fbpx

אחד הדילמות של אנשי שיווק הנו באשר לשיווק ופרסום בעונת החגים בחופשים בכלל?. בעוד ישנם ענפים שחופש/חג הנו תקופת שיא, בלא מעט ענפים מדובר בתקופה בעייתית למדי ממגוון סיבות. במאמר זה נאמוד את הסיבות לפרסום ואו להקפאת הפרסום בעונות אלו. קריאה מהנה.

האם לפרסם בחגים/חופשים?

יש לכם תקציב שיווק לשנה שלמה ואתם צריכים לתכנן את פריסת הפרסום ביחס לגהות ולשפל בענף? זה מעולה. השאלה איך אנו מתייחסים לתקופת החגים, הרי בתקופה זו לא מעט עובדים טסים לחו"ל בחופשות עם המשפחה ואינם עסוקים בענייני עבודה. מצד שני, דווקא חופשת החגים הנה הזדמנות יוצאת דופן ללכוד את תשומת ליבם של רבים אחרים שביום יום פשוט אינם פנויים לשמוע על המוצר/שירות שלכם..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כחברה המנהלת אתרי אינטרנט, אנו לא רק מנהלים את השיווק של חלק מלקוחותינו, אנו גם עוסקים במדידת ביצועים ובחינת מידת הכדאיות בכל קמפיין וקמפיין. עם ניהול מאות אתרי אינטרנט, אנו יודעים לענות על כדאיות הפרסום בתקופת החגים בחלוקה לסוג העסק וקהלי היעד.

    יצאנו לדרך,

    שיווק בחגים ובחופשות – הכדאי?

    בכדי לענות על שאלה זו, אנו נדרשים לחלק את התשובה שלנו לפי האפשרויות הבאות:

    1. פרסום מוצרים ושירותים לרכישה מידית לפרטיים.
    2. פרבום מוצרים ושירותים לרכישה עתידית לעסקים.

    עליכם לבדוק לאיזה מן האפשרויות מעלה אתם משתייכים וכך להסיק מסקנות באשר לכדאיות הפרסום עבור העסק שלכם.

    כדאיות פרסום בחגים לשוק הפרטי:

    תקופת החגים מאופיינת בגידול חד בהוצאות במשקי בית פרטיים. וכאשר הארנק נפתח, הוא נפתח לכל סוגי העסקאות. לכן, מרבית העסקים מדווחים על גידול חד בהכנסות ערב חגים. אבל, לצד ההוצאות הגבוהות ערב חג, רבים מתקשים להוציא עוד כספים על מוצרים נוספים במהלך החג. במילים אחרות, הכדאיות בפרסום במהלך תקופת החגים תלויה במידה רבה בסוג המוצר שאתם מציעים לקהל הלקוחות:

    מוצרים שיעסיקו את הילדים במהלך חופשת החגים בהחלט כדאי לפרסם, כך גם מוצרים שנחשבים כמתנות רצויות בהחלט כדאי לפרסם. לעומת זאת, מוצרים יקרים שאינם בהכרח בעדיפות עליונה, כדאי לדחות לאחר תקופת החגים.

    ככלל, פרסום לשוק הפרטי משתלם למדי בתקופת החגים מומלץ להמשיך בפרסום כרגיל ואולי אף להגביר מאמצי שיווק וכל זאת בתנאי וניתן לספק את המוצרים בצורה אוטומטית ואו מידית מבלי צורך במתן מענה נוסף לפני העסקה.

    כדאיות פרסום בחגים לשוק העסקי:

    בשוק העסקי, כללי המשחק שונים לגמרי. רוב המוצרים והשירותים אינם דחופים ועסקים נדרשים לתהליך הבשלה ארוך יותר בטרם הם שוכרים שירות או רוכשים מוצר לעסק.

    מעבר לכך, יש בעיה ביכולת של המפרסם (אתם) לחזור לאותם פונים המבקשים את השירות בתוך מן קצר ובכך הפניות מתקררות וסיכויי הסגירה צונחים.

    לכן, מרבית החברות מקפיאות או מצמצמות דרמטית את הוצאות השיווק בעונות החגים ואו בימים ייחודיים אחרים וזאת מתוך חשיבה על פוטנציאל הרווח על ההשקעה בפרסום,

    ומה אנו ממליצים? ללכת נגד כיוון השוק!!

    הפניות האיכותיות ביותר שאנו מקבלים הנם בימי שישי ושבת בהם אנו לא עובדים ויש לכך מספר סיבות עיקריות:

    1. אנשי עסקים טרודים ביום יום ודווקא בחופשות יש להם יותר פנאי להכיר שירותים/מוצרים חדשים ואנו יכולים ללכוד את תשומת לבם.
    2. התחרות בתקופות אלו נמוכה יותר ולכן החשיפה שלנו בכלי הפרסום (המכרז הוירטואלי) גדל משמעותית ואנו מגיעים למקבלי החלטות בחברות אחרות.

    אכן, מספר הפניות יורד בתקופת החגים, אך אלו שמתקבלים איכותיים יותר וסבירות הסגירה שלהם (למרות החזרה המאוחרת של איש מכירות / אין ציפייה לחזרה מידית במהלך החג) גבוהה בהרבה. בעיקר מאחר והפונים משקיעים יותר זמן בהיכרות עם השירות/מוצר ובלמידה אודותיכם טרם פנייתם.

    אך, יש להדגיש – עצה זו נכונה לחלק מהעסקים בלבד.

    לסיכום,

    שיווק ופרסום בתקופת החגים אינה בהכרח רעיון רע. במרבית המקרים מומלץ לא להקפיא את הקמפיין אלא להשאיר הכל בתצורה רגילה. ישנם עסקים בהם יש מורכבויות אחרות שמייתרות צורך זה אך זה די נדיר.

    אם תרצו לדעת מה נכון עבורכם, השאירו פרטים ונשמח לייעץ לכם בנושא זה. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן