ניהול אתרים 2018 - דרישות חדשות

ניהול אתרים לשנת 2020 – מה השינויים בתחום ניהול האתרים בשנה זו?

השנה החולפת הייתה שנה מאתגרת בתחום ניהול וקידום האתרים. במהלך השנה, עוד ועוד מדינות החלו לתקן תקנות וחוקים הנוגעים לפעילות של עסקים ברשת. ממש במקביל, מנועי החיפוש החלו לשלב בינה מלאכותית בשקלול תוצאות החיפוש ולדרוש יותר מבעלי האתרים וזאת כדי שניתן יהיה להבין טוב יותר את המתרחש באתריהם.

למרות כל האמור, דווקא שינויים תכופים אלו מצוינים לענף מאחר והם גורמים לאנשי המקצוע לעבוד ולהעניק שירות ולבעלי העסקים לזכות ביתרון תחרותי מול יתר השוק. במאמר זה אנו בעצם מסכמים את השינויים בתחום ניהול האתרים לשנת 2020-2021 בכדי שתבינו מה נכלל בשירותי ניהול אתרים.


    צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


    ניהול אתרים בהתאם לדרישות ב-2020

    מאחר וחלק ניכר מהשינויים נחשבים לטכניים למדי, נציג את עיקרי השינויים בקצרה כעת:

    • נגישות אתרים – מתאריך: 26.10.2017, בעלי עסקים מחויבים בנגישות באתרם. (מידע נוסף)
    • הצפנת אתרים – ב-2017, גוגל מאשרת שהצפנת אתר (SSL) משפיע על מיקומים (מידע נוסף)
    • מהירות אתרים – ב-2017, גוגל החלה לדחוף בעלי אתרים לשפר מהירות אתרם (בדיקת מהירות)
    • מיפוי אתרים – במהלך 2017, הוכח שמיפוי אתר על ידי schema משפר ביצועים (מידע נוסף)
    • פרטיות באתרים – מתאריך: 28.05.2018 יאכפו באיחוד האירופי מעקב אחר גולשים (מידע נוסף)

    מעבר לשינויים אלו, גוגל ציינה שהדגש על חוויית שימוש באתר צפויה לעלות מדרגה בשנת 2018, השינויים הנדרשים:

    • חווית שימוש – עיצוב נאה, היררכיה ברורה, שימוש במדיה וקישורים נוחים.
    • חווית תוכן – רלוונטיות התוכן, עדכניות התוכן, מרווחים בתוכן (למובייל) וקשר בין תכנים.

    כלל השינויים הללו יחד הופכים את ניהול האתר לבעל העסק הממוצע לקשה יותר מצד אחד. אך, באותה ההזדמנות כלל מתחריו נדרשים לספוג את אותן התקנות ובמידה והם לא יעשו זאת, התוצאות יהיו בהתאמה. כמנהלי אתרים, אנו עוקבים אחר השינויים התכופים ומטמיעים אותם באתרי הלקוחות שלנו כדי שהם לא יידרשו להתעסק בכך.

    לאחר שהסברנו את השינויים בשנה הקודמת בנקודות, אנו רוצים להרחיב דווקא על השינוי המשמעותי ביותר שייכנס לתוקף רק במהלך שנת 2020,

    פרטיות באתרים – GDPR

    לאחר שנים של התעלמות מהאינטרנט באיחוד האירופי, יש רוחות של שינוי והן נגד התאגידים הגדולים שמאפשרים איסוף מידע אישי, שמירתו ופרסום ממוקד לפי פעולות כל גולש וגולש. מה שמכונה "רימרקטינג" בגוגל או "ריטרגטינג" בפייסבוק. מטרת השינויים באיחוד האירופי, להגן על הגולשים ולוודא אבטחה יתרה על מידע שנאסף בהסכמת הגולשים.

    לאלו הקצרים בזמן נתמצת בנקודה ונמשיך:

    • האתר שלכם משרת קהל במדינות אירופה? – אתם מחויבים להחיל את תקנות ה-GDPR.
    • האתר שלכם לא משרת קהל במדינות אירופה? – אתם פטורים מתקנות ה-GDPR.

    כעת נמשיך,

    GDPR עומד עבור "General Data Protection Regulation" (רגולציה כללית להגנת מידע), עיקריה הם שיש הגבלות על איסוף מידע אישי בהסכמה ושלא בהסכמה מגולשים באתרים. לכל גולש יש את הזכות לדרוש להישכח מהמאגרים של החברות גם אם הסכים להצטרף אליהן. במידה וחברות אלו שומרות נתונים, עליהם לעשות זאת לפי תקנות שונות. לבסוף, אי עמידה בדרישות אלו מאפשרת החלת קנס בגובה של עד 20 מיליון יורו אן 4% מהמחזור השנתי של העסק לפי הגבוהה מביניהם!

    כלומר,

    ברמת האתר הפשוט, אין שינויים משמעותיים מלבד הפסקת הטמעת רכיבי איסוף מידע של גוגל ואו פייסבוק עד שאלו יעדכנו את הגדרותיהם לאפשר זאת. במקביל, איסוף מידע על המשתמש לצורך התחברות למערכת תחייב קיצור של מועדי השמירה של הנתונים למינימום הנדרש תוך הודעה מסודרת לגולשים על האיסוף שמתבצע בפועל וקבלת הסכמתם לכך. כל גולש יוכל לסרב לאיסוף נתונים ועל האתר להישמע לדרישותיו.

    לסיכום,

    אם חשבנו ששנת 2018-2019 הייתה סוערת בענף הניהול והקידום של אתרים. כולם מסכימים ששנת 2020-2021 תהיה מורכבת וסוערת אף יותר וזאת כי לראשונה הרשויות מנסות להסדיר את העולם המקוון ויהיו לכך השלכות רבות. רוצים ראש שקט וניהול שוטף ללא דאגות? פנו אלינו לקבלת הצעה מותאמת אישית!


      צריכים עזרה? התייעצו איתנו בחינם בטלפון: 073-3745552 או בפניה:


      0 תגובות

      השאירו תגובה

      רוצה להצטרף לדיון?
      תרגישו חופשי לתרום!

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *