פופ-אפ באתרים - הכדאיות בשימוש בפופ-אפ

פופאפ באתר – האם כדאי להוסיף פופ-אפ יצירת קשר באתר האינטרנט?

בשנים האחרונות מתקיים דיון ער אודות השימוש בפופ-אפ באתר. מצד אחד עומדים מצדדי הפופ-אפ אשר אומרים שזהו כלי חיוני להצלחת האתר ולשם כך בעלי האתר הקים וקידם את האתר. מהצד השני עומדים מקדמי האתרים והגולשים אשר טוענים לפגיעה בחוויית השימוש ובמיקומי האתר בתוצאות החיפוש. וזה מביא אותנו לשאלה:

האם להוסיף פופ-אפ לאתר?

נפתח ונאמר שאחד הפעולות הראשונות שאנו עושים כאשר מצטרף אלינו לקוח ניהול אתרים חדש הנו התקנת פופ אפ באתר. כן, אנו סבורים שהתועלת משימוש בפופ אפ גדולה לאין שיעור מהחסרונות הנלווים לה ואנחנו ננסה להסביר במאמר זה את השיקולים שלנו:


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים של WEmanage!


האם גוגל אוהב פופ-אפים?

לא. גוגל אינו מחבב פופ-אפים באתרי אינטרנט. יתרה מזאת, בעדכוני הדפדפן האחרונים גוגל מוסיפה חוסם פרסומות מובנה אשר נועד להתמודד עם סוגים מסוימים של פופ-אפים ופופ-אנדרים. אבל, עובדה זו אינה חד ערכית מאחר ולגוגל אין בעיה עם כלל סוגי הפופ-אפים אלא רק עם חלקם. כדי להבין טוב יותר את מדיניות הפופ-אפים של גוגל, כדאי להיכנס לאתר: Better Ads.

גוגל מתייחסת לפופ-אפים בצורה שונה בהתאם למכשיר הגלישה (מובייל או מחשב שולחני) לסוג הפופ-אפ (אופן הצגה, גודל הפופ-אפ, מורכבות הסגירה ועוד) וכמובן בהתאם לאינדיקציה שהיא מקבלת מהתנהגות הגולשים באתר. כלומר, זה נכון שגוגל אינה מחבבת פופ-אפים אך אין זה אומר שלא ניתן לעשות בהם שימוש חכם ומידתי.

האם בעלי אתרים אוהבים פופ-אפ באתר?

בוודאי! ישנם סטטיסטיקות המעידות על כך שהפופ-אפ באתרי אינטרנט אחראי על בין 40%-70% מסך היצירות קשר מהאתר. כאשר בעל אתר אינטרנט משקיע כסף על קידום אורגני, קידום ממומן, רכש מדיה ועוד, הוא לא עושה זאת כדי שגולשים יתרשמו מהאתר אלא כדי שהם יצרו קשר ויהפכו ללקוחות משלמים. משום כך, בעלי אתרים מאוד אוהבים פופ-אפים!

ישנה הבנה ברורה בקרב אנשי מקצוע ובעלי אתרים כאחד שכדי להשיג תוצאות טובות מהאתר, אין מנוס מחריגה קלה מדרישות מנועי החיפוש ושימת דגש על יעדי העסק גם כאשר דבר זה יכול לגרור פגיעה קלה ולא משמעותית במלאכת הקידום האורגני של האתר. האם זה משתלם? לדעתנו בהחלט כן.

איך משלבים בין הדרישות הנגדיות?

ובכן, יש להפריד בין גלישה במכשירים סלולריים ובין גלישה ממחשבים שולחניים. כמו כן, יש להשתמש באתר ולדמות משתמש קצה ולשאול את עצמנו: האם וכמה אנו מעצבנים אותו עם הקפצת הפופ-אפ באמצע גלישה נעימה באתרנו?. על בסיס הנחות אלו אנו יכולים לבנות תמהיל שימוש בכלי פופ-אפ ובהצלחה רבה:

  • כמה אחוז מהמסך הפופ אפ יתפוס?
  • כמה קל יהיה לסגור את הפופ אפ?
  • באילו עמודים הפופ אפ יופיע?
  • לאחר כמה זמן הפופ אפ יופיע?
  • איך יראה הפופ אפ שמופיע?

שאלות אלו ואחרות יאפשרו לכן להבין ולתכנן את הפופ-אפ הטוב ביותר שיעמוד בדרישות העסק אך במקביל לא יפגע בתוצאות הקידום האורגני עליו אתם משקיעים כסף רב. לעתים, אף נפנה לחלופות שונות שאינם פופ אפ כדוגמת סלייד אין (חלון צד שנכנס למרווח הלבן בצד האתר) ואו בר צף בתחתית המסך שמפריעים פחות לקריאה של המשתמשים אך גם זוכים לתשומת לב מעט נמוכה יותר.

לסיכום,

אם הגעתם למאמר זה בניסיון להבין האם כדאי ואו לא כדאי להתקין תוסף פופ-אפ באתר, הרי שהתשובה ברורה. רצוי וכדאי להתקין פופ-אפ באתר. המשתנה העיקרי אינו האם להתקין אלא איך להתקין את הפופ אפ כדי שיניב יצירות קשר רבות עם כמה שפחות הפרעה לגולשי האתר. רוצים שננהל עבורכם את האתר? מעוניינים לקבל פניות רבות יותר מהאתר? פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *