fbpx

ישנה תופעה מרתקת בשנים האחרונות בה חנויות אינטרנט מעלות מגוון עצום של מוצרים כאשר חלקם הגדול אינו במלאי ואו אינו בהישג ידם. כלומר, בעלי חנויות אינטרנט טומנים "מלכודת דבש" לגולשים המחפשים מוצרים בתחום פעילותם ולאחר פנייתם לרכישת המוצר, מיידעים אותם שאין להם את המוצר הנבחר אך יש להם "מוצר דומה" או " מוצר חלופי" שיתאים לדרישותיהם. נשאלנו לאחרונה, האם זוהי פרקטיקה משתלמת?

מוצרי דמה בחנויות אינטרנטיות

יש לכם חנות אינטרנט פעיל, יש לכם יכולת סליקה נוחה, אך ברשותכם מספר מצומצם למדי של מוצרים למכירה. או במילים אחרות, ישנה הרגשה שאינכם ממצים את מלוא הפוטנציאל של החנות האינטרנטית שלכם וכעת אתם עומדים בצומת דרכים, האם לעצור ולהתמקד במוצרים שבהישג ידכם או להזין מספר רב של מוצרים דומים שיכולים להניע גולשים ולאחר מכן יבוצע ההחלפה בין המוצר הדמה למוצר האמיתי ובכך להגדיל את המכירות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    דילמה זו אינה קלה עבור רבים, בטח כאשר בעל חנות אינטרנטית נדרש להוריד מהחנות מוצר שאינו מוצע עוד ואין ברשותו לספק אך כתוצאה מכך, מקור תנועה משמעותי לאתר צפוי להיפגע. מה עושים? איך עושים? מהי הפרקטיקה הנכונה ביותר?

    ובכן להלן התשובה לשאלה זו,

    הצגת מוצרים שלא ניתן לספק – הכדאי?

    בפשטות. לא. אין שום סיבה להציג מוצרים שאינם ברי הספקה ובתוך פרק זמן סביר. לא רק מאחר ומדובר במעשה הטעיה, אלא בעיקר כי יש סיבות עסקיות נוספות שיש לקחת בחשבון ומצדיקות הימנעות מפרקטיקה זו:

    • יש מספיק יבואנים שעמם ניתן להתקשר ביושר ואשר יאפשרו לנו הספקה בתוך זמן סביר.
    • פעילות מסוג זה יוצרת אנטגוניזם ושם רע בצד הגולשים ואשר ימנעו מרכישה דרכו בעתיד.
    • במקרים רבים, האתר זוכה מהר מאוד לדירוג שלילי במנועי השוואת המחירים וביתר הרשת.

    מאחר וכיום יש מספר רב של חנויות אינטרנטיות בכל תחום ותחום, הרווחיות על הפעילות המקוונת נמוכה למדי ולעתים כלל אינה קיימת. כלומר, בניקוי הוצאות התפעול, התחזוקה, הלוגיסטיקה והשילוח, לא נותר רווח משמעותי בכיסיו של בעל האתר. אך, עדיין שווה להחזיק חנות אינטרנטית מתוך ראיה לעתיד ובה יש צפי של גידול מ-20% רכישות מקוונות לכ-80% רכישות מקוונות ואז בעלי חנויות אינטרנטיות שהתברגו גבוהה ברשתות החברתיות, מנועי החיפוש ותדמיתם אצל הגולשים צפויים ליהנות מרווחיות גבוהה במיוחד.

    ובדיוק בנקודה זו, הטקטיקה של תצוגת מוצרים שאינם בנמצא פוגעת בשם הטוב ובתדמית של החנות. כן, אולי תמכרו מעט יותר. כן, אולי תרגישו טוב יותר לרגע זה. אך, אתם מתחילים בנקודת שפל בכל הקשור לרמת השירות לקוחות שלכם. זהו אחד המשתנים המשפיעים ביותר ברכישות און ליין. בטווח הארוך הגולשים יזכרו לכם את העוול שעשיתם להם ויעדיפו לרכוש דווקא אצל המתחרים שלכם ובכך בעצם פגעתם בעצמכם.

    אז מה הוחלט?

    יש כל כך הרבה אפשרויות כדי להרחיב את הפוטנציאל של החנות אינטרנט, אין צורך להגיע לקומבינות ואו מלכודות דבש שפוגעות בכם בטווח הארוך. במקום זאת, פנו ליבואנים נוספים בתחומי הפעילות שלכם וסכמו עמם עמלות על מכירות ישירות ואשר הם יטפלו בפועל בלוגיסטיקה ושילוח הישר ללקוח ובתוך פרק זמן סביר ומוסכם מראש. כך, אתם יודעים שבכל זמן נתון, יש לכם מלאי כמעט בלתי מוגבל בידיו של היבואן (הוא יעדכן בגריעת מוצר מהמלאי ואו בקשיים אחרים כדרך קבע יחד עם יתר המשווקים) וביכולתכם להציע מכלול נרחב של מוצרים נוספים דרך האתר ועם חוויית שימוש ושירות טובה במיוחד.

    במקרים מסוימים, ניתן לקיים שיתופי פעולה עם בעלי חנויות אינטרנט נוספות באינטרנט ואשר יוסכם בהם שאתם תציגו מוצרים שלהם והם יציגו מוצרים שלכם וכך בעצם שני הצדדים להסכם זוכים לדריסת רגל גדולה יותר ולגידול מידי במכירות וללא סיכון כלל.

    דוגמה קטנה לסיום:
    רשת ציוד המחשבים KSP מתמחה בציוד מחשבים וסלולרי אך כיום מוכרת דרך האתר בשמים, מוצרי חשמל ועוד שלל מוצרים נוספים. אין ספק שהם אינם מחזיקים מלאי של בשמים ואו מוצרי חשמל ביתיים אך הם בחרו להתקשר עם ספק עליו הם סומכים שאכן עומד בזמני טיפול מהירים ומעניק שירות מעולה ללקוחותיו. כך, אנו מצאנו את עצמנו כעסק רוכשים מקרר דרך הרשת ומקבלים את המוצר למחרת לשביעות רצוננו – אנו נשוב ונבצע רכישות ב-KSP און ליין גם בעתיד. פשוט, ברור, כדאי.

    לסיכום,

    ניהול חנות אינטרנטית אינה עניין קל ואו פשוט לביצוע. יש צורך ביצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, אך יש לעשות זאת ביושר ובשקיפות מול הלקוחות כך שהם ירכשו אצלכם פעם אחר פעם ויהיו שביעי רצון מהתוצאות וכך שתזכו לשם טוב ולהצלחה ברשת.

    רוצים ניהול מקצועי לחנות אינטרנט שלכם? מעוניינים למכור יותר מוצרים און ליין? אנו חברת ניהול אתרים המתמחה בין היתר בניהול אתרי מכירות פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות ונשמח לעמוד לרשותכם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן