השוואת מחירים - ניהול תחרותיות ברשת

ניהול תחרותיות באינטרנט – איך מבטיחים מחירים אטרקטיביים באתר ובזאפ?

עד כמה שקשה להודות בכך, כלי השוואת המחירים של זאפ הנו גורם בעל כוח רב שיכול להשפיע דרמטית על המכירות באתר. במקרים רבים, זאפ אחראי לכ-30% מסך המכירות של האתר ולכן יש להתייחס לכלי שיווקי זה בכובד ראש.

ניהול מחירים באתר אינטרנט

אתרי מכירות באינטרנט מתחרים זה בזה באגרסיביות על לבם של הגולשים. מנהלי אתרים שמציעים מוצרים ייחודיים יכולים לפתח מודלים של חוויית שירות ואו תמחור מותאם לקוח. אך, מנהלי אתרים שמוכרים מוצרי מדף (מוצרים שיש לעסקים רבים) יכולים להתחרות על המחיר והמחיר בלבד.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים של WEmanage!


במקרים רבים, הגורם היחידי שיקבע אם אתר מכירות און ליין ימכור או לא, הנו המחיר. זאת, משום שהגולשים יודעים שהמוצר שיקבלו זהה בכל אתר ואתר ואין סיבה לשלם יותר על ערך זהה.

יתרה מזאת, מנועי החיפוש אף הם יודעים לזהות כיום מחירים ולהיעזר בערכי המחיר כדי לתעדף אתר אחד על משנהו בתוצאות החיפוש ובהחלט שווה לשחק את המשחק!

איך בודקים את האתרים המתחרים?

במידה ואתם רוצים להיות הזולים ביותר באינטרנט, עליכם לדעת בראש ובראשונה בכמה יתר האתרים מוכרים את המוצר שאתם מציעים. ניתן לעבור אתר אתר על בסיס יומי או שבועי ולבדוק זאת עצמאית ואו שניתן לחסוך כאב ראש זה על ידי כלים מתקדמים יותר.

בין אם אתם מנהלים אתר מבוסס ווקומרס, מג’נטו או קונימבו, יש למערכת ניהול התוכן תוספים (בתשלום חד פעמי ואו בתשלום נמוך) המאפשרים לכם להגדיר לאתר שלכם יכולות מעקב מתקדמות אחר המתחרים.

אחד הכלים העצמתיים ביותר הנו מה שקרוי “רובוט זאת” או “כלי מעקב זאפ”. כלי זה מאפשר לבעל האתר לזהות בכל זמן נתון היכן הוא ממוקם בתוצאות בתוך עמוד המוצרים השונים בזאפ ומכך גם ביחס ליתר השחקנים הזולים בשוק.

כלי זה הופך למשמעותי אף יותר במידה ומגדירים לו סט כללים קבוע מראש לצורכי תמחור דינמי של המחירים באתר. ניתן לקבוע רף תחתון שאחריו אין היתכנות כלכלית למכירת המוצר אך עד לנקודה זו, המחיר ישתנה עצמאית בהתאם למחיריהם של המתחרים ובכל לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בכל זמן וללא כאב ראש מיותר.

עד כמה כדאי לשחק עם המחירים באתר?

בכל ענף התחרותיות שונה. ישנם ענפים בהם השתתפות בזאפ שקולה להפסד כספי ובאחרים שחבל לא ליהנות מתנועה גדולה וממוקדת של רוכשים פוטנציאליים.

המשחק עם המחירים אמנם מאפשר מכירות רבות יותר אבל לא תמיד מספר רב של הזמנות מבטיח תמורה הולמת בניקוי עלויות הפרסום בזאפ והרווחיות הנשחקת.

מומלץ לעשות שימוש מושכל בכלים אלו ולהציע מוצרים מסוימים במחירים נמוכים וזאפ כאשר את יתר המוצרים להציע במחירים גבוהים יותר ולא להציגם בזאפ (או במקומות נמוכים).

כך, ביכולתם להגיע לקהלים חדשים שיפתחו אמון באתר שלכם וישובו לרכישות חוזרות מבלי לעבור בזאפ וירכשו גם מוצרים יקרים ומשתלמים יותר בעבורכם.

לסיכום,

רוצים הכוונה נוספת בנושא זה? מעוניינים לנהל את האתר באפקטיביות וברווחיות גבוהה יותר? פנו אלינו ואנו נצמיד לכם מנהל אתרים מקצועי שיעשה עבורכם את הנדרש כדי להוציא יכולות אלו אל הפועל.

רוצים לדעת עוד על ניהול אתרים בכלל, בקרו בעמוד הבית ואו המשיכו לקרוא מאמרים נוספים בבלוג. בהצלחה.


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *