שיווק במיקור חוץ באינטרנט

שיווק במיקור חוץ באינטרנט – החזקת עובד שכיר VS החזקת חברה חיצונית?

כל עסק מודרני צריך שיווק ברשת האינטרנט. ניתן לשווק בכלים חינמיים ובעבודה קשה וניתן לשווק בעזרת אנשי מקצוע והשקעה במגוון סוגי פרסום. אך, שיווק נוטה להיות נושא מורכב למדי ובמיוחד כאשר מספר גורמים עוסקים בשיווק בו זמנית (מחוץ לאתר, ברשתות חברתיות ובאתר עצמו). במאמר זה אנו בוחנים מה עדיף – עובד שכיר או החזקה של חברה חיצונית לצורך ניהול השיווק לעסק?

שיווק במיקור חוץ באינטרנט

בעבר הלא רחוק, מרבית הפרסום נעשה מחוץ למרחב המקוון. כך לדוגמה, מנהל שיווק היה נדרש לבצע שיתופי פעולה, להשתתף בכנסים, לתאם ראיונות ויח”צ לצד ניהול שוטף של מאמצי השיווק במדיות המסורתיות (עיתונות/טלוויזיה/רדיו) בשנים האחרונות חל מפנה דרמטי בפעילות השיווקית של חברות רבות במשק והן החלו להפנות את מרבית המשאבים לשיווק ופרסום באינטרנט.

השיווק באינטרנט אגרסיבי יותר ומדויק יותר וניתן למדוד תוצאות מפעילות השיווק ברמת וודאות גבוהה למדי. כך, בעלי החברה יכולים לדעת אילו מאמצים משתלמים ואילו מאמצים אינם כדאיים עוד. ככל שהמעבר לפעילות מקוונת מתקדם, כך הצורך במנהל שיווק שכיר חברה הולך ופוחת מאחר ואופי הפעילות דורש פחות זמן ביצוע ויותר זמן למעקב.

במאמר זה אנו סוקרים את הכדאיות בהחזקת עובד אל מול הוצאת מאמצי השיווק לחברה במיקור חוץ,

החזקת מנהל שיווק שכיר VS החזקת חברת שיווק חיצונית?

זו כמובן שאלה מורכבת למדי! עלינו להתייחס למספר פרמטרים שונים:

  1. טיב החברה ומוצריה/שירותיה.
  2. מיקוד מאמצי השיווק ויעדיה.
  3. גובה תקציב השיווק.

כדי לקבל החלטה בעד או נגד החזקת מנהל שיווק כעובד שכיר בחברה, על החברה להגדיר לעצמה יעדים ואסטרטגיות להגשמתן. איך זה בא לידי ביטוי? להלן מספר דוגמאות:

דוגמה מס’ 1:

חברה גדולה המעסיקה מאות עובדים ומייצרת שירותים ייחודיים ורווחיים במיוחד. החברה פונה למגזר הציבורי ומעניקה שירותים לגופים מוסדיים וכן יש לה תקציבי שיווק גדולים במיוחד שמאפשרים לה גמישות רבה במאמצי השיווק.

  • חברה זו, תידרש למנהל שיווק שכיר בחברה עצמה. מאחר ועלות שכרו של מנהל השיווק ביחס לתקציב השיווק אינו משמעותי, מאחר והחברה חייבת לפעול לעתים קרובות מחוץ למרחב המקוון בכדי להגיע ללקוחותיה. מאחר והחברה מייצרת ערך גבוהה מספיק בכדי להשקיע את מלוא מאמצי השיווק.

דוגמה מס’ 2:

חברה קטנה עד בינונית המעסיקה מספר עובדים מצומצם ואשר פונה למגזר הפרטי במכירת מוצרים המיוצרים במפעל מקומי. החברה משקיעה כספים בשיווק ופרסום אך היא משקיעה סכומים קטנים ומוגבלים מידי חודש בשיווק ובהתאם לעונות השנה.

  • חברה זו, תעדיף לשכור מנהל שיווק במיקור חוץ ולחסוך כסף רב בתהליך. מאחר ועלות שכרו של מנהל שיווק פנימי יכול להיות יקר משמעותית ביחס לתקציבי השיווק והפרסום. מאחר והחברה איננה צריכה לבצע פעולות מחוץ לרשת בכדי להגיע ללקוחותיה.

כפי שניתן להבין, על חברות ועסקים לבחון את הפרמטרים הבאים:

  • מהו הערך של מנהל השיווק?
  • מהו עלות שכרו של מנהל השיווק?
  • מהן יכולותיו של מנהל השיווק?

במידה ויש למנהל שיווק פנימי משמעות רבה, הרי שאסור לוותר עליו. לעומת זאת, במרבית העסקים הקטנים והבינוניים כבר אין צורך במנהל שיווק פנימי וניתן לייצא את פעולות השיווק לחברת המתמחה בכך במיקור חוץ.

מנהל שיווק VS שיווק במיקור חוץ במישור הכלכלי:

כמעט תמיד, הבחירה נעשית לאחר חישוב עלויות ובחינת המישור הכלכלי.

  • עלויות מנהל שיווק פנימי – שכר: 10,000 ש”ח ומעלה. יתר עלויות מעסיק: 3,000 ש”ח ומעלה.
  • עלויות מנהל שיווק במיקור חוץ – שכר: 1,500-5,000 ש”ח בהתאם לרמת השירות.

ההבדלים בשכר מושפעים מכך שמנהל שיווק במיקור חוץ יכול לקחת על עצמו מספר לקוחות ולהקצות לכל לקוח את הזמן המגיע לו ובהתאם לצרכיו. יתרה מכך, מנהל שיווק במיקור חוץ אינו זכאי לתנאים סוציאליים, החזרי נסיעות, הפרשות לקופות גמל, השתלמות, פנסיה ושטח משרדי..

איך מקבלים החלטה בנושא?

ביכולתכם לבצע טבלת השוואה של יתרונות וחסרונות בהתאמה אישית לעסק שלכם ואו ביכולתכם לפנות אלינו להתייעץ בנושא זה ללא עלות וללא התחייבות ונשמח לעזור לכם. ככלל, קבלת ההחלטה בעניין זה פשוטה למדי ובמידה ואתם מתלבטים, ככל הנראה עדיף לכם לפנות למיקור חוץ מאחר וחברות בעלות תקציבים גדולים מעדיפים לשלוט בעובדיהם ולשלם יותר בעבור שליטה זו.

 
צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *