ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק: כמה עולה פרסום בפייסבוק ואיך עושים זאת נכון?

השאלה הבלתי פתורה של רבים מלקוחותינו הנה כמה עולה פרסום בפייסבוק?! זו שאלת השאלות שהרי כל עסק מציע מוצרים שונים לקהלים אחרים ולכן גם עלויות הפרסום של כל עסק יהיו שונים זה מזה. אבל, זה אינו תירוץ ראוי לצורך במענה על שאלה זו, לכן במאמר זה אנו ניקח מידע ממספר מקורות וננסה להצליב אותן יחד כדי שאתם תוכלו להעריך את עלויות הפרסום שלכם בפייסבוק.

עלויות ניהול קמפיינים בפייסבוק

במידה ואנו רוצים להכין תקציבי שיווק לפרסום בפייסבוק, עלינו להבין בשלב ראשון מה הצפי שלנו להוצאה על פרסום זה. כלומר, מבחינת מערכת פייסבוק, ניתן להוציא כל סכום שרק נרצה אם נוכל לעמוד בכך כלכלית. לכן, לפני שאתם שואלים כמה עולה לפרסם בפייסבוק, חשוב שתשאלו כמה כסף אתם רוצים להקצות לטובת הפרסום הנ”ל?


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


לאחר שקבעתם את תקרת הפרסום שלכם, ניתן לצלול פנימה ולחשב אילו תוצאות נוכל לראות מהתקציב שעומד לרשותכם וזאת נעשה על ידי איסוף נתונים סטטיסטיים גסים על ביצועי השוק של מדינת היעד ותחום הפעילות בו אתם עוסקים.

שנתחיל?

עלות פרסום בפייסבוק:

נתחיל עם המידע הפשוט ביותר,

  • עלות ממוצעת לקליק במדינת ישראל: 3.35 ש”ח. (0.93$)
    • עלות ממוצעת לקליק באינסטגרם: 3.88 ש”ח (1.1$)
    • עלות ממוצעת לקליק בסטוריז באינסטגרם: 2.64 ש”ח (0.75$)
    • עלות ממוצעת לקליק בצד השמאלי של המסך: 1.94 ש”ח (0.55$)
    • עלות ממוצעת לקליק בניוז פיד במחשב נייח: 1.94 ש”ח (0.55$)
    • עלות ממוצעת לקליק לפי קהלים (פיקסל): 1.41 ש”ח (0.4$)
  • עלות ממוצעת ל-1000 חשיפות במדינת ישראל: 2.1 ש”ח (0.59$)

נתונים אלו כמובן משתנים ממפרסם למפרסם ומתקופה לתקופה אך הם בהחלט יכולים לאפשר לכם להעריך את מספר הקליקים הצפויים לכם מהתקציב שתאשרו לפרסום בפייסבוק. אבל, זה רק פרטים ראשוניים שיש לקחת בחשבון מאחר ויש שוני משמעותי בעלויות בהתאם לענף בו אתם פועלים,

כאשר מחלקים את העלות לקליק לענפי פעילות, הנתונים מתבהרים אף יותר:

להלן חלוקה המתייחסת לנתונים מוערכים לישראל:

  • ענף
  • אופנה
  • רכב
  • עסקים
  • יופי ולייפסטייל
  • שירות לקוחות
  • חינוך
  • תעסוקה ועבודה
  • פיננסים וביטוח
  • ספורט וכושר
  • שיפוץ/עיצוב הבית
  • רפואה ובריאות
  • שירותי תעשייה
  • עריכת דין
  • נדל”ן
  • קמעונאות
  • טכנולוגיה
  • חופשות וטיולים
  • אחוז מקליקים
  • 1.24%
  • 0.80%
  • 0.78%
  • 1.16%
  • 0.62%
  • 0.73%
  • 0.47%
  • 0.56%
  • 1.01%
  • 0.70%
  • 0.83%
  • 0.71%
  • 1.61%
  • 0.99%
  • 1.59%
  • 1.04%
  • 0.90%
  • עלות לקליק
  • 1.34 ש”ח
  • 4.72 ש”ח
  • 7.55 ש”ח
  • 5.42 ש”ח
  • 9.23 ש”ח
  • 3.17 ש”ח
  • 8.15 ש”ח
  • 11.3 ש”ח
  • 5.69 ש”ח
  • 8.78 ש”ח
  • 3.95 ש”ח
  • 6.41 ש”ח
  • 3.95 ש”ח
  • 5.42 ש”ח
  • 2.09 ש”ח
  • 3.85 ש”ח
  • 1.90 ש”ח
  • אחוז להמרה
  • 4.11%
  • 5.11%
  • 10.63%
  • 7.10%
  • 9.96%
  • 13.58%
  • 11.73%
  • 9.09%
  • 14.29%
  • 6.56%
  • 11.00%
  • 0.71%
  • 5.60%
  • 10.68%
  • 3.26%
  • 2.31%
  • 2.82%
  • עלות להצלחה
  • 32.90 ש”ח
  • 131.41 ש”ח
  • 71.27 ש”ח
  • 76.42 ש”ח
  • 93.27 ש”ח
  • 23.53 ש”ח
  • 69.68 ש”ח
  • 124.22 ש”ח
  • 39.84 ש”ח
  • 133.90 ש”ח
  • 36.91 ש”ח
  • 114.56 ש”ח
  • 86.05 ש”ח
  • 50.73 ש”ח
  • 64.37 ש”ח
  • 165.56 ש”ח
  • 67.46 ש”ח

אם תחפשו את הענף בו אתם עוסקים ברשימה מעלה, תוכלו לזהות במהירות די רבה את העלויות הצפויות לפרסום יעיל בפייסבוק ובאינסטגרם. כך לדוגמה, אם ניקח עסק המעניק שירותי רפואה ובריאות עם עלות ממוצעת של 3.95 ש”ח ואחוז הקלקה של 0.83% ועם יחסי המרה גבוהים למדי (מדובר בענף רציני למדי) נגלה שכל פניה מוצלחת מהקמפיין עלתה לנו כ-37 שקלים. במילים אחרות, אם עומד לרשותנו תקציב של 2,000 ש”ח לפרסום, ניתן לצפות ל-50 פניות לערך כתוצאה מהקמפיין ברשתות החברתיות.

מאחר וכל הנתונים המוצגים מעלה מייצגים ממוצע, הם לא בהכרח יהיו מדויקים לעסק שלכם. אך הם בהחלט יוכלו להעניק לכם את הטווח הרצוי של התוצאות מתקציב הקמפיין שברצונכם להשקיע. כמו כן, ניתן לבנות מודלים עתידיים כחלק מתכניות עסקיות על סמך נתונים אלו אך יש לראות בהם כנקודת פתיחה בלבד ולעדכן את הנתונים עם קליטת תוצאות אמת מהקמפיינים שאתם מפעילים.

איך עושים זאת נכון – איך מוזילים עלויות פרסום בפייסבוק?

מנהל קמפיינים מקצועי בפייסבוק ובאינטסגרם ידע להוזיל את העלויות של הפרסום ולהגיע לתוצאות טובות בהרבה אפילו מאלו המוצגים מעלה. זאת על ידי מגוון פעולות עליהם נסביר בקצרה כעת:

1. שימוש נכון במידע קיים:

ניתן להוזיל עלויות אלו משמעותית על ידי שימוש נבון בדאטה הקיימת לנו כדוגמת מבקרים באתר, רשימות תפוצה של מיילים, מספרי טלפון ממערכת ה-CRM שלנו כך שאנו פועלים על בסיס קהלים ולא על בסיס מיקומים וכפי שהצגנו בתחילת הסקירה, העלויות יכולות להיחתך בעד 50%.

2. הענקת סכומים גבוהים להזנקת הפרסום:

האלגוריתם של פייסבוק נדרש לכחודש שלם כדי לאסוף דאטה כדי לאפיין את קהלי היעד שמגיבים בצורה הטובה ביותר לשירות/מוצר שלכם וכמו כן לתקציב מוגדל כדי להגיע לחשיפה נדרשת כדי להשיג נתונים מדויקים ככל האפשר. לכן, מומלץ להקציב סכומים גדולים יותר לחודש הראשון של הפעילות לתוצאות אופטימליות בהמשך.

3. שיפור הקריאייטיב (קופי) של המודעות:

יש לא מעט שיטות לתפוס את העין של הגולשים בפייסבוק ובאינסטגרם. ניתן להוסיף צבעים, אייקונים, אלמנטים של מדיה ואו להוסיף סתם כותרות מסקרנת ואו מושכת כדוגמת **מומלץ!** בראש הטקסט של המודעה כדי לגרות את הגולשים ולגרום להם להקליק על המודעה. כתיבה נכונה, מוזילה עלויות.

יש עוד שיטות רבות וטובות להוזיל עלויות פרסום בפייסבוק, עליהם נשאיר לכם לקרוא במאמרים הבאים.

לסיכום,

אם אתם בונים תקציב לפרסום בפייסבוק, חשוב מאוד לקחת בחשבון שבעולם השיווק, אנו לא יודעים הרבה. ישנם תקופות בהם המחירים עולים (תחרות גדלה) ישנם תקופות בהם המחירים יורדים. ישנם ענפים בהם הפרסום יקר מידי, באחרים מדובר בחובה עסקית לפרסם וכן הלאה..

אנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא בבלוג שלנו ואו לפנות אלינו בכל שאלה, לבינתיים נזמין אתכם לקרוא את המאמר הבא:


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *