fbpx

עידן חדש נפתח בחודשים החולפים. עידן בו עסקים קמעונאים כבר אינם יכולים עוד להתבסס רק על הסחר הפיזי אלא עליהם להסתמך גם על הסר האלקטרוני. הבעיה היא שרבים פשוט מפחדים מסחר אלקטרוני וחוששים לצאת קרחים מכאן ומכאן. במאמר זה ננסה לענות על כל השאלות החשובות בטרם יוצאים לדרך!

ניהול סחר אלקטרוני

סחר אלקטרוני הנו המקבילה לסחר הפיזי. באנגלית קוראים לסחר פיזי Commerce ולסחר אלקטרוני E-commerce. בשני המקרים, יש מוכר המציע סחורה ואילו קונה שמבקש לרכוש סחורה. ההבדל הנו בתצורה בלבד. כלומר, סחר אלקטרוני מתבצע דרך אתר המתווך בין הצדדים במקום חנות ומוכר שמתווך בין הצדדים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כלומר, כל הכללים המוכרים לכם נותרים בעינם. עליכם לתמחר נכון, לצלם נכון את המוצרים, אבל בעיקר להעניק שירות טוב שיבטיח שהקונים יחזרו שוב ושוב לרכוש דווקא באתר האינטרנט שלכם.

    ובכל זאת, זה לא אותו דבר..

    אז בואו נעבור בקצרה על השאלות החשובות עבורכם:

    1. מי מנהל את המכירות דרך האתר אינטרנט?
    2. איך מתבצע העסקה באינטרנט בפועל?
    3. מה הן העלויות התפעוליות של אתר אינטרנט?
    4. אילו הוצאות מיסוי יש במכירות באינטרנט?
    5. האם סחר אלקטרוני אכן כלכלי?

    אנו מקווים שתמצאו את התשובות על שאלות אלו מועילות לקבלת ההחלטות בצדכם.

    מי מנהל את המכירות דרך האתר אינטרנט?

    כמו שיש לכם מוכר בחנות הפיזית, גם בסחר האלקטרוני עלינו להחזיק במוכר. אבל, בשונה מהמוכר בשר ודם בחנות, המוכר שלנו באון-ליין הנו אתר האינטרנט. על האתר להעניק כמה שיותר מידע רלוונטי ודחיפה לכיוון רכישה לגולשים השונים.

    למרות האמור, אנו עדיין נדרשים לעובד אנושי, מנהל אתרים מקצועי (Webmaster) שינהל את האתר אינטרנט וידאג לשיווק בפועל. אך ניתן לשכור שירותי ניהול אתרים במיקור חוץ כך שאתם משלמים עלות של פחות מרבע עובד במקום להחזיק עובד במשרה מלאה.

    איך מתבצע העסקה באינטרנט בפועל?

    עסקאות סחר אלקטרוני מתבצעות בתצורה שבה הלקוח קודם משלם עבור המוצר שברצונו לרכוש (הוא מעביר את האשראי עצמאית) ורק לאחר מכן שבעל העסק מטפל בהזמנה בפועל.

    במידה ומתקבלת הזמנה באתר, הכסף כבר נמצא בידכם ותקבלו דוא"ל עם פרטי ההזמנה וכתובת למשלוח החבילה בדואר. עליכם יהיה לשלוח את המוצר בהקדם האפשרי ולוודא שהלקוח שבע רצון וחוזר לביצוע הזמנות חוזרות.

    מה הן העלויות התפעוליות של אתר אינטרנט?

    העלויות נחלקות לשניים:

    1. עלויות הקמה חד פעמיות – עלות פיתוח הפלטפורמה (משתנה מאתר לאתר).
    2. עלויות תפעוליות שוטפות – מתחלקות על פני מספר תחומים עיקריים.

    העלויות השוטפות כוללות:

    • החזקת כתובת אתר – עלות של 7.5 ש"ח לחודש.
    • אחסון אתר – עלות שנעה בין 50-500 ש"ח לחודש.
    • תחזוקת אתר – עלות שנעה בין 100-500 ש"ח לחודש.
    • ניהול אתר – עלות שנעה בין 500-2,000 ש"ח לחודש
    • סליקת אשראי – עלות שנעה בין 50-100 ש"ח לחודש + עמלת סליקה.
    • שיווק באינטרנט – עלות שנעה בין 1,000 ש"ח ומעלה..

    ככלל, אם אתם סוגרים עם חברת ניהול אתרים אתם יכולים לסגור את כלל ההוצאות למעט השיווק בכ-2,000 ש"ח לחודש. הוצאות שיווק תגדילו לפי היקף תוצאות (החזר על ההשקעה). ככל שתרוויחו יותר, כך תשקיעו יותר כסף מידי חודש על שיווק..

    אילו הוצאות מיסוי יש במכירות באינטרנט?

    אין מיסוי מיוחד על סחר אלקטרוני. כלומר, אתר הסחר שלכם הנו חלק בלתי נפרד מהעסק וכל מכירה דרכו מחייבת בחשבונית מס קבלה כפי שאתם רגילים בחנות הפיזית.

    אבל, יש יתרונות במסחר אלקטרוני ביחס למסחר פיזי, אין ארנונה, אין מס שילוט, אין הוצאות שכירות ואו התעסקות עם שיבוץ עובדים למשמרות. הכל עובד 24/7 ללא מגע אנושי ברוב הזמן. כמו כן, אין מגבלה פיזית למיקום החנות וניתן למכור לכל רחבי הארץ ואף לחו"ל בתצורה זהה.

    האם סחר אלקטרוני אכן כלכלי?

    אנחנו כמובן מעט משוחדים אבל בוודאי. דווקא היום, דווקא עכשיו, מכירות אלקטרוניות הן הדבר החשוב ביותר לעסק שלכם. היקף המכירות האינטרנטית נוגסות בהתמדה מהיקף המכירות הפיזיות. יתרה מזאת, עסקים שנמצאים בצד השני של המדינה ואו אף בצד השני של העולם "גונבים" לכם לקוחות ותיקים ונאמנים שרכשו אצלכם שנים על גבי שנים..

    מעבר לכך, כמובן שמדובר בעסק כלכלי למדי. כחברה שמנהלת מאות אתרי אינטרנט, אנו יודעים כמה הן מוכרות ומה קצב הצמיחה שלהם מידי שנה. ככזה, אנו יכולים להגיד בלב שלם שאכן מדובר בצעד נכון כלכלית לכל עסק קמעונאי וככל הנראה גם עבורכם.

    אבל, מומלץ להתקשר אלינו להתייעצות ללא עלות כדי לקבל תחזית מדויקת ובהתאמה לעסק שלכם. מקווים שהיה לכם קריאה נעימה, נתראה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן