fbpx

אם בעבר עמותות פעלו ללא מטרות רווח כלל. הרי שכיום יותר ויותר עמותות פועלות בצורה הדומה לחברות רגילות בשוק. בחלק ניכר מהעמותות יש מודל כלכלי הכולל מכירת קורסים וסדנאות ואו מכירת מוצרים הקשורים ללב פעילותה.

אז במה שונה ניהול אתר עמותה מניהול אתר חברה?

עמותות נחלקות לשניים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. עמותות הנסמכות על תרומות בלבד. 
    2. עמותות הנסמכות על מודל כלכלי.

    בשני המקרים, כל הכנסות העמותה מופנות חזרה לפעילות הציבורית והמשך עשיה חשובה ומבורכת.

    בבואנו לנהל אתר השייך לעמותה עלינו בראש ובראשונה לברר מה ייעודו של האתר ואיך אנו הופכים לכלי עזר לפעילות החיובית של העמותה.

    לאחר הקדמה זו, בואו נבחן את ההבדלים בפועל:

    ניהול אתר חברה/עסק:

    אתרי אינטרנט של עסקים קטנים כגדולים חייבים לדחוף את השירות ואו המוצר שלהם באגרסיביות רבה ללקוחות הפוטנציאליים. יתרה מכך, חברות עוסקות לרוב בתחומי עשיה תחרותיים למדי ולכן עליהם להפעיל פעילות שיווקית ענפה ברשת ולהילחם על כל לקוח ולקוח.

    מסיבה זו, ניהול אתר של חברה ייעשה תמיד מתוך ראיה שיווקית בלבד. נעשה כל מאמץ להניע תנועה חדשה לאתר ולגרום לאותם גולשים לבצע פעולה ולהתקשר עם שירותינו.

    הנה ראו במעלה מאמר זה מופיע טופס יצירת קשר שאמור לעודד אתכם להשאיר פרטים כשיש שאנו, החברה, נוכל להציע לכם ממרכולתנו ולהתפרנס.

    ניהול אתר עמותה/ארגון:

    ניהול אתר עמותה (עם או בלי מודל כלכלי) יראה שונה לחלוטין מאחר וסדרי העדיפויות שונים בתכלית. בארגונים ועמותות שפעילותן לטובת הציבור, הדגשים צפויים להיות שונים בתכלית מאלו של עסקים וחברות.

    באתרי עמותה, על מנהל האתר להבליט את העשייה הציבורית, את התרומה לקהילה, את שלל הפרסים והפעילויות הכה חשובות שהם עושים או יעדים שהם מנסים להשיג.

    מנהל אתר מקצועי, ישים דגש רב על נראות האתר, על הצגת מידע רב ככל האפשר ושיקוף העשייה של הארגון בכל רבדיו גם כאשר יש להעלות תמונות ומדיה מהשטח.

    מעבר לשוני בניהול השוטף, לרוב נרגיש שוני בתקשורת השוטפת עם מנהלי הארגון ועובדיו. יהיה על מנהל האתר לשמור על קשר רציף עם כל עובד בכל דרג אשר יכול לייצר ערך נוסף באתר. זאת מאחר ובכל שהעמותה תוצג טוב יותר באתר, כך היכולה לגדול, להשיג תרומות ולתרום יותר לציבור.

    מה בעצם אנו מנסים להגיד לכם?

    במידה ויש לכם מנהל אתר פנים ארגוני שיודע לעשות עבודתו נאמנה. הרי שכדאי לעשות לו שיחות הכוונה אחת לתקופה כדי לעודד אותו להשיג את יעדי הארגון.

    במידה ואתם לכם מנהל אתר פנים ארגוני, כדאי לכם לשכור מנהל אתר במיקור חוץ אצלנו או באחת מחברות ניהול אתרים האחרות כדי שהעשייה הרבה שלכם תוצג ברשת. אך חשוב מאוד לוודא שחברת הניהול עסקה בעבר בניהול אתרי עמותות ואשר יש ביכולתה להבין הבדלים אלו ותפעול בהתאמה.

    רוצים להתייעץ אודות נושא זה? מעוניינים ללמוד עוד על האתגרים וההזדמנויות בניהול אפקטיבי של אתר אינטרנט? השאירו פרטים ומנהל אתרים מקצועי יחזור אליכם לייעץ לכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן