עריכת תוכן באתרים

עורך אתר: מיהו עורך אתרים, מה תפקידו וגובה שכרו?

התחזקות הרשת הלכה ופגעה בעיתונות הכתובה. כיום בלא מעט מערכות תוכן, האתר הוא זה שמכניס את מרבית ההכנסות ומאפשר המשכיות לעיתון הישן והטוב. אולם, כדי לעשות זאת, לא די בעורך עיתון אלא יש צורך בעורך אתר בנפרד וזאת כדי שתכנים יעלו בזמן אמת ומהר ובהתאם לכללי התוכן של האתר.

עורך תוכן באתרי אינטרנט

עורך תוכן באתרי אינטרנט הנו דומה לעורך תוכן בעיתונים אך בשונה מבעיתונאות מודפסת, על עורך התוכן באתרים להבין את מגבלות הרשת ולאשר תכנים שלאו דווקא היו מאושרים בעיתונות הרגילה. מסיבה זו, במקרים רבים, נראה תכנים מסוימים באתרי המיינסטרים הגדולים אך לא נראה התייחסות נוספת לתכנים בעיתון עצמו.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


בשנים האחרונות גם אתרים קטנים ובינוניים דורשים עורך תוכן שיעזור להם להתמודד עם גל המידע והרצון לכתבות יחסי ציבור ששוטפים את הרשת. תפקידו של עורך האתר הנו לעבור ולאמת את תכני המאמרים וכמובן גם לתקן ולערוך תכנים שערכם אינם מספיק לגולשים ואו למנועי החיפוש כך שיישמר רף מינימלי לתוכן האתר.

כישוריו של עורך תוכן ברשת יכללו לרוב שפה גבוה, יכולת עבודה תחת לחץ, היכרות מעמיקה עם תנאי המשחק ברשת וכמובן יכולת לעמידה על עקרונות ושמירה על חוקי המדינה והצנזורה. מעבר לכך, על עורך תוכן באתרים להציף נושאים שעלולים להוות בעיה משפטית כך שיועצים משפטיים יוכלו לבחון ולאשר את האמור בתוכן האתר.

מה השכר של עורך תוכן באתרים?

שכרו של עורך תוכן באתרי אינטרנט ייקבע לרוב על פי היקף המשרה ורמת הצורך של האתר בשירותיו. כך, אתר אינטרנט שעיקר עיסוקו תוכן וחדשות בהחלט יידרש לעורך תוכן מקצועי מהשורה הראשונה ואילו אתר אינטרנט שעיקר עיסוקו מכירות או רכילות יוכל להסתפק בעורך תוכן זוטר ואו אף לוותר על שירותי איש המקצוע לחלוטין.

הדברים הופכים למורכבים יותר באתרי אינדקס ואו באתרי חדשות בתחילת דרכן שמצד אחד נדרשים לשמור על רף גבוהה ומצד שני מוגבלים פיננסית ביכולת להחזיק עורך תוכן באתר במשרה מלאה. זאת משום ועלות שכרו של עורך תוכן יכול להגיע בקלות ל-5 ספרות והוצאה מסוג זה יכולה להקשות על תפקוד האתר על להשגת המפרסמים הנדרשים למימונו.

  • שכר עורך תוכן באתר אינטרנט: 8,000-15,000 ש”ח בהתאם לוותק ומקצועיות.

מתי צריך עורך תוכן ואיך לשכור את שירותיו?

במידה ולב ליבו של האתר שלכם הנו תוכן איכות, במידה והגולשים מבקרים באתר שלכם כדי לקבל מידע מוצק וכתוב נכון, הרי שאתם נדרשים להעסיק עורך תוכן שיבטיח את החוויה הרצויה לגולשים. לעומת זאת, אם אתם מציעים חוויה קלילה או מוצרים למכירה, הרי שאתם נדרשים לשירותיו של מנהל אתרים ולא של עורך תוכן.

בין אם אתם נדרשים לעורך תוכן ובין אם אתם נדרשים למנהל תוכן אתר, חשוב שתדעו שיש דרך להוזלת עלויות העסקה בצורה משמעותית. ביכולתכם לפנות אלינו ואו אל חברות ניהול אתרים אחרות כדי לבקש עורך תוכן או מנהל אתרים במשרה חלקית ובמיקור חוץ. אנו מחזיקים עובד במשרה מלאה ומחלקים אותו על פני מספר לקוחות. כך, אתם משלמים על השעות שנדרשות לכם ומקבלים שירות מעולה ומצד שני אינכם צריכים לשלם על שעות בהם העורך צפוי לשבת בבטלה ממחסור בעבודה.

לסיכום,

בעידן שלנו, הכל עובר לרשת. אתרים שישכילו להעסיק עורך אתר יצליחו להפיק תוצאות טובות יותר והגולשים יפתחו אמון כלפיהם. אט אט אתרים שערוכים היטב ייבדלו את עצמם מיתר האתרים ובכך ישיגו ערך תחרותי שיאפשר להם להמשיך לצמוח ולגדול ולהפוך למובילים בתחומי העניין שבאתר. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *