fbpx

בעידן בו המרחב המקוון הולך ותופס את מקום המרחב הפיזי, האתר של העסק הוא גם הפנים של העסק. אם בעבר השקענו רבות בנראות של משרדי החברה, היום רבים כלל לא יבקרו בה אלא ישפטו אתכם מרחוק בהתאם לנראות של אתר האינטרנט שלכם. חלק בלתי נפרד מהנראות של האתר הנו כמובן התוכן, ועריכת תוכן זהו נושא מעט מסובך..

במאמר זה נסקור את האופן בו עורכים תוכן באתרי אינטרנט תוך הצגת עלויות כאשר עושים זאת במיקור חוץ,

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    עריכת תוכן באינטרנט

    עריכת תוכן אתר אינטרנט אינו דומה לערכית תוכן סטנדרטי וזאת מאחר והתוכן המקוון אינטראקטיבי במידה (גורם לפעולה) ואו משמש להניע פעולות שונות וזאת בהתאמה לצורכי כותבי התוכן ואו העסק. להלן דוגמה לשלושה סוגי תוכן שונים:

    • רמה ראשונה – תוכן בתוך אתר התדמית של החברה.
    • רמה שניה – תוכן בתוך אתר המכירות של החברה.
    • רמה שלישית – תוכן באתרים חיצוניים המפנה לאתרי החברה.

    שלושת סוגי תכנים אלו אמנם מיועדים לאותן מטרות עיסקיות אך הנראות שלהם שונה לגמרי, זה יבוא לידי ביטוי כך:

    • רמה ראשונה – תוכן המציג ומפרט את שירותי החברה/יתרונות החברה.
    • רמה שניה – תוכן ממוקד המקדם את מכירת מוצרי החברה.
    • רמה שלישית – תוכן המידע את הציבור אודות שירותי ומוצרי החברה.

    אם לא הבנתם את ההבדלים, זה בסדר. נדגים זאת כעת על לקוח שלנו.

    הלקוח: חברה המוכרת מוצרי הידרו (לעישון).

    ברמה הראשונה, אנו נפרט אודות החברה עצמה, אודות שירותיה ומוצריה על ידי תוכן אינפורמטיבי רלוונטי שמגבה ומאדיר את פני החברה עצמה. ברמה השניה, אנו נכתוב תכנים המשווים בין סוגי מוצרים שונים שהחברה מציעה ואו נרחיב אודות יתרונות מוצרים מסוימים בכדי לעודד את הגולשים לבצע רכישה של אחד ממוצרי החברה. ברמה השלישית, אנו נכתוב מאמר אודות נושאים הנושקים לפעילות החברה ונקשר בין התוכן/המאמר החיצוני לשם החברה ואו מוצריה.

    ניתן לראות היררכיה מסודרת של תכנים שונים שכולן משרתים את אותה המטרה במדויק. בעריכת תוכן באינטרנט יש חשיבות רבה להקפדה על צורות שונות של ביטוי, אופן שונה של תכנים וזאת בהתאמה ליעדים השונים שהוגדרו לאורך הדרך. כלומר, עורך תוכן מקצועי חייב לדעת להבדיל ולכתוב בצורה שונה ואודות נושאים שונים בהתאם ליעדים שהוגדרו לתוכן.

    איך עורכים תוכן באתרי אינטרנט?

    עריכת תוכן באתר אינטרנט נעשית לרוב בצורה "חיה" כלומר, על גבי מערכת ניהול התוכן של האתרים השונים. זאת בין היתר בכדי לנסות לדמות כמה שאפשר לגולשים ולחוות את חוויית הקריאה שלהם בזמן אמת. זה כולל בין היתר את הערכים הבאים:

    • שימוש נכון בכותרות (לפי סדר H מתאים)
    • שימוש נכון ברשימות (כמו במאמר זה)
    • שימוש נכון בפסקאות מחולקות.
    • שימוש נכון בפיסוקים מתאימים.
    • הטמעה של קישורים פנימיים.
    • שימוש נכון במטה דאטה.
    • ועוד..

    מאחר ויש לתוכן משמעות ומטרה, על עורך התוכן לדעת לעשות שימוש בכל הכלים שעומדים לרשותו להקל על הגולשים בקריאת התוכן, להקל על מנועי החיפוש להבין את ערכי התוכן וכמובן גם להניע את כלל הקוראים לפעולה באתר.

    כמה עולה עריכת תוכן מקצועית באינטרנט?

    עלות עריכת תוכן באינטרנט משתנה מעורך תוכן למשנהו. זה תלוי במידה רבה גם במידת המקצועיות והזמינות של עורך התוכן. עורכי תוכן מקצועיים שיודעים לשלב בין התוכן השיווקי העדין ובין התוכן האינפורמטיבי/הטכני הם הטובים והיקרים ביותר אך גם נדירים למדי.

    אם רוצים עריכה מקצועית ולאורך זמן של יותר ממספר תכנים בחודש, מומלץ לשכור את שירותי חברת ניהול אתרים (להלן, אותנו..) ואז לשלם לפי ריטיינר חודשי של כמה אלפים בחודש. מצד שני, אם מפרסמים רק תכנים בודדים מידי חודש, שווה לחפש פרילנסר קבוע ואו להתקשר עם חברת ניהול אתרים על בסיס בנק שעות גם אם העלות השעתית גבוהה יותר.

    מאחר ועריכת תוכן אתר כוללת לרוב גם שכתוב של התוכן או במילים אחרות כתיבה מחדש, יש לחשב פחות או יותר לפי המספרים הבאים:

    • עורך תוכן אינטרנט מתחיל:
      • 300 ש"ח לפריט תוכן.
      • 150 ש"ח לפריט מוצר.
    • עורך תוכן אינטרנט מומחה:
      • 500 ש"ח לפריט תוכן.
      • 400 ש"ח לפריט מוצר.

    מאחר ותוכן איכותי נותר כזה לאורך שנים רבות, מדובר בעצם בהשקעה טובה. התוכן הנ"ל הוא זה שייצג אתכם מול מספר רב של גולשים שיפגשו את האתר שלכם מידי חודש. תוכן לא איכותי יבריח לקוחות ואילו תוכן איכותי יזמין לקוחות, כעת, עליכם להחליט מה אתם מעדיפים 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן