fbpx

כל מי שמנהל או מקדם אתר אינטרנט יודע שיש מגוון דרכים לעקוב אחרי התקדמות האתר אך שהדרך החשובה ביותר הנה על ידי בדיקת מצב האתר במנועי החיפוש, האם האתר עולה במיקומיו בתוצאות החיפוש ובזה של גוגל בפרט. השאלה הגדולה היא, האם נעזרים בכלי בתשלום אשר עוקב עבורנו אחר מילות המפתח שנבחרו מראש למעקב ואו בעזרת כלי ניהול האתרים של גוגל (גוגל סרצ' קונסול)?, על כל ננסה לענות במאמר זה.

איך נכון יותר לעקוב אחרי ביצועי האתר?

יש מספר רב של כלים אשר ייעודן לנטר באופן יזום את תוצאות האתר במנועי החיפוש. כדי שהכלים הללו יפעלו, יש צורך לבחור מילות מפתח שאנו רוצים לקדם, להזינם לכלי הנבחר, ולעקוב. המטלה פשוטה וכך גם התוצאה. אנו יודעים בכל רגע נתון איך האתר שלנו מתפקד בגוגל והאם האתר נמצא במגמת עליה ושיפור או שמה במגמת עמידה במקום או חלילה אף ירידה במיקומים..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מצד שני, לא בהכרח שצריכים כלים אלו. גוגל בעצמה מעניקה לנו כלי רב עוצמה שמציג בפנינו בכל זמן נתון (באיחור קל..) את ביצועי האתר שלנו בכלל הביטויים בהם אנו מופיעים. כלומר, ניתן לעקוב אחרי ביצועי האתר גם בראיה רחבה יותר אשר תעניק לנו יכולת מעמיקה יותר להסיק מסקנות ולהבין טוב יותר איך גוגל רואה את האתר שלנו ואיך ניתן להשתפר (ביטויים בתחתית העמוד הראשון או בראשית העמוד השני הן פוטנציאל לא ממומש שניתן לדחוף קדימה..).

    היתרון של כלי מעקב מילות מפתח שאנו יכולים לראות את הביטויים החשובים בצורה מהירה וממוקדת. החיסרון בכלים אלו שאנו לא רואים באמת את התמונה המלאה וקרוב לוודאי שאנו מפספסים לא מעט הזדמנויות חשובות. לכן, ככלל, עדיף להשתמש בשני הכלים גם יחד. כלומר, גם אם בחרתם להשתמש בכלי לניטור תוצאות החיפוש של האתר, אל תוותרו על כלי מנהל האתרים של גוגל.

    מתי נשתמש בכל כלי לניטור מיקומי האתר?

    התשובה לשאלה זו תשתנה בהתאם לאופי העסק ונותן השירותים. כלומר, אם העסק לוחץ על קידום אורגני במנועי חיפוש וזהו ייעודו העיקרי של מקדם האתרים, הרי שעל איש המקצוע להיעזר אך ורק בכלי לניטור מילות מפתח וזאת מאחר וכל עבודתו תימדד על ידי הלקוח ביכולותיו להביא לשיפור בביטויים שנבחרו בתחילת התהליך המשותף.

    לעומת זאת, אם מקדם האתרים מקבל מעט יותר חופש ואמון מצד הלקוח ואו שמדובר במנהל אתרים שמעניק גם שירותי קידום אורגני במנועי החיפוש, הרי שאין משמעות גדולה לעליות זמניות או קבועות בביטויי מפתח ספציפיים מאחר והאתר צריך לגדול לרוחב ולתפוס יציבות ולאו בהכרח להתחזק בביטויים מסוימים על פני יתר התכנים באתר.

    נסביר, במקום להתמקד בנקודות מסוימות שיש לקדם, מנהל אתרים מקצועי או מקדם אתרים בעל ניסיון יעדיפו ליצור תוכן איכותי, לשפר את האתר, לבצע אופטימיזציה ועוד שלל פעולות נוספות שייעודן לחזק את האתר בכללותו (כן, יהיה גם קידום אורגני לביטויי המפתח באופן טבעי כחלק מהמהלך..) וזאת כדי להפוך את האתר מסירה קטנה במים סוערים לאוניה יציבה ובטוחה ששטה בנוחות הישר אל היעדים שנקבעו בתחילת הדרך.

    לסיכום,

    אם אתם מקדמי אתרים או מנהלי אתרים בעלי ניסיון אתם לא תוותרו על שני הכלים גם יחד. באחד (כלי הניטור) תשתמשו לצורך הצגת תוצאות ללקוח. בשני (כלי גוגל למנהלי אתרים) תשתמשו לצורך תכנון אסטרטגי של הצעדים הבאים בקידום האתר גם בהמשך הדרך.

    אם אתם בעלי אתרים ששוכרים איש מקצוע או חברה לצורך קידום האתר בגוגל, אנו ממליצים לכם לבקש דוחות של גוגל למנהלי אתרים במקביל לדוח שתקבלו מידי חודש וזאת כדי ללמוד עוד על המגמה הכללית והאם הדוח שאתם מקבלים מידי חודש באמת מציג את האמת אודות האתר שלכם..

    רוצים לבדוק את האתר שלכם? מעוניינים לשמוע עוד בנושא? השאירו פרטים ונחזור אליכם 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן