fbpx

אז השקעתם מידי חודש כמה אלפי שקלים על שירותי קידום אורגני לאתר האינטרנט של העסק שלכם. פניתם לחברת קידום אתרים והשתכנעתם שיש להם את הכלים לדחוף אתכם במעלה תוצאות החיפוש. אבל, לאחר תקופה ארוכה, אתם לא מרגישים שיש התקדמות. גם ההתקדמות הקיימת הנה בבחינת מעט מידי ביחס להשקעה הכספית בכך. למה זה קורה? מה הם סיכויי ההצלחה בקידום אורגני? על כך במאמר זה.

הסיכויים להצלחה בקידום אורגני לאתר

כאשר בוחנים את הכדאיות הכלכלית בהשקעה בשירותי חברת קידום אתרים, עלינו לבחון בין היתר את מידת הסיכויים להצלחה. כלומר, עלינו לנסות להפריד בין ההבטחות הרבות שהן יציגו לכם ובין התוצאות הצפויות בשטח בפועל. במקרים רבים, ההבטחות הן דווקא תמרור אזהרה בולט לכך שלא תראו תועלת מהשקעה זו. כך לדוגמה:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • התחייבות לתוצאות מובטחות.
    • תיאור "כלים מתקדמים" ואו "אוטומטיים".

    אז זהו, אין לחברה קטנה בישראל אלגוריתם כה חזק ומתקדם שיכול להתחרות בבינה המלאכותית של מנועי החיפוש ומכך גם שאין לאף חברה יכולת להתחייב לתוצאה כלשהי שהרי יש יותר מידי משתנים שאינם בשליטתם (מתחרים, עדכונים).

    אז איך בכל זאת בוחנים כדאיות של קידום אורגני לאתר? ובכן על ידי המשתנה הבא:

    התחייבות לתוכן ולשעות עבודה נדרשות:

    דמיינו מצב בו חברת הקידום הצליחה להערים על מנוע החיפוש ולגרום לתנועה רבה של גולשים לאתר. כעת, חישבו על גולשים אלו שהגיעו לאתר אך לא מצאו בה את אשר חיפשו. ובכן, הם ינטשו את האתר ויעברו לאתר מתחרה. זה בדיוק מה שמנועי החיפוש בודקים כיום. לא את הערך המידי אלא את אופן התגובה של הגולשים לערך המוצג. כך, הם נותנים לגולשים לקבוע עבורם מה איכותי, רלוונטי ועדכני ותוכן זה מתועדף על יתר התכנים ברשת.

    כלומר, שאלת השאלות היא האם חברת קידום האתרים מתחייבת לייצר עבורכם תכנים חדשים ואיכותיים באתר על בסיס שבועי ואו כמה שעות חברת קידום האתרים מתחייבת להשקיע מידי חודש על מגוון פעילויות באתר?

    אם יש לשאלות אלו תשובה ברורה, הרי שסיכויי ההצלחה של הקידום האורגני גבוהים למדי. שהרי, לאחר שנה, אתר האינטרנט מכיל עוד 50 מאמרים חדשים בנושאי השירות של הלקוח ובעצם קיום תכנים אלו אנו יכולים לדעת שיהיה גידול משמעותי במספר הכניסות האורגניות לאתר.

    מצד שני, אם חברת קידום אתרים אומרת שהיא תעסוק בבניית קישורים ובמעקב מילות מפתח ועוד שלל מושגים מקצועיים, הרי שסיכויי ההצלחה של הקידום האורגני אינם גבוהים בכלל. לעתים אף ניתן לראות ירידות במיקומים וזאת מפאת חוסר תפקוד של חברת קידום האתרים (כן, יש לא מעט נוכלים שם בחוץ..).

    אז איך מקבלים החלטות מושכלות?

    ובכן, כדי לוודא שאתם בידיים טובות, יש 2 מדדים מעולים שניתן לעשות בהם שימוש לסנן את החברות המקצועיות מבין כל היתר:

    1. היעדר התחייבות – חברה שמאמינה בעצמה לא תדרוש מכם כל התחייבות!
    2. תקשורת רציפה – חברה מקצועית תהיה עמכם בקשר על בסיס שבועי לפחות!

    במידה ומדדים אלו מתקיימים, אתם יודעים שחובת ההוכחה על חברת קידום האתרים ואתם גם יכולים לנטר את עבודת החברה על ידי שמירת ערוץ תקשורת פעיל על בסיס שבועי כך שאתם יודעים מה הם עושים ומרגישים את העבודה שנעשית עבורכם בפועל.

    ללא מדדים אלו, אתם ככל הנראה זורקים כסף לפח. כי תוצאות לא תראו וחבל.

    לסיכום,

    קידום אורגני לאתרים עובד. אך זאת רק כאשר החברות עושות עבודתם נאמנה. לצערנו לא מעט חברות מתנהלות בצורה לא ישירה ולכן רבים לא נהנים מהקידום עליה הם שילמו. חשוב מאוד לזכור את המדדים מעלה ובכך להבטיח סיכויי הצלחה מוגברים. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן