו, אם אנו מוכרים מזון, נצלם ונעלה תמונות של אוכל. אם אנו מוכרים אופנה, נצלם ונעלה פרטי לבוש על דוגמניות נאות וכן הלאה. חשוב מאוד להתמקד בנושאים ספציפיים ואשר יש להם הקשר ישיר ומידי לפעילות העסקית שלכם.

    7. איך גורמים למעורבות באינסטגרם לעלות עוד ועוד?

    בהמשך ישיר לתוכן שנפרסם בפוסטים שלנו, יש משמעות אדירה גם למידת העניין והמעורבות שמגלים הגולשים בתוכן בעמוד העסקי שלנו. כל הוספה לשמירה, כל לייק וכל שיתוף מוסיפים לנו נקודות מול האלגוריתם של אינסטגרם שאחר כך גם מרחיב את התפוצה שלנו עוד ועוד.

    כדי להגיע למעורבות גבוהה בזמן קצר ולראות זינוק בתוצאות שלנו באינסטגרם, יהיה עלינו לתזמן את הפוסטים שלנו לשעות השיא של קהלי היעד של העסק. כדי לזהות זאת ניתן לקרוא אודות תזמון פוסטים באינסטגרם ובפייסבוק ואו להיכנס ל-insights כדי לצפות בשעות השיא והשפל של העמוד העסקי שלנו ולהתאים את הפרסומים לקהלי היעד שלנו.

    מעבר לכך, עלינו לגרות את דמיונם בעזרת תמונות בעלות מסר מוקפד ומסקרן ואו על ידי שימוש בשלושת השורות הראשונות של התיאור לפוסט כך שהם יאלצו ללחוץ על read more כדי לראות את יתר התוכן ואז יש לנו מעורבות פעילה מצד המשתמשים.

    8. איך ניתן להעלות את מספר העוקבים באינסטגרם העסקי?

    באינסטגרם יש חשיבות עליונה בהעלאה עקבית ומתמשכת במספר העוקבים. אך, זו לא חוכמה לקנות לייקים ועוקבים מאחר ואין כל ערך בהגעה לחשיפה גדולה אך לא לקהל היעד של העסק שלנו. לכן, יש לבחור את השיטה הנכונה ביותר ולא בהכרח את השיטה המהירה ביותר.

    מאחר וזהו נושא מורכב, הנכם מוזמנים לקרוא הוראות מפורטות יותר במאמר הבא:

    9. מדידה וניתוח תוצאות הפעילות שלנו באינסטגרם העסקי:

    ברגע ששיניתם את הפרופיל האישי שלכם באינסטגרם לפרופיל עסקי, אינסטגרם מתחילה לאסוף עבורכם מידע רב ערך תחת insights (תפריט עליון, טאב ראשון). המידע שיופיע לכם נחלק לשלושה טאבים עיקריים:

    • פעילות באינסטגרם – מספר ביקורים בפרופיל, מספר מעברים לאתר האינטרנט, מספר פניות במייל וגם מספר החשיפות מהמעורבות בשבוע החולף.
    • תוכן באינסטגרם – מה הפוסטים שפרסמתם וכמה צפיות היו להם (שנה לאחור), ניתן גם לסנן ולראות נתונים מעמיקים יותר שהשיגו התכנים.
    • קהלים באינסטגרם – סך כל העוקבים, מיקומי העוקבים, גילאי העוקבים, מין העוקבים, שעות פעילות בהם העוקבים פעילים לפי ימות ושעות השבוע.

    כלים אלו חיוניים בכדי לדעת שהעמוד העסקי באינסטגרם במגמת עליה וכמובן בכדי שנוכל לקבל רעיונות טובים לתכנים עתידיים וכמובן לתזמונים וכ"ו.

    10. סיכום:

    כל פרט ופרט במדריך זה דורש העמקה משמעותית בפני עצמה. ראו לדוגמה את חלק 8 במדריך. יש מתודולוגיה מסודרת ושיטות עבודה בדוקות שמביאות לכדי עליה בעוקבים ובחשיפה וכמובן גם במכירות בפועל בעולם האמיתי. כפי שניתן להבין, מדובר במלאכה קשה ומתמשכת ויש לתחזק עמוד אינסטגרם עסקי במידה ורוצים לראות תוצאות טובות ולאורך זמן.

    אם אתם נדרשים לסיוע בניהול אינסטגרם עסקי ואו תרצו שנקים לכם חשבון כזה, השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    1 thoughts on “מדריך לניהול אינסטגרם – כל התפעול השוטף של אינסטגרם במאמר אחד!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן