fbpx

לפי הערכות, בכל יום ממוצע עולים מאות אתרי אינטרנט חדשים לרשת בישראל. כלומר, התחרות על לבם של הגולשים ברשת רק הולכת ומתעצמת מיום ליום ועלויות השיווק מאמירות בהתאמה. אחד הגורמים המשמעותיים ביותר שישפיעו האם האתר שלכם ישרוד את התחרות ויהפוך לאבן שואבת לגולשים הנו מידת הרלוונטיות שלו ללקוחות. ככל שאתר יותר רלוונטי ועדכני, כך סביר שהוא יופיע בתוצאות חיפוש גבוהות יותר ויביא לידי הצלחתכם בעסק. אבל איך עושים זאת? איך שומרים על אתר אינטרנט מעודכן ורלוונטי? על כך במאמר זה.

עדכון תוכן אתר

כאשר בוחנים את עולם השיווק המקוון כיום ובעתיד, מגלים חוסר בהירות לגבי המאפיינים שגורמים לאתר לעלות בתוצאות חיפוש ואו לצנוח בהם. אך, ישנם מאפיינים שמוכחים וידועים כבעלי משקל רב בכל הקשור למיקומי האתר בתוצאות החיפוש:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    • עדכניות תוכן האתר.
    • רלוונטיות האתר לגולש.

    מנועי החיפוש עושים מאמצים כבירים כדי להציג לגולשים את התכנים הכי עדכניים ורלוונטיים לחיפוש שלהם ובהתאמה למידע הנצבר אודותיהם. כך לדוגמה, גולש מירושלים שיחפש חנות לממכר מזון יראה תוצאות הקרובות אליו פיזית ולא תוצאות מקרית שמונה הרחוקה. לעומת זאת, במידה ואותו גולש יחפש להזמין פריט לבוש אונליין, הרי שמנועי החיפוש יציגו לו שלל אתרי אינטרנט ששולחים בין היתר לירושלים.

    כאשר מבינים זאת, ניתן להסיק מספר מסקנות די ברורות:

    1. שיש לדאוג שהאתר אכן מעודכן ורלוונטי לגולשים.
    2. שאנו מעבירים מידע זה בצורה נכונה למנועי החיפוש.

    כלומר, אם נשכיל להציג את התוכן של האתר שלנו בצורה נכונה ומנועי החיפוש יבינו זאת. הרי שהם יתעדפו את האתר שלנו שבסמיכות לגולש ואו בהתאמה לרצונותיו על פני יתר המתחרים בשוק על אף שהם גדולים מאיתנו ואו מוכרים מאתנו.

    אבל, מהי אותם עדכניות ורלוונטיות עליהם אנו מדברים?

    נסביר על כך בקצרה:

    שמירה על עדכניות תוכן האתר:

    עדכניות האתר מורכבת ממספר פרמטרים עיקריים:

    • תדירות תחלופת המידע/המוצרים באתר.
    • עדכון תאריכים ומלאים באירועי/מוצרי האתר.
    • עדכון מחירים ואו הצעות בהתאם לתקופה.

    ככלל, מנועי החיפוש יעדיפו להפנות תנועה לעמוד המכיל אירוע ואו מכירה המוגדרת לזמן מסוים. כלומר, במידה אנו מציעים קורסים מסוימים ומפרסמים בעמוד הקורס ובתיאורו את התאריך פתיחה, במידה ותאריך פתיחה זה קרוב למועד החיפוש (עתידית), הרי שתוצאה זו תועדף על פני היתר. כמובן שלאחר מועד האירוע, התוצאה תיזרק הרחק לסוף תוצאות החיפוש מאחר והיא תוגדר כלא רלוונטית.

    לכן, במידה ואנו מציעים הצעות המוגדרות במחיר/מלאי/תאריך ואו תוכן, חשוב לעדכן את התכנים/מוצרים עם תאריכים חדשים ועדכניים כך שהעמוד יישאר עדכני לגולשים ומכך שניתן יהיה להשיג מכך תוצאות גם בעתיד.

    שמירה על רלוונטיות האתר למשתמש:

    רלוונטיות האתר מורכבת אף היא ממספר פרמטרים עיקריים:

    • כמה התוכן רלוונטי ועונה על צרכיו של הגולש?
    • כמה התוכן באמת טוב יותר משל המתחרים ברשת?
    • כמה ערכים נוספים ואו קישורים להמשך אנו מציעים?

    כהמשך ישיר לדוגמה מעלה עם מוסד לימודים המציע קורסים. ביכולתנו להציג בעמוד הקורס מידע חלקי ואו חסר. ביכולתנו להציג מידע שאינו מסביר בצורה בהירה את מטרות הקורס ויעדיו. במקרים אלו, התוכן שלנו לא מספיק רלוונטי כי הגולש לא יכול לקבל החלטה על סמך מידע זה. מצד שני, במידה ונספק מידע מסודר ונקי המבהיר את הקורס כהלכה, הרי שהגולשים ישאירו פרטים ויסיימו את החיפוש שלהם ומכך שמנועי החיפוש יסיקו שהתוצאה הושגה אצלכם ולכן אתם מעניקים ערך בעל רלוונטיות גבוהה ותתוגמלו במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.

    לסיכום,

    קידום אורגני הנו חלק בלתי נפרד משירותי ניהול אתרים. רק כאשר יש ניהול אפקטיבי של התכנים עם חשיבה על קידום אורגני שניתן להשיג תוצאות ולהישאר במעלה תוצאות החיפוש לאורך זמן. היעדר עדכון של תוכן האתר, היעדר רלוונטיות של תוכן האתר, יגרום שגם עם הקידום האורגני הטוב ביותר – תוצאות יישחקו עם זמן ותאבדו את המיקומים הראשונים וחבל.

    פנו אלינו להתייעצות בנושא ואו שכרו את שירותינו כדי להבטיח שהאתר שלכם עדכני, רלוונטי ומופיע גבוהה בתוצאות החיפוש. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן