fbpx

זה כבר לא סוד שבני דור ה-Z כבר לא צופים בטלוויזיה. אלו שכן, עושים זאת כאשר הם במקביל מחזיקים במכשיר הסלולרי וצופים בתכנים חלופיים ביוטיוב ובאינסטגרם. לרוב כאשר חברות רוצות לפרסם לצעירים, הם מצמצמות השקעה בערוצים המסורתיים כדוגמת עיתונות, רדיו וטלוויזיה. במקום זאת, הם משקיעים בפרסום ברשתות חברתיות וביוטיוב – פרסום זה, דורש ניהול מתמשך ועל כך במאמר זה.

ניהול ערוצי יוטיוב

אם העסק שלכם פונה לקהלים צעירים (25 ומטה), הדרך הטובה ביותר ללכוד את תשומת ליבם הנה על ידי יצירת תוכן בעל ערך עבור קהל חסר סבלנות ותזזיתי. לשם הדגמה, ניתן לראות שלא מעט חברות עושות שיתוף פעולה עם אמנים יוצרים שאהובים על ידי הדור הצעיר כדי להחדיר מסרים דרך המוזיקה/יוטיוב. להלן מספר דוגמאות:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • בזק בשיתוף נועה קירל – השיר הדודה והדוד.
    • יס בשיתוף סטפן לגר – השיר קומסי קומסה.
    • ורסו בשיתוף עומר אדם – השיר לעולם בעקבות השמש.

    המילים של השירים לא מסגירים לרוב את העבודה שמדובר בפרסומת. אך, צפיה בקליפ ביוטיוב הופכת דוגמאות אלו לברורות למדי עם מגוון פריטים ופרזנטורים ועם מסרים שחודרים ללא כל הפרעה הישר לקהלי היעד.

    ככל שעוד ועוד מפרסמים מבינים שהכח עבר מהטלוויזיה לכוכבי יוטיוב ומובילי דעת קהל באינסטגרם, כך הצורך בניהול אופטימלי של ערוצי היוטיוב של החברות הופך אף הוא למובן מאליו שהרי יש צורך בהעלאה קבועה של סרטונים חדשים וקידומם בצורה ממומנת לחשיפה מקסימלית.

    מה עושה מנהל ערוץ יוטיוב?

    מנהל ערוץ יוטיוב אמון על מגוון פעולות שוטפות ברמה התפעולית אך גם בפן השיווקי. מנהל ערוצי יוטיוב יהיה זה שאחראי לעדכן את תמונת הנושא של הערוץ, ייזום והעלאה של סרטונים חדשים לערוץ, ניהול התגובות והוויראליות של הסרטונים, הוספת עדכונים ואירועים קרובים על גבי הסרטונים (בערוצי אמנים) ואו הוספת קישורים לרכישת מוצרים (בערוצי חנויות) וזאת בהתאמה לצורכי הלקוח.

    אך מעבר לפעילות התפעולית של הערוץ, יש למנהל ערוצי יוטיוב משימה חשובה אפילו יותר. זהו כמובן להתעסק בשיווק של הערוץ עצמו וזאת ייעשה על ידי קידום ממומן של סרטונים שחשוב להפיץ ומהר ואו לאתר את הכוכבים החדשים ביוטיוב ולבדוק כל הזמן מקום לשיתופי פעולה תמורת מוצרים או תשלום. במקרים מסוימים, מנהלי ערוצים ביוטיוב יהיו אלו שיציעו גם את הרעיונות לסרטונים הויראלים הבאים!

    מאחר ובמרבית החברות הגדולות עובדים מבוגרים עם קשר מקרי בלבד ליוטיוב, אין להם את סט הכישורים שיש למנהל ערוצי יוטיוב שחי ונושם את הפלטפורמה ויודע לזהות אילו סרטונים רלוונטיים, אילו כוכבים נמצאים במגמת עליה והיכן להשקיע את כספי השיווק און ליין. לכן, החזקת מנהל ערוץ מקצועי בהחלט נחשב כהשקעה כלכלית למדי בעבור העסק.

    כמה עולה ניהול ערוץ יוטיוב?

    ניהול עמוד יוטיוב לעסקים אינו זול. זאת בעיקר מאחר שאין הרבה אנשי מקצוע טובים (המבוגרים מחוץ לתמונה. הצעירים, צעירים מידי) ומצד שני יש ביקוש שיא לשירותים אלו מצד עסקים קטנים ותאגידים.

    העלות של ניהול ערוץ יוטיוב עסקי נע בין 2,000 ש"ח בחודש ועד 10,000 ש"ח בחודש בהתאם לחברה, מותג ותקציבי הפרסום שעל מנהל הערוץ לנהל מידי חודש. עלויות אלו נקבעות בעיקרם על ידי מספר שעות העבודה שיידרשו על ידי מנהל הערוץ מידי חודש כדי להבטיח תוצאות אופטימליות.

    כלומר, כאשר אתם מחפשים מנהל לערוץ יוטיוב העסקי שלכם, חשוב מאוד לאפיין מראש את הציפיות שלכם ומהו תקציב השיווק שלכם כדי שמנהל היוטיוב יוכל לבצע הערכה מדויקת ולתמחר את השירות בהתאמה. רוצים שירותי ניהול לערוץ יוטיוב? השאירו פרטים ונבחן את העלויות בהתאמה מלאה לצרכים שלכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן