פופ-אפ באתרים - הכדאיות בשימוש בפופ-אפ

פופ-אפ או סלייד-אין: איזו שיטת איסוף פניות מהאתר עובדת טוב יותר (על בסיס מדגם מייצג!)

אחד הדיונים היותר מעניינים בין מנהלי אתרי אינטרנט הנו אודות אופן איסוף פניות מאתרי הלקוחות. חלק ממנהלי האתרים מעדיפים להטמיע טפסים סטנדרטיים בגוף התוכן (פסיבי). אחרים מעדיפים להקפיץ פופ-אפ ואו סלייד אין (אקטיבי). בחברתנו מאמינים שיש לאסוף פניות בשני האופנים. במאמר זה נסקור את השיטה האקטיבית ונבחן מי מהסוגים מייצר תוצאות טובות יותר.

פופ-אפ או סלייד-אין – מה עדיף?

כאשר בוחרים להפריע לגולשים באתר ולתפוס את תשומת ליבם בצורה אקטיבית, יחס ההמרה מצד הגולשים מכפיל עצמו! כחברת ניהול אתרים אנו יודעים בוודאות שניתן לייצר תוצאות מעולות על ידי הפיכת הגולש מפסיבי לאקטיבי על ידי תפיסת צומת ליבו. יש לנו 2 שיטות לעשות זאת:


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים של WEmanage!


  1. פופ-אפ באתר – הקפצת חלון קופץ עם טופס.
  2. סלייד-אין באתר – הצגת טופס נע בצד האתר.

רגע לפני שנבחן מי מהשיטות עדיפה עבורכם, להלן הרחבה קצרה אודות שיטות אלו:

מה זה פופ אפ באתר?

פופ-אפ הנו חלון אשר קופץ אל מול הגולש באתר מבלי שיביע רצון בכך. כלומר, האתר מוגדר להקפיץ חלון קטן ובו מסר כלשהו וטופס לאיסוף פרטים מהגולשים. הפופ-אפ אמנם לא אהוד על ידי הגולשים שרואים בו מטרד לא קטן אך הוא הוכח כאפקטיבי מאוד. בעזרת שימוש נכון בפופאפ באתר, ניתן לגרום לכך שגולש שמתעניין בשירות יוכל להגיע אליכם ביתר קלות וזאת מבלי שיידרש לעבור לעמוד יצירת קשר ואו לחפש מידע נוסף אודותיכם.

כיום, בחלק ניכר מאתרי האינטרנט יש פופ-אפ זה או אחר אשר אוסף רשומות לדיוור ואו לידים לשירות. זאת בעיקר מאחר ופופאפ מכפיל את כמות הפניות המגיעות דרך האתר.

מה זה סלייד-אין?

הסלייד-אין אינו נפוץ כפופ-אפ ומעטים האתרים בישראל העושים בו שימוש. הסלייד-אין הנו מאין פופ-אפ מוערך הנכנס למסך בצדו הימני ואו השמאלי ובו מידע נוסף וטופס יצירת קשר. בשונה מהפופאפ אשר מכסה את תוכן העמוד ומחייב את סגירתו כדי להמשיך לקרוא ואו לצפות במידע, הסלייד-אין מופיע בצד האתר (באזור הלבן בצד האתר במסכים רחבים) ואינו מחייב סגירתו על ידי המשתמש.

על אף העובדה שהסלייד-אין אינו פולשני כפופ-אפ, כפי שתראו בהמשך, לעתים קרובות מעדיף לעשות בו שימוש ולא בפופאפ.

מה עדיף, פופ-אפ או סלייד-אין?

במחקר שביצענו במספר אתרים של לקוחותינו, זיהינו שיש לחלק בין סוגי אתרי האינטרנט,

  • אתרי אינטרנט בנושאים פשוטים להבנה.
  • אתרי אינטרנט בנושאים מורכבים להבנה.

כמו כן, יש לאפיין את קהל הלקוחות של האתר לפי גילאים וסוגי שימוש באינטרנט.

אך, להלן מסקנותינו בקצרה:

באתרים שמציעים שירותים סטנדרטיים למדי כדוגמת מכירת מוצרים, מתן שירותים שמוכנים לקהל הרחב כדוגמת עריכת דין, ראיית חשבון, ניהול אתרים, הרי שהפופ-אפ הציג תוצאות טובות יותר.

לעומת זאת, באתרים שהציעו שירותים מורכבים יותר ולקבל מבוגר יותר כדוגמת השקעות נדל”ן ושירותי ייעוץ נוספים, גילינו שהקהל מגיב טוב יותר דווקא לסלייד-אין. יש בכך מידה מסוימת של הגיון מאחר ובכל שהשירות מורכב יותר, כך הגולש מעוניין לקרוא יותר לפני שישאיר פרטים והסלייד אין מאפשר זאת על ידי הישארות במצב פתוח במקביל להמשך קריאה..

מה שהפתיע במחקר שלנו, הנו שאין צורך בהבלטת יתר לסלייד-אין בכדי להשיג תוצאות מעולות. כלומר, עצם העובדה שיש טופס פניה זמין בצד העמוד, עושה את העבודה בצורה טובה למדי.

לסיכום,

בין אם תשתמשו בפופאפ ובין שתשתמשו בסלייד-אין, הכי חשוב פשוט לעשות שימוש בכלים אלו וזאת כדי להגדיל את יחס ההמרה באתר בעשרות עד מאות אחוזים. אם תבחנו את האתר שלנו לדוגמה, תוכלו לראות מגוון רחב של עזרי המרה וללמוד מהפעילות שלנו. במידה ותרצו שנעשה זאת עבורכם, הרגישו חופשיים להשאיר פרטים ולהתייעץ עמנו בנושא. בהצלחה.


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *