fbpx

היועץ העסקי ואו חברים אומרים לכם שאתם חייבים אבל ממש חייבים לעשות קידום אורגני לאתר שלכם?! במקרים מסוימים הם צודקים ובמקרים אחרים הם פשוט טועים. קידום אתרים אורגני באינטרנט אינו תחום פשוט לעיכול אך אנו ננסה לענות במאמר קצר זה על כל השאלות שלכם.

מה זה קידום אורגני לאתרים?

קידום אורגני לאתרים הנו מושג המייצג שורה ארוכה של פעולות שמטרתן אחת = העלאת האתר שלכם לתוצאות גבוהות במנועי החיפוש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    הפעולות הנכללות בתהליך קידום אורגני:

    • שיפור חווית השימוש באתר.
    • שיפור ביצועי (מהירות) האתר.
    • השבחה וסידור של התוכן באתר.
    • שיפור נראות התוכן במנועי החיפוש.
    • בניית קישורים מהרשת לאתר.
    • ועוד..

    כלל הפעולות הללו נועדו להקנות לאתר עדיפות על פני המתחרים ברשת. זאת על ידי כך שהאתר מהיר, נוח, רלוונטי ועדכני יותר מיתר האתרים ברשת. במקביל, בניית קישורים נכנסים ושיתופי פעולה מאפשרים למנועי החיפוש להבין שמדובר באתר בעל משמעות ששווה להתייחס אליו בעדיפות גבוהה ולהציגו לגולשים.

    ככלל, מנועי החיפוש מנסים להעניק לגולשים את המענה הטוב ביותר לערכי החיפוש שהם ביצעו במנוע. לכן, גם מקדמי אתרים עושים מאמצים כבירים להבין מה הגולשים באמת רוצים ואיך ניתן לענות על דרישותיהם אלו בצורה הטובה והמדויקת ביותר כך שכלל האינדיקציות של מנועי החיפוש יצביעו על האתר של הלקוח שלהם כעדיף וימקמו אותו גבוהה בתוצאות החיפוש.

    למה ומתי עסקים צריכים קידום אורגני ברשת?

    קידום אורגני הנו אחד מיני דרכים רבות של שיווק ברשת. עסקים שרוצים להתרחב ולגדול חייבים לעצמם את הקידום האורגני מאחר וכ-80% מהלקוחות שלהם צפויים להגיע מהרשת. (בדומה לדפי זהב בעבר – כך גולשים משתמשים במנועי החיפוש לאיתור איש מקצוע, נותן שירותים ואו לרכישת מוצרים).

    ובכל זאת, מי לא צריך קידום אורגני?

    ישנם ענפים אשר מידת המורכבות בהם גדולה מידי בכדי להצדיק את ההשקעה בקידום אורגני. כך לדוגמה, סוכנויות ביטוח קטנות אינם יכולות להתחרות בסוכנויות הביטוח הגדולות וחברות הביטוח הענקיות על תוצאות החיפוש וזאת מאחר ואין שוויון במשאבים. כלומר, במידה ואתם עסק קטן בענף של ענקיים, כדאי לבחון את מידת הצורך בקידום אורגני בדקדוק רב. לעומת זאת, אם מדובר בענף בו הענקיים רדומים ואו שאין שחקנים בעלי כוח אדיר, הרי שבהחלט רצוי לנהל תהליך קידום אורגני (התייעצו איתנו לגבי הענף שלכם!).

    לאחר שסיפרנו לכם שקידום אורגני אינו חובה, חשוב לציין שיש  שירותים שעונים על הצרכים של עסקים קטנים ובינוניים בהצלחה יתרה. שירותים אלו נופלים תחת ההגדרה של "ניהול אתרים" שכוללים בתוכם בין היתר גם קידום אתרים אך במתכונת נוחה ומתאימה יותר לזירות תחרותיות בהם קשה לנצח.

    כעת נתייחס בקצרה לשלושה נקודות חשובות:

    1. יתרונות בקידום אורגני:

    היתרון המשמעותי ביותר בקידום אורגני לאתרים הנו בכך שגולש שביצע חיפוש בצורה אקטיבית ולאחר מכן נכנס לאתר, במרבית המקרים צפוי להיות לקוח טוב בהרבה מאחר והוא הגיע בכוונה תחילה ומתוך צורך אמיתי במוצר ואו בשירות שאתם מציעים. כלומר, קידום אורגני דומה להחזקת חנות על הצומת הכי מרכזית בה עוברים כלל המתעניינים בשירות שלכם וזהו נכס מדרגה ראשונה.

    מעבר ליתרון דרמטי זה, ישנם עוד יתרונות:

    • יציבות בתנועת הלקוחות.
    • מיקוד עסקי גבוהה יותר.
    • אחוזי סגירה גבוהים יותר.
    • יכולת פניה ממוקדת בממומן.
    • היווצרות בר-סמכה בתחומי עשיה.

    כאשר קידום אורגני נעשה כהלכה, יש אסטרטגיה מסודרת שתוכננה מראש ואותה מיישמים בשטח. אסטרטגיה זו צריכה לשקף את מהות ותכניות העסק הפיזי ולגבות את הפעילות העסקית ביכולות שיווקיות חזקות במיוחד.

    2. חסרונות בקידום אורגני:

    החיסרון המשמעותי ביותר בקידום אורגני לאתרים הנו בכך שמדובר בעלויות גבוהות על שירות מתמשך שקשה לעצור בשלבים מתקדמים מבלי לפגוע בהתקדמות. כלומר, כאשר נכנסים לשירות קידום אתרים, יש לקחת בחשבון הוצאות על פני שנה שלמה לרוב (מומלץ בכל זאת לא להתחייב לחצי שנה או שנה) כדי לראות תוצאות.

    מעבר לחיסרון משמעותי זה, ישנם עוד חסרונות:

    • מדובר בענף בו יש לא מעט שרלטנים.
    • מדובר בענף בו חוסר מקצועיות גוררת נזק קשה.
    • תוצאות רואים רק לאחר כחצי שנת פעילות.

    חסרונות אלו לא צריכים להרתיע אתכם. כאשר בוחרים איש קידום אתרים, חשוב לקבל המלצות מלקוחות קיימים, לראות תוצאות בשטח של לקוחות קיימים, אבל הכי חשוב. לדרוש שירות ללא כל התחייבות כך שבעל המקצוע יעשה מאמצים גדולים יותר לספק תוצאות כדי לשמר אתכם כלקוחות.

    3. כמה עולה קידום אורגני:

    קידום אתרים אורגני עולה לא מעט כסף. העלות של השירות משקפת את שעות העבודה שנדרשות ממנהל הקידום לאתר באופן שוטף ועל בסיס חודשי. כלומר, המחיר משתנה בהתאם לענף, בהתאם למספר המושגים שאנו רוצים לקדם, בהתאם למידת המקצועיות של המקדם וכמובן בהתאם לסוג האתר שאתם מעוניינים לקדם.

    להלן טווח מחירים סביר לקידום אורגני:

    • מחיר קידום אתר תדמית – 1,500-3,500 ש"ח לחודש.
    • מחיר קידום אתר מכירות – 2,500-6,500 ש"ח לחודש.
    • מחיר קידום אתר קהילה – 2,500-8,500 ש"ח לחודש.
    • מחיר קידום אתר שירותים -1,500-5,000 ש"ח לחודש.

    כאשר מכפילים מחירים אלו על פני שנה, ניתן לראות שהעלות של קידום אתרים מתחיל ב-18,000 ש"ח לשנה. מדובר בשירות לא זול אבל בעל משמעות רבה בניהול נכון ואפקטיבי של מקדם אתרים מקצועי. לכן, חשוב לוודא שאתם בוחרים איש מקצוע מעולה ואשר מגיע עם המלצות.

    לסיכום,

    אם אתם נדרשים לשירותי מקדם אתרים, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו להתייעצות בנושא (בחינם!) ואנו נשמח לעזור לכם להגיע למקדם אתרים מעולה ואו במידה ואתם מתאימים לשירותי ניהול אתרים אף נציע לכם את השירותים שלנו ללא כל התחייבות מצדכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן