fbpx

שמעתם הרבה על השקעות בנכסי דיגיטל אבל אתם רוצים לדעת מה הסיכויים להצלחה בהשקעות מאין אלו? הגעתם למאמר הנכון. במאמר זה אנו ננסה לפרוס עבורכם את רכיבי ההזדמנות והסיכונים אשר כרוכים בהשקעות אלו מתוך השוואה לאפיקים אחרים כדוגמת נדל"ן או שוק ההון.

סיכונים והזדמנויות בנכסי דיגיטל

כמו בכל אפיק השקעה אחר, יש משמעות רבה להבנה מעמיקה ככל האפשר בתחום בו אתם הולכים להשקיע. היעדר ידע הנו מתכון לניצול ופגיעה בכם ולכן מומלץ להגיע לשלב ההשקעה עם ידע ואף עם ליווי מקצועי. במאמר זה אנו לא נמליץ לכם לבצע השקעה מסוימת אלא רק נפרוס בפניכם את ההזדמנויות והסיכונים באפיקים הדיגיטליים. יצאנו לדרך!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הזדמנויות בהשקעה בנכסי דיגיטל:

    השקעה בנכסים דיגיטליים הנו תת אפיק בקטגוריה של ההשקעות האלטרנטיות. אלו הן השקעות לא מוסדרות ולא מבוקרות על ידי גורמים רשמיים אך במקרים רבים מייצרים תשואה גבוהה בהרבה מהשקעות מוסדיות. ככלל, השקעה בנכס מניב מבטיחה תשואה כפולה ואף משולשת מיתר אפיקי ההשקעה אך כפי שתבינו בהמשך, הדבר כרוך בלא מעט סיכונים שאין בהשקעות אחרות.

    נתחיל מהסוף, אחוז תשואה צפוי:

    • תשואה מהשקעה בשוק ההון: 12%-6%.
    • תשואה מהשקעה בשוק הנדל"ן: 8%-3%.
    • תשואה מהשקעה בנכס דיגיטלי: *30% ומעלה.

    *בהשקעה מוצלחת.

    כמו שבשוק ההון התשואה תלויה באופן ההשקעה וברמת הסיכונים בה (אג"ח/מניות/תעודת סל), כמו שבשוק הנדל"ן התשואה תלויה בסוג ההשקעה וברמת הסיכונים בה (מגורים/עסקי/בארץ/בחו"ל), כך גם בהשקעה בנכסי דיגיטל יש מנעד רחב של סוגי נכסים לרכישה ובנישות שונות וניתן ליהנות מתשואות שונות בהתאם לרמת הסיכון שאנו נוטלים על עצמנו.

    הזדמנות נוספת הקיימת בהשקעות בנכסי דיגיטל הנו רף הכניסה הנמוך. ניתן להשקיע סכומים קטנים למדי על ידי צעירים עם מעט כסף ואו בכדי להרחיב את פורטפוליו ההשקעות הכולל ואף לגדר השקעות אחרות.

    מאחר וכך, ניתן להשקיע סכומים נמוכים של החל מ-50,000 ש"ח ואם הכל הולך כמתוכנן להינות אפילו מתשואות חלומיות של מאות אחוזים במקרים בהם בחרתם להקים נכס מניב בתחום נכון.

    האם זה אומר שהכל וורוד? ממש לא. כפי שתקראו כעת,

    סיכונים בהשקעה בנכסי דיגיטל:

    אנו מבינים את העניין הרב סביב השקעה בנכס דיגיטלי. זהו האפיק החדשני והמהיר ביותר ליצירת הכנסה פסיבית נוספת. אבל יש לא מעט עניינים לא פתורים שיש לקחת בחשבון עם קבלת החלטה על השקעה מסוג זה:

    • מדובר בשוק צומח אך גם חסר יציבות.
    • היעדר פיקוח/בקרה מסודרת על ההשקעה.
    • אין הסדרה ברורה למעמד המיסוי על רווחים אלו.

    עבור חלק מהמשקיעים עניינים אלו לא משמעותיים ועבור אחרים אלו נתונים חשובים מאוד. לכן, אנו נעבור על נושאים אלו בזריזות בכדי שתוכלו לשאול אודותיהם טרם ביצוע השקעות בנכסים אינטרנטיים בפועל.

    השקעה בשוק דינמי וחסר יציבות:

    הפעילות העסקית אשר מקורה ברשת האינטרנט צומחת במהירות ומכאן גם האטרקטיביות בהשקעה בנכסי דיגיטל אלו. אך לצד יתרון מובהק זה, יש הרבה משתנים שאינם בשליטתנו ואשר יוצרים חוסר יציבות שאינו אהוב על משקיעים מסורתיים.

    להלן דוגמאות לגורמי סיכון:

    • עדכוני אלגוריתם של מנועי חיפוש ורשתות חברתיות.
    • מתחרים חדשים צצים בלי התרעה מוקדמת ועם תקציבים גדולים.
    • חוויית השימוש/דרישות הציבור מכם משתנות כל הזמן.

    במידה ויש לנו נכס דיגיטלי מניב ויש עדכון אלגוריתם של מנועי החיפוש שפוגע באתר (זמנית או קבועה) הרי שבתוך יום, ערך הנכס שלכם עלול לרדת ל-0. מצד שני, ניתן לתכנן פעילות ארוכת טווח שתקטין סיכונים אלו בתצורות שונות.

    אין פיקוח של גופים מסודרים:

    בשוק ההון ובשוק הנדל"ן יש סטנדרטים שונים המקובלים על כולם. כלומר, יש כלי מעקב ומדדים שמאפשרים השוואת ביצועים בין משקיעים שונים ובכך לתת אומדן של הצלחה וכישלון. מעבר לכך, ישנם גורמים רגולטורים אשר מגינים על המשקיעים במידה מסוימת ובכך מקטינים עבורם את רף הסיכון.

    בהשקעות אלטרנטיביות ובנכסי דיגיטל בפרט, אין כל גורם מפקח ואו משווה. לכן, אפיק זה מבוסס במידה רבה על אמון בין המשקיעים ובין מוכרי/מנהלי נכסי הדיגיטל שברשותם.

    יש בעיות מיסוי על רווח מנכסי דיגיטל:

    יש בחוק מיסוי מקרקעין ובחוק מיסוי רווחי הון התייחסות מסודרת לרווחים שמקורן בהכנסה פסיבית מנדל"ן או משוק ההון. לעומת זאת, אין כל התייחסות מסודרת לרווחים פסיביים אשר מקורן מתאגידים זרים המשלמים לנו עבור פרסום באתר או כל פעילות אחרת.

    האם משלמים מע"מ על רווחים מפרסום של גוגל? האם יש לדווח על הכנסה מפרסום פסיבי כרווח על עבודה (מדרגות מס הכנסה) או רווח על השקעות הון (25%)? אין תשובות ברורות לכך ולכן רבים לא מדווחים כלל ואו מדווחים על הכנסה זו כחלק מעסק אחר שבבעלותם או של בן/בת זוגם.

    ומה קורה כאשר מדובר בנכס דיגיטלי המעניק שירות לאזרחים זרים והתשלום מתקבל מהם דרך חברה זרה? על הנייר, אין כל קשר ישיר למדינת ישראל, כאן הדיון הופך למורכב אף יותר ולא נרחיב על כך במאמר זה.

    לסיכום,

    כפי שניתן להבין, השקעות בנכסי דיגיטל אינם מתאימים לכל אחד. בוודאי שלא ניתן לצבוע אפיק זה כאדום או ירוק, אנו מעריכים את הסיכון בהשקעות אלו ככפולה מיתר האפיקים. לכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע מנוסה ולבחון את ההשקעה בצורה מסודרת ומדויקת בניסיון לצמצם את הסיכונים למינימום האפשרי. אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו, ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן