פרסום באינטרנט - גוגל או פייסבוק?

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק – איפה עדיף להשקיע את הכסף?

למרבית בעלי האתרים יש דילמה זהה, האם להשקיע את תקציב השיווק בגוגל או דווקא בפייסבוק? או במילים אחרות, היכן ניתן יהיה להשיג תוצאות טובות יותר ביחס להשקעה המתבקשת בקידום הממומן של האתר. במאמר זה ננסה להתוות דרך בהתאם לסוג האתר ומוצריו/שירותיו.

פרסום בגוגל VS פרסום בפייסבוק

זה לא סוד שתקציבי השיווק של כלל החברות במשק עברו ועדיין עוברים מהמדיה המסורתית לזו באינטרנט. הסיבה העיקרית לכך הנה כמובן היכולת להגיע לקהלי יעד ממוקדים יותר ובזמן הנכון (מרחק קליק אחד מרכישה או הזמנת שירות. אבל יש לא מעט אסטרטגיות לחלוקת התקציבים בין ענקיות המדיה גוגל ופייסבוק ואנו ננסה לשתף אתכם בשיקולים אלו.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


נתחיל בתצוגת יתרונות וחיסרונות:

  • יתרון עיקרי בגוגל: הגעה מדויקת ללקוח בדיוק כשהוא צריך אותנו!
  • חסרון עיקרי בגוגל: יש מגבלה מסוימת של ביטויים אותם ניתן לממש בתחומים שונים!
  • יתרון עיקרי בפייסבוק: יכולת הצגה של תמונות/וידאו לקהל מדויק להפליא!
  • חסרון עיקרי בפייסבוק: אנו תופסים חלק מהלקוחות כשהם לא במיינסטט הנכון!

יש כמובן מגוון רחב של יתרונות וחיסרונות נוספים אך זהו לא מטרת מאמר זה.

מתי לפרסם דרך פרסום גוגל:

גוגל הנו ללא ספק הכלי השיווקי הטוב ביותר שיש כיום. כן, טוב יותר מפייסבוק. זאת משום וגוגל מקנה לנו יכולת להגיע למישהו שברגע זה ממש מחפש את השירות שלנו במנוע החיפוש וזהו בעצם המקום הנכון בזמן הנכון לקהל הנכון ואין תחרות לפרסום מסוג זה.

אך, על אף עובדה זו, ישנם סוגי פרסום שפשוט לא עובדים טוב בפרסום מבוסס חיפוש (הפרסום האפקטיבי), כך לדוגמה פרסום שמלה בגוגל איננו קל מאחר ורוב הגולשות אינם מחפשות “שמלת חג בצבע אדום עם נקודות לבנות” או כל ביטוי אחר שניתן לרכוש עליו פרסומת. לעומת זאת במידה ואתם מציעים שירותים מקצועיים ואו מוצרים טכניים כדוגמת מוצרי מדף (אייפון/גופרו..) גוגל יעבוד כמו שעון שוויצרי.

במילים אחרות, אם אתם מפרסמים שירות או מוצר רציני שנדרש ללקוחות ואותו הם מחפשים בפועל, הרי שגוגל הנו הכתובת עבורכם לפרסום!

מתי לפרסם דרך פרסום פייסבוק:

פייסבוק מקנה יכולות חדשניות בפרסום הממוקד לא בצורך או בדרישות שוק אלא במותרות וברכישות אימפולסיביות. כך לדוגמה, אם אתם מציעים מוצרים חזותיים – מוצרים שפשוט נראים טוב וגורמים לצופה בהם לחשוק בהם, הרי שלא ספק פייסבוק/אינסטגרם הוא המקום הנכון ביותר לכסף שלכם.

כך חנויות בגדים, תכשיטים, סטייל ואיפור, כולם ישיגו תוצאות טובות יותר בפייסבוק מאחר ומהות המוצר הנו התמונה המוצגת לציבור דרך פלטפורמה זו.

איך משלבים בין פרסום גוגל ופייסבוק?

ככלל, על חנויות להקצות את מרבית תקציב השיווק ברשתות החברתיות ואילו על נותני שירותים להקצות את מרבית תקציב השיווק על מנועי החיפוש.

זה לא אומר שמוותרים לגמרי על הפלטפורמות האחרות. אלא, שמפרסמים בהם בתקציבים נמוכים יותר. למה שמפרסם היכן שאין לנו תוצאות? ובכן, עליכם להיות בכל מקום בו הגולשים שלכם נמצאים ובידכם הכלים לעשות זאת בהצלחה יתרה על ידי שימוש בכלי השיווק מחדש (רדיפה אחר המשתמש בכל הרשת) ושמירה על קשר רציף עמם עד לסגירת עסקה!

בניצול נכון של הפלטפורמות, ניתן לגרום למשתמשים לראות את הפעילות שלנו בכל מקום שיילכו ובכך הפייסבוק מחזק את גוגל וגוגל מחזק את פייסבוק ובסינרגיה נכונה רואים תוצאות מדהימות ובתוך פרק זמן קצר למדי.

לסיכום,

מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע אודות אופן חלוקת תקציב השיווק ולעשות זאת תוך שימוש ביצירתיות ובניצול מקסימלי של נתונים אותם אתם אוספים ברישום לניוזלטר, עוגיות, שיתופי פעולה ועוד. תכנון אסטרטגי מראש על בסיס תקציב קבוע יבטיח לכם שתראו את התוצאות הטובות ביותר ולאורך זמן. רוצים שמנהל אתרים מקצועי יעשה זאת עבורכם? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *