fbpx

נתונים סטטיסטיים מעידים על כך שלא פחות מ-70% מסך אתרי האינטרנט בעולם מבוססים על מערכות ניהול תוכן – כלומר, מערכות מוכנות שרק חלקם החיצוני מותאם לצורכי הלקוח. מתוך אתרים אלו כ-50% פועלים על בסיס מערכת ניהול התוכן של וורדפרס אשר מהווה כמעט 35% מהאתרים ברשת כולה!

מסיבה זו מאמר זה יעסוק בעיקרו בוורדפרס. אבל, מאמר זה מתייחס לכלל סוגי מערכות ניהול התוכן מאחר ואנו נגע בלוגיקה של מערכות ניהול התוכן ולא בעצם הניהול עצמו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול מערכות ניהול תוכן

    כחברה לניהול אתרי אינטרנט, מנהלי האתרים שלנו נדרשים לנהל אתרים רבים אשר מבוססים על מגוון מערכות ניהול תוכן. כדי שהם יוכלו לעשות זאת בהצלחה, עליהם להבין את הלוגיקה שמאחורי אתרי האינטרנט כדי לדעת להיכן ללכת ואת מה לחפש כל פעם שיש תקלה ואו ששהם נדרשים לערוך את תוכן האתר.

    להלן מה שהם לומדים אצלנו על קצה המזלג,

    הלוגיקה של מערכות ניהול תוכן:

    אתר אינטרנט בנוי באמצעות שלושה חלקים שונים:

    1. מסד נתונים – סוג של מחסן ענק ובו מאוחסן תוכן האתר.
    2. מערכת קבצים – קבצי קוד שמחפשים ומציגים תוכן לפי בקשת הגולש.
    3. מערכת עיצוב – קבצי קוד שמתרגמים את המידע להוראות ויזואליות בדפדפן.

    כאשר בונים אתר אינטרנט מאפס. יש צורך לבנות את כל הקוד הנ"ל מההתחלה. מעבר לכך, כאשר ישנה תקלה, עלינו לחפש אותה בין כלל קבצי האתר מאחר ולא תמיד נדע מה אנו מחפשים ומה הגורם לתקלה.

    לעומת זאת, כאשר עושים שימוש במערכת ניהול תוכן, מסד הנתונים מגיע יחד עם קבצי המערכת וכל שנותר לנו לערוך ולשנות הנו את קבצי התבנית שמתרגמים את המידע לנראות ייחודית. כלומר, אנו לא נוגעים בקוד העיקרי של האתר ולכן מרבית הבעיות באתרים מבוססים על מערכת ניהול תוכן נגרמים ממקורות משניים וקל למדי לאיתור ופתרון.

    ניהול אתרים מבוססי מערכת ניהול תוכן:

    כאשר אנו מנהלים אתר מבוסס מערכת ניהול תוכן, אנו יודעים שהאתר מורכב משלושה חלקים:

    1. ספריות התוכן של האתר – כל המידע שניתן לערוך דרך המערכת והישר למסד הנתונים.
    2. ספריות ההרחבה של המערכת – כל תוספי האתר שמשפרים את יכולות האתר כולו.
    3. ספריות העיצוב – התבנית והגדרות העיצוב של האתר מתוך פאנל ניהול של האתר.

    בדיוק כפי שהמערכת בנויה, נדע היכן לחפש כל פרט מידע באתר.

    כאשר אנו צריכים לערוך תוכן של האתר, אנו נפנה לחלקו העליון של תפריט מערכת ניהול התוכן בו נמצא את העמודים, פוסטים, קטגוריות והתגיות אשר מודפסות הישר לתוך מסד הנתונים. כך גם כאשר האתר מציג מוצרים, נוכל לערוך את המוצרים, הקטגוריות והתגיות שלהם בצורה נוחה וידידותית.

    כאשר יש צורך בהרחבה של מערכת האתר ואו כאשר יש בעיה עם רכיבים תפעוליים אלו, נפנה לספריית התוספים ואו ההגדרות של המערכת בתחתית תפריט מערכת ניהול התוכן כדי להוסיף/לעדכן/לכבות את התוסף התקול שיוצר בעיות.

    כאשר יש לנו צורך בשינויים חזותיים ואו בעיות תצוגה של האתר, נפנה כמעט תמיד לספריית התבניות/עריכת רכיבי עיצוב כדי לפתור את הבעיות שעולות בצפייה באתר. במרבית המקרים דווקא הבעיות שנראות חמורות הן אלו בקלות ביותר לתיקון מאחר וניתן לזהות את הבעיה בקלות ולגשת לפתור אותה בסביבה הנכונה.

    מה העקב האכילס של מערכות ניהול תוכן?

    מאחר ומערכות ניהול תוכן פופולריים למדי, גם מספר האקרים שמנסים לפרוץ אותן רב למדי. לכן, ספריית המשתמשים נמצאת תחת מתקפה מתמשכת באתרים מסוימים ויש צורך בהרחבות אבטחה, עדכונים תדירים ובשירותי אחסון אשר מאבטחים את האתר כבר ברמת השרת על ידי זיהוי מקורות תנועה חשודים והכנסתם להסגרה.

    זהו לעת עתה, קצה הקרחון של ניהול אתרים מבוססי מערכות ניהול תוכן. רוצים ללמוד עוד? קראו מאמרים נוספים באתר ואו פנו אלינו ונשמח לסייע ולהעניק לכם שירות..

    בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן