fbpx

בשלוש השנים האחרונות, היקף האתרים שמפותחים על בסיס השילוב של וורדפרס + אלמנטור נמצא במגמת עליה חדה. יותר ויותר מפתחי אתרים מבינים שניתן להשיג תוצאות מעולות בעזרת אלמנטור ובכך לקצר את זמן הפיתוח מבלי להתפשר על נראות האתרים. אבל, ככל שאלמנטור נוח לשימוש, יש לזכור שמדובר ברכיב המתלבש על הוורדפרס ולכן יש לשמור על המערכת והתוספים מעודכנים בגרסאות האחרונות.

ניהול אתרים מבוססי אלמנטור + וורדפרס

אין ויכוח על כך שאלמנטור מאפשר לקחת את מערכת וורדפרס לרמות גבוהות יותר. בעזרת אלמנטור, ניתן ליהנות מאתר אינטרנט מרשים אך גם גמיש למדי (שינויים עיצוביים, הטמעת קידום אורגני ועוד..). אבל, לא אחת אנו נתקלים בבעיות שייחודיות לאלמנטור ואשר לאדם מן השורה קשה לפתור, במאמר זה אנו נסקור את סוגי הבעיות הנפוצות בניהול שוטף של אתר מבוסס אלמנטור:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • עורך האלמנטור לא נטען.
    • עורך האלמנטור לא שומר שינויים.
    • עורך האלמנטור מציג מסך לבן.
    • עורך האלמנטור לא מוצא את תוכן העמוד.
    • עורך האלמנטור מציג שגיאה 500.

    בעלי אתרים מבוססי אלמנטור נהנים מעבודה שוטפת ונוחה למשך זמן מסוים אך בשלב כלשהו מתחילים חריקות בדמות שגיאות שונות ואו איטיות אתר וכו'. הבעיה, שבשלב זה מפתחי האתר כבר מחוץ לתמונה והם מוצאים עצמם ללא עזרה מקצועית.

    אנו רוצים להציג בפניכם את הפעולות השונות שיש לבצע במידה ורוצים להמשיך ליהנות מאתר האינטרנט מתפקד,

    טיפול בבעיות באתרי וורדפרס + אלמנטור:

    ככלל, מרבית בעלי האתרים ייפגשו לפחות אחד מחמשת הבעיות שהוצגו מעלה במוקדם ואו במאוחר. כלומר, כל מנהל אתר חייב להבין איך להתמודד עם בעיות מאין אלו ולהלן המענה שנכון לכל סוגי הבעיות באלמנטור,

    כדי לפתור בעיה באלמנטור יש לבצע את הפעולות הבאות:

    1. יש לשמור על מערכת וורדפרס עדכנית.
    2. יש לעדכן את תוסף הבסיס של אלמנטור.
    3. יש לעדכן את תוסף הפרימיום של אלמנטור.
    4. יש לוודא שיש תאימות בין 2 תוספים אלו.
    5. יש לעדכן את כל תוספי ההרחבה לאלמנטור.

    שלבים אלו הן הבסיס לאתר אינטרנט מתפקד, יש לשמור על כללים אלו בשוטף וללא כל קשר לתקלות באלמנטור.

    במקרים רבים, עצם עדכון מערכת האתר והתוספים השונים שנוגעים באלמנטור בכדי לגרום לסינרגיה הנכונה ולהמשך תפקוד תקני של האתר.

    ישנם מקרים נוספים בהם יהיו תקלות הדורשות רובד נוסף של טיפול. במקרים אלו נפעל לפי השלבים הבאים:

    1. נכבה תוספים שעלולים לגרום להתנגשויות.
    2. נקצע תוספת זיכרון ראם באופן ייעודי לאתר.
    3. נפעיל תוספי סנכרון (באתרים דו לשוניים).

    כל הטוב הזה שבאלמנטור, מגיע עם מחיר. לא מעט קוד מיותר נטען בכל פעם שהאתר עולה וזה דורש משאבים נוספים ממערכת שיועדה במקור עבור בלוגים (בטח כאשר משלבים אלמנטור + ווקומרס + WPML לריבוי שפות שדורשים יחדיו משאבי שרת רבים).

    לכן אנו חייבים לבדוק בראשונה האם הבעיה נגרמת מתוסף נוסף שיוצא התנגשות עם יתר הרכיבים באתר, לאחר מכן אנו ננסה לוודא שיש את הכלים הנדרשים בכדי לתמוך בפעולות שונות כדוגמת תרגום ולבסוף נרצה להקצות משאבים ייעודיים רבים ככל האפשר להבטחת עיבוד נתונים מהיר וטעינה מלאה.

    מה עושים כשהעיצוב של האלמנטור נשבר?

    יש מקרים שדווקא עדכון גרסת האלמנטור "דופקת" לנו את האתר. כן, כמו כל טכנולוגיה, גם אלמנטור הולכת ומשתכללת, הולכת והופכת ליעילה יותר. כדי לעשות זאת, הקוד נכתב מחדש והפקודות בהם נעשה שימוש מוחלפות. כאשר מדובר באתר בן מספר שנים, עצם עדכון האלמנטור תגרום לכך שהפיתוח שנעשה כבר לא יודע "לדבר" עם האלמנטור כנדרש. כלומר, עיצוב האתר יישבר.

    במקרים אלו, בשלב ראשון אנו נרצה לחזור שלב אחד אחורה. נבטל את השדרוג על ידי תוסף חזרה לאחור ואו ברמת שרת בחזרה לגיבוי של יום קודם.

    בשלב שני, אנו נרצה לקרוא את הדוקומנטציה שאלמנטור משחררת מידי גרסה חדשה בכדי להבין אילו פקודות השתנו והיכן הן ממוקמות בכדי שנוכל לעבור על הקבצים הנדרשים ולעדכן אותם.

    בשלב שלישי, אנו נפרסם את השינויים בתבנית העיצוב בסביבת פיתוח ונעדכן בשנית את האלמנטור בכדי לראות האם הכל עבר בהצלחה. במידה וכן, נוכל לפרסם את העדכונים באתר הלייב לציבור הרחב.

    מי אחראי לתחזק אתר מבוסס אלמנטור?

    בגדול, אתם. בעלי האתר. אם יש תקלות בטווח זמן סביר ממועד מסירת האתר (עד 6 חודשים) לרוב המפתח אחראי לדאוג שהכל תקין. אך לאחר מכן, או שאתם תהיו אחראים לכך שהאתר מעודכן ומתפקד כהלכה ואו שאתם פונים לחברת ניהול אתרים כדוגמתינו כדי שהיא תהיה אחראית לכל תקלה באתר ותאפשר לכם להתמקד במה שחשוב לצמיחה של העסק.

    נתקלים בבעיות תצוגה? מנסים לערוך עמוד אך האלמנטור לא נטען? רוצים שירותי ניהול אתר על ידי מנהל אתרים מקצועי? אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם! בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן