fbpx

ניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם של עמותות שונה מאוד מניהול עמודי פייסבוק ואינסטגרם של עסקים. בעוד בניהול עמודים חברתיים של עסקים יש לנו אג'נדה ברורה להגדלת מכירות, בניהול עמודים חברתיים של עמותות ייתכנו לא מעט יעדים שונים שנבחנים לאורך זמן.

במאמר זה אנו ננסה לשקף את מלאכת הניהול של עמוד עמותה בפייסבוק ואו באינסטגרם בכדי שתוכלו לנהל את העמוד שלכם עצמאית ואו לבחור בחברה חיצונית שתנהל את העמוד עבורכם.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ניהול פייסבוק ואינסטגרם לעמותה

    בישראל פועלות קרוב ל-40,000 עמותות רשומות אך רק כ-5,000 באמת נמצאות בלב הפעילות הציבורית. עמותות פעילות חייבות להחזיק נוכחות ברשתות החברתיות לקיום שלושה יעדים עיקריים:

    1. מתן שירות לנתמכי העמותה.
    2. הפצת העשייה לקהל הרחב.
    3. גיוס תרומות עבור העמותה.

    עמותה הפעילה במרחב הציבורי ורוצה להמשיך להתפתח ולפרוח חייבת לענות על כל שלושת היעדים הללו.

    אבל, עצם החזקת עמוד עמותה בפייסבוק ואו באינסטגרם לא תענה על יעדים אלו, בכדי ליהנות מהפעילות ברשתות החברתיות יש צורך בניהול מקצועי ואו בקביעת גורם ממונה בתוך העמותה.

    הסוד להצלחת עמותה ברשתות החברתיות:

    בשונה מעסק ממוצע בו בעל העסק יושב במשרד ומנהל את עובדיו, עמותות פועלות בעזרת לא מעט ראשי צוותים/אגפים עובדים, פעילים ומתנדבים. בלא מעט מקרים, פעילויות אלו מתרחשות בשטח ומול הציבור ולאו בהכרח בתנאים סטריליים.

    מסיבה זו, הסוד להצלחה בניהול נוכחות דיגיטלית ראויה עוברת דרך מינוי גורם ממונה מטעם העמותה ואו בשכירת שירותי ניהול חיצוניים מעת חברה המתמחה בניהול נכסי דיגיטל לעמותות.

    גורם ממונה או חברת ניהול מקצועית נדרשים לעמוד בקשר רציף עם כל הגורמים הרלבנטיים בעמותה ולאסוף מידע טקסטואלי, סיפורים, תמונות וסרטוני וידאו שיאפשרו להעביר את הפעילות האורגנית של העמותה הישר לפיד של הגולשים הרבים ברשתות החברתיות.

    אם נדמה לכם שזוהי משימה קלה, אתם טועים. על מנהל עמוד העמותה ברשתות החברתיות לעמוד בקשר רציף ולהציק על בסיס קבוע לכל העוסקים בפעילות העמותה בכדי שאלו יזכרו לצלם ולשלוח את חומרי הגלם בכדי שאלו יועברו לעריכה ופרסום במרשתת.

    מינוף הרשתות החברתיות לטובת העמותה:

    כאשר למנהל עמודי העמותה ברשתות החברתיות יש שיתוף פעולה פורה עם הפעילים בשטח, יש לו די והותר חומרי גלם בכדי להרחיב את החשיפה של עמוד העמותה ולמנף את הפעילויות שהציבור לרוב לא נחשף אליהם לטובת הרחבת העשיה וגיוס פעילים נוספים וכמובן במוקדם ואו במאוחר גם לגיוס תרומות במרחב הדיגיטלי.

    איך זה מתרחש בפועל? כך:

    1. גורם ממונה עומד בקשר עם פעילי העמותה.
    2. פעילי עמותה שולחים חומרים לגורם ממונה.
    3. גורם ממונה מעביר חומרים למנהל עמוד העמותה.
    4. מנהל עמוד העמותה עורך תכנים ומפרסמם ברשת.
    5. מספר העוקבים ומעורבותם בעמוד העמותה עולה.
    6. ניתן לגייס תרומות מהציבור העוקבים וחבריהם.
    7. ניתן לפתח ולהרחיב את הפעילות עוד.

    כמובן שבמקביל, מנהל עמוד העמותה נדרש גם להעניק מענה לפונים דרך העמוד ברשתות החברתיות עם תשובות לכל שאלה ובצמוד לתקשורת עם איש קשר בארגון.

    האם לבקש שירות זה מחברת ניהול אתרים?

    אם אתם שכרתם מנהל אתרים מקצועי לשם ניהול אתר האינטרנט של העמותה ולניהול מענק גוגל לעמותות (10,000$ תרומה כל חודש) והפרסום של העמותה ברשת החיפוש, הרי שיש לכם גורם ממונה מן המוכן. מנהל האתר שלכם יכול לעבוד בצמוד לכל איש מקצוע המתמחה בניהול רשתות חברתיות ואו שניתן לבקש מחברת ניהול האתרים שתקצה לכם גם מנהל רשתות חברתיות שיעבוד בצמוד למנהל האתרים.

    רוצים לפתח את הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות? רוצים להראות לציבור הרחב עוד על פעילות העמותה? פנו אלינו (חברת ניהול אתרים) בכדי שנברר יחד אתכם מה ניתן לעשות ואיך כדאי לבצע את המהלכים הבאים. נשמח לבדוק אתכם את האפשרויות שלכם ללא עלות וללא התחייבות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן