fbpx

כאשר פותחים עסק חדש, משקיעים לא מעט זמן וכסף על מיתוג לעסק. חושבים על הלוגו, שלט החנות, שפת המותג ועוד שלל פרמטרים ועושים זאת כדי שהלקוחות יפתחו קשר עם המותג ויסכימו לרכוש מכם פעם אחר פעם גם ללא תלות במחיר. כך לדוגמה, רבים רצים לרכוש מכשיר סלולרי מסוג סמסונג או אפל שהנם יקרים בהרבה ממכשירים באיכות זהה ואף טובים יותר..

בדיוק כך, יש צורך להתייחס לעסק המקוון שלנו, החנות האינטרנטית. במידה ואנו רוצים להתבלט החוצה מבין כל מאות אלפי החנויות באמזון, עלינו לתכנן היטב את המותג שלנו כך שגולשים יאמינו לנו וירכשו את המוצר הרצוי להם דווקא דרכינו. אבל איך עושים זאת? מה המשתנים שיש לקחת בחשבון בתהליך המיתוג של חנות באמזון? על כך בדיוק נרחיב כעת.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול מותג באמזון:

    בחנות אינטרנטית טיפוסית, אנו שולטים בנראות של המותג. אנו יכולים לעצב את האתר ככל שנרצה ואף נוכל לשמור על המשכיות בין החנות הפיזית ובין האתר על ידי שימוש בצבעים זהים, פונטים דומים וחוויית שירות רב ערוצית בין החנות והאתר. באמזון, אין לנו פריבילגיות אלו, במקום זאת, עלינו להתמקד בפרמטרים הבאים:

    1. שם החנות באמזון.
    2. באנר מיתוג לחנות באמזון.
    3. תיאור אודות החנות באמזון.
    4. שפה אחידה בתמונות המוצרים באמזון.
    5. הוספת באנרים בעמודי המוצרים באמזון.
    6. דירוג גבוה מצד משתמשים באמזון.
    7. שימוש נבון בכלי הלוגיסטיקה והשילוח של אמזון.
    8. פרסום ממומן בתוך פלטפורמת אמזון.
    9. שירות לקוחות מקצועי לרוכשים באמזון.
    10. טיפול/החזר כספי מידי לתלונות משתמשים.

    אין ספק שרגע לפני שפותחים חנות חדשה באמזון כדאי לעצור לרגע ולשאול, מה מייחד אותנו? מה יגרום לכך שגולש ממוצע שאינו מכיר אותנו ירכוש דווקא מהחנות שלנו ולא של יתר מאות המתחרים הנוספים בענף?

    בשלב זה, מומלץ לבחון מי הם קהלי היעד אליהם המוצרים פונים ומה הם מצפים לראות בחנות שלנו, האם הם מצפים לסיפור מאחורי כל מוצר? האם הם מצפים למחיר זול או שילוח מהיר? האם הם רוצים שיתייחסו אליהם בטרם הם מבצעים רכישה? ועוד..

    לאחר הבנת צורכי הרוכשים הפוטנציאליים, יש לעצב רכיבים גרפיים שונים להטמעה חוזרת בחנות ובכלל המוצרים המופיעים בו כך שניתן יהיה לזהות את המותג בנקל. מעבר לכך, מומלץ לכתוב מעט אודות המותג כך שגולשים ירגישו כאילו הם מכירים אתכם ובנוח לרכוש מכם פעם אחר פעם מוצרים. כדי שזה יקרה, יהיה עליכם להצליח לשכנע גולשים שאתם שווים בדיקה ולאחר מכן שאתם שווים שמירה למועדפים גם לרכישות נוספות (על ידי שירות יוצא דופן לטובה!)

    אבל גם על ידי הצגה נכונה של המוצרים בחנות. חיוני לצלם את המוצרים בצורה מקצועית (לבדיקת מחירי צילום מוצרים לחץ כאן) ממספר זוויות ואף לעצב כל תמונה ותמונה ושימוש באינפוגרפיקות, וידאו ועזרים נוספים כדי להבטיח שהגולש יקבל את מלוא המידע הנדרש לו כדי להשלים רכישה בהצלחה.

    אך מיתוג חנות אמזון מסתכם לרוב בכמה צעדים עיקריים,

    מאפייני מיתוג חנות אמזון:

    למרות כל עשרת הרכיבים שהצגנו מעלה, ניתן למנות בדיוק 3 כללים שיקבעו אם תצליחו או תכשלו במכירות באמזון:

    1. כסף כסף כסף – מי הכי זול?!
    2. דירוג – מה אומרים עליכם הרוכשים?!
    3. שילוח – תוך כמה זמן המוצר אצל הלקוח?!

    בכלכלה מבוססת אמון כדוגמת אמזון, אלו הפרמטרים החשובים ביותר מתוך מכלול פעולות המיתוג והניהול.

    באתרי מכירות צריך לדבר על התכלס, רוצים שיקנו מכם מוצרים? הציעו מוצרים מבוקשים במחיר טוב עם תנאי שילוח נוחים (מהירות) וכמובן תדאגו שכל רוכש ידרג אתכם חיובית כך שהדירוג שלכם יהיה אינדיקציה לרוכשים הבאים באשר לכדאיות הרכישה מכם.

    מה זה בעצם אומר?

    מקימים חנות באמזון? חושבים שאתם יודעים לעשות זאת לבד? לא בטוח שאכן תצליחו לעשות זאת נכון. אנחנו ממליצים לכם לפנות לקבלת ייעוץ מקצועי ואולי אף לשכור חברה לניהול חנויות אמזון (ולא, אנחנו לא משוחדים מאחר ואיננו מציעים שירותים אלו..) כך, תבטיחו לעצמכם מיתוג וניהול אופטימלי לחנות האמזון שלכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן