ניהול מוניטין באינטרנט ב-10 נקודות!

תארו לעצמכם סיטואציה בה בכניסה לעסק שלכם עומדים אנשים ומספרים ליתר הלקוחות שלכם כמה גרועים אתם או שכדאי להתרחק מכם. עכשיו תארו לעצמכם סיטואציה זו יום יום באופן קבוע למשך שנים, האם העסק היה שורד? האם הייתם יכולים להתקיים בכבוד? בעולם האמיתי זה לא באמת קורה אך באינטרנט זה קורה גם קורה!

באינטרנט, הכביש שלנו הוא מילות המפתח שמחפשים הלקוחות ובמנועי החיפוש יש 10 תוצאות בלבד. הגולשים שלנו יחפשו את השם שלנו ואו את השירות שאנו מציעים, כאשר יש אודות העסק שלנו מידע שלילי (נפרט בהמשך) בין תוצאות אלו, אנו בבעיה לא קטנה שלא תיעלם מעצמה וללא ניהול מוניטין מקצועי נמצא עצמנו אף בפני סגירת העסק.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


מה זה ניהול מוניטין באינטרנט? איך מנהלים מוניטין באינטרנט? אנו כאן כדי לענות על כל השאלות!

שות ניהול מוניטין באינטרנט

כדי לעזור לכם להגיע הישר למידע שנדרש לכם, מאמר זה חולק ל-10 שאלות ותשובות ואתם מוזמנים לדלג הישר לשאלה שמעניינת אתכם:

מה זה ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט או (Online Reputation Management (ORM בשמו הלועזי מתאר סדרה של תהליכים שייעודן לשמר את הנראות המקוונת של העסק בצורה אופטימלית. כלומר, תפקידו של מנהל מוניטין ברשת לדאוג לכך שלא יעלו תוצאות שליליות אודות העסק או הלקוח בעמוד הראשון של התוצאות החיפוש ואף בכלל.

יש הרואים בניהול מוניטין באינטרנט מאין “קידום אתרים הפוך”. כלומר, במקום לקדם את האתר שלנו מעלה בתוצאות החיפוש, אנו דוחפים אתרים בהם יש אזכורים שליליים אודות העסק מטה בתוצאות החיפוש. זו משימה לא פשוטה מאחר ועלינו לעתים לקדם בצורה הפוכה מספר אתרים בו זמנית..

מתי צריך ניהול מוניטין באינטרנט?

ניהול מוניטין באינטרנט יכול להידרש לנו בשני מקרים:

  1. כאשר אנו רוצים לשלוט בתוצאות החיפוש!
  2. כאשר אין ברירה ויש תוצאות שליליות אודותינו!

כל מנהל מוניטין מעדיף לעבוד עם לקוחות מהסוג הראשון. זה קל יותר, יש יותר זמן לבנות את המוניטין וכמובן ניתן למנוע מלכתחילה היווצרות בעיות מהסוג השני. בפועל, רוב הלקוחות של ניהול מוניטין ברשת הן מהסוג השני. כלומר, לקוחות שכבר נפגעו וכעת צריכים לסיוע.

איך יודעים שהגיע הזמן לניהול מוניטין מקצועי?

כאשר מרגישים אחד או יותר מהנקודות הבאות:

  • ירידה חדה במספר הפניות לבית העסק.
  • לקוחות מתחילים לשאול שאלות מעיקות (אודות מקרה ספציפי).
  • כאשר מספר הסגירות בפועל מצטמק והולך.

מי צריך ניהול מוניטין באינטרנט?

כולם יכולים להידרש לצורך בניהול מוניטין באינטרנט. אך, כן מומלץ לחלק את התחום לשלושה קבוצות עיקריות:

  1. עסקים ובעלי עסקים – פגיעה בשם העסק או בעליו מחייבת ניהול מידי להצלת העסק.
  2. מפורסמים וידוענים – פגיעה בשם הידוען תביא לאי קידומו / אי העסקתו ויש לטפל בכך.
  3. אנשים פשוטים – פגיעה ביכולת להתקבל לעבודה (אף מעסיק לא ישכור עובד עם רקע בעייתי).

יש 2 עובדות שעליכם לדעת:

  • האינטרנט לא שוכח – האינטרנט זוכר כל תביעה, כל סיקור וכל טענה נגדכם ויש לטפל בכך.
  • האינטרנט אינו שוויוני – ניתן ללכלך על אדם ואו עסק ללא כל הוכחה ואו משפט והפוגע חזק יותר.

במידה ויש על אדם או עסק מידע מכשיל, בעייתי או פוגע, הרי שהוא יידרש במוקדם או במאוחר לשירותי ניהול מוניטין ברשת.

איך נראה פגיעה במוניטין באינטרנט?

רשת האינטרנט כידוע אינה מוגבלת ואינה מצונזרת. כלומר, כל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה והנאמר יופיע בתוצאות החיפוש וההשלכות על העסק גדולות מאוד. פגיעה במוניטין באינטרנט יכולה לבוא לידי ביטוי בשלל דרכים. להלן מספר דרכים מוכרות:

  • כתבה לא מחמיאה ואו אף שלילית באתר חדשות / מידע מרכזי.
  • תוצאות מאתרים השומרים על תביעות ותיקים בבתי משפט.
  • דיונים בפורומים או צ’אטים פתוחים למנועי החיפוש אודותיכם.
  • ביקורות שליליות בעמוד הגוגל, הפייסבוק, דפי זהב, זאפ ועוד..

דוגמאות לאזכורים בעייתיים שנפוצים מאוד בעולם ניהול המוניטין:

  • עסקים:
    • טענות לאיכות שירות / מוצר ירודה.
    • טענות להטעיה ואו זלזול בלקוחות.
    • טענות לפגיעה במגזרים / ציבורים שונים.
    • טענות לנוכלות / הונאות מקצועיות.
  • אנשים פרטיים:
    • תיקים פתוחים בבתי משפט.
    • טענות להונאה / הטרדה מינית.

כפי שניתן להבין, מקרים אלו הן פגיעה חמורה במוניטין ויכולים להביא אדם או עסק למצבים בעייתיים במיוחד.

דוגמאות לפגיעה במוניטין בשנים האחרונות

אז הבנו את המשמעות של פגיעה במוניטין, אז הבנו את האופן שבו פגיעה במוניטין באה לידי ביטוי ברשת, בואו נציג מספר דוגמאות מהשנים האחרונות לפגיעה במוניטין של חברות מוכרות:

אלו דוגמאות על חברות גדולות (תחפשו את שמם בגוגל, לא תמצאו אזכורים לכך בתוצאות בעמודים הראשונים…).

ישנם דוגמאות טובות בהרבה לחברות קטנות יותר ואו אישים מוכרים אך אנו לא מעוניינים בפגיעה נוספת בהם. לכן, אנו גם לא נציגם במאמר זה. במידה ובכל זאת אתם רוצים דוגמאות לכך, חפשו בגוגל את צמד המילים “חשוב בהונאה” או כל צמד מילים אחר בכדי לצפות בסובלים מפגיעה במוניטין!

דוגמאות לשיפור מוניטין על ידי ניהול תדמית מוצלח

לא מעט סיפורים מטרידים עולים מידי שבוע בחדשות. למרות זאת, רבים ממשיכים הלאה. אבל, מה קורה כאשר הפגיעה במוניטין כה עצומה שיש לפעול וביתר כוח? ובכן, במקום להציג לכם מספר דוגמאות רגילות שיהיה קשה להסביר מבלי לפרט אודותיהם ולפגוע בהם בדרך, אנו בוחרים להציג מקרה אחד של חברה ציבורית מוכרת:

החברה: בנק לאומי.
הנושא: אפליקציית PEPPER.
הרקע: עו”ד אשר ביקש להילחם בבנק לאומי ובפפר בפרט.
המעשה: דירוג המוני של מאות דירוגים שליליים (1/5) בחנות האפליקציות של גוגל.
המשמעות: דירוג שלילי ירתיע לקוחות ויהווה גזר דין מוות לאפליקציה.
התגובה: פניה של בנק לאומי לגוגל וציון התקנון “תגובות שקריות במטרה לעלות או להוריד דירוג הן נגד המדיניות של גוגל”
התוצאה: מחיקת הדירוגים, חזרה לדירוג גבוהה ולהמשך פעילות מוצלחת.

במקרה זה, מנהלי התדמית של בנק לאומי זיהו שיש כאן פעילות הסותרת את התקנון ויחד עם קשרים חזקים מינפו זאת כדי לטרפד את המהלך ולהחזיר את השליטה לידיים.
מיותר לציין שאדם פרטי מן השורה אינו יכול לפנות לגוגל בעניינים אלו ואינו יכול להשקיע לבדו את המאמצים לאתר את עילת הביטול לדירוגים..

איך בעצם ניהול מוניטין באינטרנט עובד?

ניהול מוניטין באינטרנט מבוסס על קידום אורגני הפוך. מנהל המוניטין מזהה את האזכורים השליליים ובוחן דרכים ליצירת ערכים חדשים וטובים יותר בעיני מנועי החיפוש השונים כך שאלו יעפילו על האזכור הבעייתי וידחקו אותו אט אט למטה אל עבר העמודים 2,3 אליהם גולשים לא מגיעים..

איך עובד קידום אורגני:

קידום אורגני – שיפור עמוד או מאמר מסוים בשלושה רבדים (תוכן איכותי, חוויית קריאה ושימוש, רלוונטיות לחיפושים המיועדים) תוך קישור אליו ממקורות מוסמכים בכדי לאותת למנוע החיפוש שזהו ערך מוביל שיש להציג גבוהה בתוצאות החיפוש.

איך עובד קידום אורגני הפוך:

קידום אורגני הפוך – שיפור עמודים או מאמרים מסוימים על ידי קישור אליהם מעמודים חזקים אף יותר. לחלופין, פגיעה בערכן של עמודים שליליים במידה ואפשר לצד יצירתן של מבול ערכים חדשים במקורות חזקים יותר לשם מניפולציה על תוצאות החיפוש.

מה מנהל מוניטין עושה עבורכם?

כעת הגענו לעיקר העניין, מה בדיוק עושה מנהל מוניטין?! ובכן, עבודתו של מנהל מוניטין מקצועי תיעשה לפי סדר תהליכים ברור למדי:

*מיותר לציין שבכל מקום בו אנו פונים, אנו עושים שימוש במילות המפתח הרצויות כדי להניע את התכנים החדשים למיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש..

  1. השגת שלום עם הגורם הפוגע – מניעת פגיעות נוספות במוניטין בעתיד.
    לאחר מכן, עוברים לשלב הבא:
  2. פניה להסרת הערכים הבעייתיים – לעתים אפשר פשוט לבקש הסרה של הערך הבעייתי.
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  3. פתיחתם של עמודים עסקיים בפלטפורמות שונות – Facebook | Google+ |  Twitter | Linkdin ועוד..
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  4. יצירתן של סרטונים – העלאה של סרטון באתרים כדוגמת Youtube | Vimeo | Dailymotion ועוד..
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  5. הקמת בלוגים / קבוצות / פורומים – פתיחת Blogger | Google groups | Google Sites ועוד..
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  6. הקמת פרופילים באתרים פרטיים – הרשמה לאתרי תוכן, אתרי פורומים, אתרי קהילה ועוד..
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  7. הקמת ערכים רשמיים – יצירת עמוד ויקיפדיה (עובד לידוענים), יצירת עמוד עסקי באתרים שונים..
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  8. רכישת מדיה (יח”צ) – רוכשים מאמרי תוכן באתרים בינוניים וגדולים יותר מהאתרים הבעייתיים.
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  9. יצירת כאוס בתוצאות – בניית דמויות חדשות עם שמות זהים או דומים לנטרול העוקץ ככל שאפשר.
    במידה וזה לא עובד, עוברים לשלב הבא:
  10. הגיע הזמן שמנהל המוניטין יתפטר כי אין יותר מידי מה לעשות..

הסדר מאוד חשוב מאחר ואנו תמיד נתקדם צעד צעד מהקל אל הקשה. בשלב הראשון, ננסה למנוע את התהליך כולו על ידי הסרת התוכן, במידה ולא הצלחנו בכך, אנו נפעל לייצר ערכים רבים ככל האפשר להסיט את התוצאה למיקום לא ראלי על ידי יצירת ערכים טובים יותר ובמקורות חזקים יותר ברשת וב-99% מהפעמים זה אכן עובד!

כאשר ממש אין ברירה, כאוס הנו הפתרון לבעיה אך לשלב זה בדרך כלל לא מגיעים..

כמה זמן לוקח לניהול מוניטין באינטרנט לעבוד?

ניהול מוניטין מקצועי לוקח זמן. לעתים יכול לקחת עד חצי שנה ושנה כדי לפתור את הבעיה שיצרו עבורכם בתוך מספר דקות וזה מתסכל אך כפי שהצגנו, האינטרנט אינו שוויוני כפי שניתן לחשוב..

משך הזמן לטיפול במפגע מוניטין ישתנה בהתאם לפרמטרים הבאים:

  1. המיקום בו פורסמה הידיעה או הידיעות השליליות אודותיכם.
  2. כמות הידיעות השליליות שפורסמו אודות העסק שלכם.
  3. סטטוס המפגע (האם הסתיים או עדיין ממשיך להתעצם).
  4. *אופי הידיעה / הפגיעה במוניטין (קלה, בינונית או חמורה).
  5. גובה התחרות על הביטוי הרצוי (גם כשמדובר בשם של העסק).

לעתים, עוד טרם שניגשים למלאכה, יש צורך להשתיק את המפגע ולוודא שלא יפרסם ערכים פוגעניים נוספים. זאת משום וכל עבודתנו לחינם היא במידה והאסטרטגיה בנויה לערך אחד ומחר יצוץ ערך נוסף במקור חזק או איכותי יותר..

*אופי פגיעה במוניטין ברשת:
השם שלכם יכול להופיע בכותרת ידיעה, בתוכן ידיעה או כערך שולי למדי. במידה והפגיעה כוללת וידאו מצולם בו אתם מוצגים לרעה ואו שהתפתח דיון עם מספר רב של מגיבים שליליים אופי הפגיעה קשה יותר.

כמה עולה ניהול מוניטין באינטרנט והאם זה שווה את ההשקעה?

כמה עולה ניהול מוניטין?

עלות ניהול מוניטין באינטרנט נקבעת בהתאם לשאלה הקודמת (קישור). ככל שהאתרים בהם התפרסמה הידיעה חזקים ומוכרים יותר (אתרי חדשות, פורטלים ידועים) העלות לניהול המוניטין צפויה לעלות. כדי להעריך עלויות ניהול מוניטין, יש צורך לבחון כל מקרה לגופו וזאת כדי להעניק תשובה אמיתית ומדויקת למצב הבעייתי בו אתם נמצאים.

במידה ואין עליכם מידע שלילי, במידה ואתם מעוניינים רק לתחזק את המוניטין ולמנוע מצבים מסוגים אלו המתוארים במאמר זה, הרי שהעלות נאה בין 1,500 ש”ח לחודש ל-4,500 ש”ח לחודש וזאת בתלות ברמת השירות והאם נכלל בה רכישת מדיה באופן קבוע או רק ניהול תדמית ברשת.

האם זה שווה את ההשקעה?

לרוב, לא ניתן לבחון את התחום בצורה של השקעה למרות שמדובר בהשקעה משתלמת מאוד. זאת, משום ומדובר בשירות הצלה שאי אפשר לדחות או לבחון בכלים של השקעה מול תשואה כמקובל ביתר השירותים. במידה ואתם בוחנים ניהול מוניטין באופן קבוע הרי שמדובר בהחלט בהשקעה נבונה שיכולה לחסוך לכם עגמת נפש רבה בעתיד.

לסיכום,

בעולם בו לא שוכחים טעויות של אנשים או חברות גם אין מקום להבעת חרטה ואו עשיית תשובה, בין אם הפגיעה במוניטין צודקת או מוטעית, עליכם לקחת את השליטה לידיים ולהילחם בכל הכוח בכדי להציל את עורכם.

אנו מתמחים באירועים מסוגים אלו ויכולים לסייע לכם בכך בהתאם למתואר במאמר. פנו אלינו להתייעצות ובדיקה ללא כל עלות וללא כל התחייבות ואנו נעשה כל מאמץ לסייע לכם ולהתאושש במהירות האפשרית. אם אתם מחפשים ניהול מוניטין שוטף באינטרנט, אנו יכולים להציע לכם חבילה בהתאמה אישית לעסק שלכם!

בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור!