fbpx

שאלת השאלות של בעלי חנויות אינטרנטיות הנו, מה עדיף – אתר מכירות קטן אך ממוקד בתחום אחד ומדוייק או אתר מכירות גדול המציע שלל תחומים שונים ואף לא קשורים זה לזה? ובכן, התשובה לשאלה מעט מורכבת ותלויה באסטרטגיה שבחרתם.

מיקוד חנות וירטואלית

בעבר היו מעט חנויות אינטרנטיות ברשת ולכן שיווק של חנות לא הייתה מורכבת במיוחד. בשנים האחרונות, יש הצפה של חנויות חדשות בכל תחום ותחום ברשת ולכן כולם חייבים לפתח אסטרטגיה שיווקית שבה הם ידבקו במידה והם רוצים להשיג תוצאות.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מבין האסטרטגיות השונות, יש לא מעט שימת לב לאופי החנות האינטרנטית והמיקוד של החנות הנה חלק משמעותי באסטרטגיה זו, להלן 2 האסטרטגיות המובילות:

    1. אתר אינטרנט גדול – אתר המציע מגוון רחב של מוצרים מכל הסוגים ומה שמכונה בצורה מקצועית: Megastore.
    2. אתר אינטרנט ממוקד – אתר המציע מוצרים ממוקדים בתחום אחד ומדוייק ומכונה בצורה מקצועית: Nichestore.

    יש משמעות לבחירת אסטרטגיה נכונה בהקשר ליכולת שלכם לשווק את החנות בהצלחה.

    בואו נעבור על הפרטים בקצרה,

    ניהול אתר אינטרנט גדול:

    כאשר מקבלים החלטה על הפיכת חנות וירטואלית גדולה ורחבה אשר תכלול מגוון רחב של קטגוריות מסוגים שונים, יש יתרונות וחיסרונות:

    יתרונות בחנות גדולה:

    • ניתן להציע מוצרים לכל אדם באשר הוא.
    • ניתן לעבוד עם כל יבואן וספק הפועל בישראל.
    • ניתן לבנות מותג חזק אשר מאפשר מכירת מוצרים פרטיים.
    • ניתן לפתח מודלים כלכליים נלווים לחנות האינטרנטית.
    • ניתן לתפוס כוח רב בפעילות המקוונת ולעשות "אקזיט".

    חסרונות בחנות גדולה:

    • קשה מאוד לקדם אורגנית אתר ללא מיקוד מדויק.
    • יש עלויות תפעוליות גבוהות ביחס לחנות קטנה.
    • יש צורך בצוות נרחב המטפל בפניות ובהזמנות בזמן אמת.
    • ישנם עלויות שיווקיות ותדמיתיות הדורשות הון רב.
    • אין כל הבטחה שהגולשים ישמרו אמונים לחנות המושקעת.

    לאחר היכרות זריזה עם היתרונות והחסרונות, חשוב לזכור שבניית חנות גדולה כדוגמת וואלה שופס, שופרסל, טרמינל X, עזריאלי.קום ועוד מאפשרת תפיסה של נתח שוק משמעותי ואף פיתוח מתקדם של מותג חזק ברשת אך העלויות הגבוהות של השיווק והפרסום כה גדול שזה מתאים לחברות גדולות ובעלי כיסים עמוקים ויש לקחת זאת בחשבון.

    ניהול אתר אינטרנט נישתי:

    כאשר מקימים חנות אינטרנטית ונישתית אשר פונה לקהל מסוים עם מוצרים מדויקים ומותאמים לצרכים שלהם יש בעיקר יתרונות ומעט מאוד חסרונות:

    יתרונות בחנות ממוקדת:

    • קל להשיג תוצאות (מכירות) מול קהל מוגדר.
    • ניתן להציע מוצרים בהם הרווחיות שלהם גבוהה בלבד
    • ניתן לשמור על קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות.
    • קל לתפעל את האתר, המלאים, הלוגיסטיקה והשילוח.
    • יש צורך בתקציבי שיווק סבירים אך חכמים וכדאיים.

    חסרונות בחנות ממוקדת:

    • קשה יותר לפתח מותג בעל שם ברשת עם חנות קטנה.
    • העבודה עם מלאים קטנים לעתים מורכבת לתכנון.

    אתרי קטנים וממוקדים יכולים ליצור הכנסה גבוהה מאוד וזאת על ידי קידום אורגני ממוקד לנישה מסוימת ותפיסת חלק מהעוגה כפי שאתרי ענק לא יכולים.

    אתרים ממוקדים נותנים ערך מוסף גבוה יותר למשתמשים ולכן הם בתורם חוזרים לרכישות תדירות על אף העובדה שהחנות מציעה רק חלק מסוים מהצרכים שלהם. עם תוצאות אי אפשר להתווכח!

    לסיכום,

    ברוב מוחלט של המקרים, במידה ואין לכם תקציבי ענק לשיווק ופרסום (מיתוג, יח"צ ועוד), אסור לכם לתכנן אסטרטגיה הכוללת היצע מוצרים נרחב מקטגוריות רבות עליהם לא תשתלטו ולא תצליחו לייצר רווחים.

    פנו אלינו להתייעצות בנושא זה ואו בכל נושא אחר, אנו נשמח לבדוק את האתר שלכם ולבחון האם ניתן לפתח אסטרטגיה שיווקית שתאפשר לכם לנצח את השוק ולמכור בכמויות שלא הכרתם. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן