סוגי נכסים דיגיטליים להשקעה

סוגי נכסים דיגיטליים להשקעה – מפרט המודלים ליצירת רווחים פסיביים מנכסים אינטרנטיים!

כולם מדברים על הטרנד החדש “השקעה בנכסים דיגיטליים”, חיפוש קצר באינטרנט יציג בפניכם שלל גורמים המבטיחים לכם שהם יודעים איך לייצר את התשואה הגבוהה ביותר. כמובן שמדובר באפיק השקעה מורכב למדי ולא כל המובטח אכן מתקיים. לכן, אנו רוצים לפרוס בפניכם את המודלים הפופולריים ביותר ליצירת תשואה מנכסי אינטרנט.

סוגי נכסים דיגיטליים להשקעה

נפתח ונציג, יש מגוון רחב של נכסים דיגיטליים (אתרים, אפליקציות, שירותים ומערכות). אך, ברוב המקרים המודל הכלכלי מבוסס על אחד מהמודלים שיוצגו במאמר זה.


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!


להלן חמשת המודלים ליצירת הכנסה פסיבית מנכסי אינטרנט:

  • תוכן > תנועה > פרסום > כסף.
  • תוכן > תנועה > לידים > כסף.
  • הרשמה > מוצרים > עמלה > כסף.
  • הקמה > פרסום > שירות > כסף.
  • הקמה > פרסום > השבחה > כסף.

בכל אחד מהמודלים הללו, יש צורך בהשקעה של זמן עבודה רב ובשיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים נוספים.

כעת נעבור על המודלים,

1. תוכן > תנועה לאתר > הצגת פרסומות > הכנסה:

זהו המודל הפופולרי ביותר ליצירת תשואה מנכסים דיגיטליים. במסגרת מודל זה, מקימים אתר אינטרנט או אפליקציה ומזינים בה כמה שיותר תוכן איכותי ואשר מעניין את הציבור הרחב. עם הגידול בתנועת הגולשים בנכס האינטרנטי, ניתן להציג פרסומות באתר ולקבל תשלום בעבור כל קליק שמשתמש מבצע בנכס.

כך זה עובד:

  1. מקימים אתר אינטרנט או אפליקציה.
  2. נרשמים לגוגל אדסנס (הפרסום של גוגל).
  3. מטמיעים קוד קצר במיקומים שונים בנכס.
  4. הגולשים מקליקים על המודעות המוצגות בנכס.
  5. גוגל מעניקה לכם 60% מהתשלום ששילם המפרסם.

*חשוב לדעת, גוגל מאשרת הצבת פרסומות רק באתרים שעומדים בתנאי השימוש הנוקשים של גוגל.

האם זה עובד?

תלוי מאוד בנישה ובהיקף התחרות על לבם של הגולשים שמבקרים באתר. ככל שמדובר בתחום תחרותי יותר, כך ניתן ליצור הכנסה גדולה יותר מהפעילות. אך, יש צורך בהיקף נרחב של תנועה לאתר בכדי להתחיל להרוויח כסף טוב באמת.

2. תוכן > תנועה לאתר > יצירת לידים > הכנסה:

זהו המודל הכלכלי ביותר ליצירת תשואה אורכת טווח מנכסים דיגיטליים. במסגרת מודל זה, מקימים אתר אינטרנט או אפליקציה ומייצרים בה תוכן איכותי ורב ערך עבור קהל לקוחות מצומצם ומדויק ביותר. זאת, כדי להניע לאתר תנועה מאוד איכותית ואשר מחפשת מידע אודות שירות מסוים ועם קליטת התנועה הרבה לאתר, הגולשים הללו הופכים ללידים שווי ערך כספי על ידי מילוי טפסי יצירת קשר. לידים אלו נמכרים לנותני השירותים בכסף רב בהצלחה רבה.

כך זה עובד:

  1. מזהים תחום שירות בו יש לכל לקוח ערך כלכלי.
  2. בוחנים שיתוף פעולה עם גורם שירכוש פניות.
  3. מקימים אתר אינטרנט או אפליקציה בהתאמה.
  4. מניעים תנועה איכותית בעזרת תוכן איכותי.
  5. מייצרים פניות ומוכרים אותן בסכומים ניכרים.

*חשוב לדעת, לא בכל תחום שווה לייצר לידים. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע טרם יציאה לדרך.

האם זה עובד?

מעולה! יצירה ומכירה של לידים (פרפורמנס) הנו מודל שדורש מעט סבלנות עד שמתחילים ליהנות מתשואה. אך, במודל זה ניתן לייצר את התשואה הגבוהה ביותר.

3. הרשמה > העלאת מוצרים > תיווך עסקאות > הכנסה:

זהו מודל שעבד לא רע בעבר אך היום די נזנח. במסגרת מודל זה, נרשמים לתכניות שותפים של אתרי אינטרנט מכירתיים כדוגמת אמזון, איביי, עלי אקספרס ועוד ומקבלים קישור ייחודי אשר המגיעים דרכו מזוהים ככאלו שהופנו על ידי המוכר ובעצם יזכו אותו העמלה שנעה בין אחוזים בודדים עד אפילו עשרות אחוזים מהעסקה. למודל זה קוראים דרופשיפינג או אם תרצו בעברית תקינה “תיווך עסקאות”.

כך זה עובד:

  1. נרשמים לאתרים המאפשרים תכנית שותפים.
  2. בוחרים תחומי פעילות בהם יש עמלה נאה.
  3. יוצרים נכסים המשווקים מוצרים אלו.
  4. מבצעים עסקאות תוך גריפת עמלות עליהן.
  5. מגישים בקשה לקבלת העמלות אחת לתקופה.

*חשוב לדעת, יש לא מעט ערעורים והכחשות עסקה והלקוח תמיד צודק, לא אתם.

האם זה עובד?

בימים בהם פייסבוק אפשרו לפרסם פוסטים שנועדו ללכוד תשומת לב ואו לבצע מניפולציות נוספות (קליק בייט) בכדי לגרום לגולשים להגיע לאתרי אינטרנט, זה עבד נהדר. אך, בשנים האחרונות, מודל זה נעלם כמעט לחלוטין עם המלחמה של פייסבוק במוכרים אלו. אז לא, זה לא משתלם במיוחד..

4. הקמה > פרסום > הענקת שירות > הכנסה:

זהו המודל הקרוב ביותר לעסק אמיתי. מודל זה הנו היקר והמורכב ביותר מבין המודלים להשקעה אך גם בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר לתשואה ישירה (ללא שותפים ישירים). במסגרת מודל זה, המשקיע בוחר תחום בו הוא שולט ומייצר כלי דיגיטלי או קורס מקוון אשר הוכן מראש ומחכיר את השירותים למבקרים הרבים באתר.

כך זה עובד:

  1. בוחרים שירות דיגיטלי שניתן להציע ברשת.
  2. יוצרים את מערכת השירות שעליה ישלמו הגולשים.
  3. מניעים תנועה לאתר על ידי פרסום אגרסיבי.
  4. יוצרים משפך המרה מהיר אוטומטי לחלוטין.
  5. מבצעים עסקאות מכר ישירות לגולשים.

*חשוב לדעת, יש צורך בכיסים עמוקים בפיתוח השירות הדיגיטלי ובשיווקו בתחילת הדרך.

האם זה עובד?

בהחלט! ניתן למכור שירותים כדוגמת מנוי לאתר (גיימינג, היכרויות, קורסים ועוד..) גולשים נוטים לשלם חודש אחר חודש וההכנסה רק עולה ועולה. אך, זה במקרים רבים חל גם חוק “הביצה והתרנגולת” בה קשה להניע את התהליך ללא תקציב פרסום משמעותי.

5. הקמה > פרסום > השבחת האתר > הכנסה:

זהו המודל המורכב והמסוכן ביותר. במסגרת מודל זה, בונים נכס אינטרנטי חדש לגמרי, יוצרים עוד ועוד ערך על ידי הוספת מוצרים/תכנים לפי הנישה הנבחרת ולבסוף מבצעים פעולות שיווק שונות כדוגמת יצירת שיתופי פעולה עם אתרים אחרים ואו משקיעים כסף על פרסום בזירות שונות כך שהנכס הולך ומתחזק עד שניתן להעמידו למכירה. עם המכירה, אנו גורפים את הרווח על ההשקעה הרבה.

כך זה עובד:

  1. מקימים נכס דיגיטלי בזירה מבוקשות.
  2. מייצרים תוכן רב ומייצרים ערך לגולשים.
  3. מניעים תנועה כמותית לאתר שלנו.
  4. אוספים דאטה ומעמידים את הנכס למכירה.
  5. מבצעים עסקה (לרוב עם משקיע) ואקזיט.

*חשוב לדעת, זה לא מודל כדאי לגורמים שאינם מומחים בשיווק באינטרנט.

האם זה עובד?

לגורמים הנכונים, זה עובד. עבורך הקורא מאמר זה, כנראה שלא. מדובר באפיק מורכב ומסוכן מאחר ואם לא מצליחים למכור את הנכס, ההשקעה יורדת ברובה לטימיון שהרי אין למשקיע עניין בנכס עבור עצמו אלא למכירה בלבד.

לסיכום,

הצגנו בפניכם את חמשת המודלים להשקעה בנכסים אינטרנטיים מניבים. אנו לא ממליצים על מודל זה או אחר אלא חושבים שיש להתאים את ההשקעה למשקיע בהתאם לבקשותיו ויכולות הכלכליות. אך, יש להכיר את כל שיטות ההשקעה והכדאיות שבהם בטרם יוצאים ומבצעים השקעה בפועל.

התייעצו איתנו אם יש לכם שאלות בנושא זה או אחר. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו בחינם עם מנהלי האתרים של WEmanage!



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *