fbpx

אתם רוצים לעודד את הלקוחות שלכם לקנות מכם, אתם מעוניינים להציע את התמורה הגבוהה ביותר, אבל במקביל ברצונכם להמשיך ולהרוויח מהמסחר און ליין? עליכם להיות יצירתיים בכל הקשור לתמחור המוצרים בחנות האינטרנטית. והשאלה שנשאלת רבות הנה: מה עדיף הטבת משלוח חינם או הטבת מבצע על המוצר הבודד?

משלוח חינם VS הנחה על המוצר

כמעט אין עסק שלא מציע הטבות כלשהן ללקוחות. ברוב המקרים, העלויות על המוצרים הנם גבוהים מלכתחילה וזאת כדי לאפשר מנעד רחב של הנחות משתנות אך בעלות ערך דומה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    בעולם האמיתית, ההנחות הפופולריות הן 20% הנחה ואו קנה 4 קבל 1 מתנה ואו 40% הנחה על המוצר השני ועוד.. בכולן ההנחה בפועל הנה די זהה..

    בעולם המקוון מצד שני, אי אפשר לעבוד על הלקוחות. לא ניתן לשחק עם הטבות משתנות בעלות ערך זהה בעיקר משום והמתחרים נמצאים הרחק קליק בודד מכם והלקוחות יפנו לחנויות המתחרות במידה והן זולות יותר.

    מה שמשאיר לבעלי אתרים 2 סוגי הטבות, הנחה קבועה על המוצרים ואו הטבה של משלוח חינם.

    אז מה עדיף, משלוח חינם או הנחה?

    את שניהם!! ברור שאת שניהם, ככל שמוכרים מוצרים יקרים יותר, כך המשמעות של משלוח חינם נמוכה יותר (יחסית) וככל שמוכרים מוצרים זולים יותר, כך המשמעות של הנחה על המוצר עצמו נמוכה יותר (יחסית).

    כלומר, ההטבות מאוזנות זו את זו במרבית המקרים. ולכן, ברוב המקרים נעניק את השילוב של הטבה על מוצרים ביחס נמוך (10%) יחד עם הטבת משלוח חינם לרוכשים מעל סכום מסוים (300 ש"ח שזה בעצם כ-10% נוספים על העסקה) כאשר יחד אנו נעניק הטבה בשווי עד 20% מהסל כולו.

    אבל, ויש אבל גדול! יש מקרים בהם נעדיף הטבה על המוצר על פני הטבה על המשלוח. זאת כאשר אנו עושים שיווק בגוגל שופינג ואו קטלוג פייסבוק ואינסטגרם וזאת כי הפלטפורמות הללו מציגות את המחיר של המוצרים עצמם.

    מאחר ואנו רוצים להיראות זולים ככל האפשר, נעדיף לעתים לוותר על ההטבה בסל הקניות ואו במשלוח בכדי להשאיר לנו מקום להוזלת עלות המוצר עצמו ובכל להתבלט על פני יתר המתחרים בכל החזיתות שמחוץ לאתר!

    אז איזה הטבה מביאה יותר מכירות?

    השיטה האידיאלית להציע הטבות באתרי מכירות הנה על ידי הטבה כללית בכל אחת מהאפשרויות שהוצגו מעלה אך במקביל להעניק הטבה נוספת כנגד פעולות בעלות ערך עבור המותג/העסק.

    דוגמה לכך ניתן לראות בהצטרפות למועדון לקוחות ואו לרשימות תפוצה אשר מאפשרות לנו, בעלי האתרים להמשיך ולנהל דיאלוג עם הלקוח כדי לעודד אותו לשוב לרכוש עוד ועוד דרך האתר..

    לבסוף, חשוב לקבל החלטות מבוססות נתונים. צריך לבדוק את הסטטיסטיקה של הלקוחות שלכם. ישנם אתרים בהם הגולשים מגיבים טוב יותר להטבות מוצרים ואילו באתרים אחרים שהגולשים מגיעים טוב יותר להטבות סל קניות (משלוח).

    מתלבטים מה נכון? פשוט פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות ואנו נשמח לעזור לכם לקבל החלטות. בהצלחה! 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן