הטמעת מיקרו קופי באתר אינטרנט

מיקרו קופי לאתר – מה זה, האם כדאי ואיך מטמיעים מיקרו קופי באתר אינטרנט?!

בכל יום, עוד ועוד אתרי אינטרנט חדשים עולים לאוויר וכולם מתחרים אחרי אותם הלקוחות. בעולם שכזה, יש צורך להתבלט ולהעניק חוויה מיוחדת. אחת הדרכים לעשות זאת הנה באמצעות הטמעת מיקרו קופי באתר האינטרנט ובכך לזכות לבידול מסוים בעיני הלקוחות. במאמר זה נסביר מה זה ואיך עושים זאת נכון..

מה זה מיקרו קופי באתר אינטרנט?

כפי שיש מגוון רחב של שפות (עברית, אנגלית, ערבית..) כך יש מגוון רחב גם של סגנונות דיבור וביטוי (סלנג). מיקרו קופי הנו מושג המתייחס לשימוש נבון בסלנגים שונים בחלקים מסוימים באתר האינטרנט כך שאנו מעניקים חוויה ייחודית לגולשים.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים של WEmanage!


סוגי החוויות שניתן להשיג בעזרת מיקרו קופי באתר:

  • יחס אישי – פניה ישירה יותר למשתמש במגוון היבטים.
  • יחס לקהל יעד – פניה בשפה הנכונה לפי קהלי היעד של האתר.
  • הקלה על השימוש – פניה קלילה יותר בנושאים מורכבים להסבר.

בעזרת שימוש נבון במיקרו קופי, אנו יכולים לפתור לא מעט בעיות עבור המשתמשים. להלן 2 דוגמאות לכך:

דוגמה 1:

באתר המציע אופנת נשים ונערות, שימוש במונחי לשון נשיים ועדכניים בפניה לגולשות יכול לגרום להן להוסיף יותר מוצרים לסל הקניות ולחוות חוויה נעימה יותר. מה שיבטיח שהן יחזרו לבצע רכישות נשנות בעתיד.

דוגמה 2:

באתר השקעות/בנק המציע לאדם הפשוט הצעות פיננסיות מורכבות, שימוש בביטויים עממיים יותר מאפשר למשתמש הממוצע לבצע יותר פעולות מקוונות ובכך לחסוך את הצורך בכוח אדם אנושי לכל פעולה פשוטה.

האם כדאי להטמיע מיקרו קופי באתר האינטרנט?

במרבית המקרים, בהחלט כדאי להקל כמה שיותר על השימוש באתר האינטרנט ומיקרו קופי בהחלט עוזר בכך ולכן מדובר במהלך כדאי. אבל, יש להבחין בין תכנים שונים. בלא מעט מקרים, דווקא למורכבות ולרמה גבוהה של השיח באתר יש ערך גבוהה משל הנוחות באתר.

מנסיוננו, ניתן לשלב מיקרו קופי בהצלחה יתרה גם מבלי לפגוע בתדמית של המותג ולכן גם הגופים הגדולים והרציניים ביותר יכולים וצריכים לעשות שימוש ביכולות אלו כחלק מהתקשורת שלהם עם קהל לקוחותיהם.

איך מטמיעים מיקרו קופי באתר אינטרנט?

כדי להטמיע מיקרו קופי באתר, יש צורך במגע בקוד ואו בשימוש בתוספי תרגום של מערכת האתר. כלומר, יש לקחת את קבצי השפה של האתר ולבצע בהם שינויי תוכן עם ההתאמות הנדרשות.

כאשר מדובר במערכות קוד פתוח, כמעט תמיד יש תוסף תרגום אשר מאפשר לנו לגעת בערכי התוכן של המערכת גם מבלי לגעת בקוד האתר. אך, ישנם מקרים בהם אין מנוס ממגע ישיר בקוד האתר.

לרוב אנו נטמיע מיקרו קופי בשלושה תהליכים בלבד של האתר:

  1. תהליכי רכישה.
  2. תהליכי פניה.
  3. תהליכי שירות.

אם ניקח את הדוגמה הראשונה מעלה, אנו נשנה את תהליך הרכישה בתצורה הבאה:

  • הוספה לסל > וואו, אני רוצה! (עם אייקון סל).
  • מעבר לסל קניות > מה יש בסל שלי?.
  • מעבר לתשלום > שנמשיך לקופה?.
  • סיום רכישה > מושלמת, ההזמנה בדרך אלייך!

זו כמובן דוגמה בלבד, זה מיקרו קופי שיעבוד בעיקר אצל נשים. אצל גברים השיח יהיה שונה לגמרי כמובן…

כמה עולה להטמיע מיקרו קופי באתר?

הטמעת מיקרו קופי נעשית לרוב כחלק ממגוון פעולות שיווק אשר בכולן קופי דומה. אך, ישנם מקרים בהם יש ביקוש למיקרו קופי לאתר האינטרנט בלבד ובדרך כלל עלות הטמעה מסוג זה תנוע בטווח שבין 1,000-2,500 ש”ח בתלוי במערכת ובשיטת ההטמעה. ככל שהמערכת פשוטה יותר ויש חופש פעולה רחב לאיש הקופי, כך המחיר יכול לרדת בהתאמה.

לסיכום,

בהחלט מגניב להטמיע מיקרו קופי לאתר. אך לא תמיד יש חובה בכך. אנו לדוגמה לא מטמיעים מיקרו קופי באתר שלנו וזאת מאחר וקהל הלקוחות שלנו עסקי ודורש מידת מקצועיות גבוהה. לעומת זאת, באתרים אחרים שבבעלותינו בהחלט כוללים מיקרו קופי ואנו מרגישים את ההשפעה בכך. רוצים ללמוד עוד על שירותינו? רוצים לשווק ולקדם את האתר שלכם? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם.


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *