fbpx

יש לכם אתר אינטרנט ואתם רוצים לנהל אותו עצמאית? זה מעולה. האמת היא שכמעט תמיד עדיף לבעל העסק לנהל את האתר שלו עצמאית. אך, רגע לפני שאתם לוקחים על עצמכם את הניהול של האתר, חשוב לבדוק שיש לכם את הזמן הפנוי לעמוד במשימה. אחרת, אתם אולי תחשבו שניהלתם את האתר, בפועל האתר לא ינוהל מספיק ולא ייצר תוצאות.

ניהול אתרים במספרים

חברות ניהול אתרים קיימות מאחר ולרוב בעלי העסקים פשוט אין זמן פנוי לנהל את האתר שלהם בכוחות עצמם. אם אתם בעלי עסקים עם זמן פנוי ואו רצון לשלוט היטב בפן השיווקי של העסק ברשת, מאמר זה הנו בשבילכם! כחברת ניהול אתרים, נפרוס בפניכם את הזמן הנדרש למגוון סוגי הפעולות השוטפות בניהול האתר.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כדי להקל על הקריאה, נחלק מאמר זה לשלושה רבדים:

    1. כמה זמן לוקח לנהל אתר בפן הטכני?
    2. כמה זמן לוקח לנהל אתר בפן התוכני?
    3. כמה זמן לוקח לנהל אתר בפן השיווקי?

    כן, יש לא מעט עבודה שוטפת בניהול אתר אינטרנט..

    שנתחיל?

    כמה זמן לוקח לנהל אתר בפן הטכני?

    הניהול הטכני של אתר אינטרנט אינו מורכב מידי וגם לא דורש יותר מידי זמן מידי חודש, אבל כן דורש ידע מקצועי מאחר וטעויות יכולות לעלות ביוקר. להלן פירוט המטלות הקבועות ומשך העבודה שהן צפויות לקחת עבורכם:

    • ניטור תקלות ואבטחה – בדיקת תקינות מערכת אתר ורכיבים דורש 20 דק' בחודש בממוצע.
    • תחזוקה שוטפת – עדכון מערכת, עיצוב ותוספים על בסיס חודשי דורש 90 דק' בחודש בממוצע.
    • שינויים מבניים באתר – שינויים עיצוביים בתפריט, ווידג'טים ותוספים דורש 60 דק' בחודש בממוצע.

    סך שעות עבודה צפוי בחודש: 2 שעות ו-50 דק'

    *לא כולם משקיעים בחלק זה של ניהול האתר. אמנם מומלץ להשקיע בחלק זה, אך רבים לא מודעים לצרכים אלו ופשוט לא טורחים להשקיע זמן בכך בכלל.

    כמה זמן לוקח לנהל אתר בפן התוכני?

    ניהול תוכן אתר אינטרנט הנו הרכיב המשמעותי ביותר בניהול אתר אינטרנט. יש כמובן הבדלים מהותיים בין אתרי תדמית ובין אתרי מכירות, אך ככלל מדובר בפעולות חיוניות להמשכיות האתר ושמירה על רלוונטיות העסק עבור הגולשים ברשת.

    להלן פירוט המטלות ומשך העבודה הצפויה לקחת לכם:

    • העלאת עמודים לאתר – העלאה של עמוד חדש לאתר (שירות/מידע) דורש בין 30-60 דק' בממוצע.
    • עדכון עמודים באתר – עדכון עמודים קיימים באתר דורשים בין 20-40 דק' בממוצע.
    • כתיבת תכנים לבלוג המקצועי – כתיבת תוכן לבלוג האתר דורשת בין 40-80 דק' בממוצע.
    • העלאת מוצרים לחנות – העלאת מוצר בודד לחנות דורשת בין 10 דק' למוצר רגיל ל25 דק' למוצר מורכב.
    • עדכון מוצרים בחנות – עדכון מוצרים באתר דורש כ-5 דק' למוצר בממוצע.

    אתר תדמיתי ממוצע מפרסם עמוד אחד לחודש, 2 מאמרים לחודש ו-2 עדכונים לחודש.

    • השקעה מוערכת בין 2 שעות ו-10 דק' עד 4 שעות ו-20 דק' בממוצע בחודש.

    אתר מכירות ממוצע מפרסם 30 מוצרים לחודש, 2 עמודים לחודש, 4 מאמרים לחודש, 20 עדכונים בחודש.

    • השקעה מוערכת בין 8 שעות ו-20 דק' עד 16 שעות ו-40 דק' בממוצע לחודש.

    *כמו בכל תחום, יש כאלו שמשקיעים יותר ויש כאלו שמשקיעים פחות. אך, אלו שמשקיעים יותר רואים כמובן יותר תוצאות ולכן אסור לזלזל בתהליכים אלו ויש להשקיע את מלוא המרץ בניהול התוכן של האתר.

    כמה זמן לוקח לנהל אתר בפן השיווקי?

    ניהול שיווק לאתר הנו החלק המורכב והבעייתי מכולם. אך חלק זה במקרים רבים מועבר לחברת שיווק כך שייתכן מאוד שזהו רובד פחות רלוונטי והנכם מוזמנים לדלג בהינתן וכך המצב אצלכם.

    כאשר מדברים על שיווק, יש אתרים שעובדים פחות או יותר על מצב אוטומטי (קמפיינים מתקדמים מבוססי תוכן) ויש אתרים שדורשים עבודה ידנית רבה מידי יום ושבוע. בכדי לכמת בכל זאת את הזמן שיש להשקיע, אנו נתייחס כרגיל לממוצע..

    את השיווק ניתן לחלק לשלושה חלקים:

    1. קידום אורגני במנועי החיפוש.
    2. קידום ממומן במנועי החיפוש וברחבי הרשת.
    3. קידום ממומן ברשתות החברתיות.

    מרוב שנושא זה מורכב, נהוג להפריד בין הקידום האורגני והממומן ברשת ובין הקידום הממומן ברשתות החברתיות שדורש עבודה מאומצת מסביב לשעון.

    מאחר וזהו נושא מורכב, אנו לא נצלול לפרטים אלא נציג את הערכות הזמן שיש להשקיע בכל סוג של שיווק:

    1. זמן מוערך לקידום אתר תדמית:
      • קידום אורגני לאתר תדמית: 12 שעות בממוצע.
      • קידום ממומן לאתר תדמית: 4 שעות בממוצע.
      • קידום ברשתות חברתיות לאתר תדמית: 12 שעות בממוצע.
    2. זמן מוערך לקידום אתר מכירות:
      • קידום אורגני לאתר מכירות: 20 שעות בממוצע.
      • קידום ממומן לאתר מכירות: 3 שעות בממוצע.
      • קידום ברשתות חברתיות לאתר מכירות: 12 שעות בממוצע.

    ממוצע השקעה בשיווק אתרי עומד על כ-40 שעות חודשיות. כלומר, אם נוסיף את השיווק ליתר פעולות הניהול נגיע לרוב לטווח של 50 שעות חודשיות וזה לא מעט שעות השקעה.

    כמובן שאם מנהל האתר ואו מנהל השיווק אינו איש מקצוע, זמן העבודה אף יוכפל..

    לסיכום,

    אם אתם יכולים לנהל עצמאית את האתר והשיווק, עשו זאת. אבל אם אתם יכולים להשקיע רק מעט שעות מידי חודש ואו שאינכם יודעים איך ומה לעשות, הרי שעדיף לכם לפנות לחברת ניהול אתרים שתעשה זאת במקומם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן