fbpx

מעטים העסקים בישראל שמפרסמים על גבי פלטפורמת הניווט הפופולרית בישראל WAZE. זאת בעיקר מהסיבה שקשה למדוד את התוצאות של הפרסום (לא נכנסים לאתר / לא מחייגים) וקשה עד בלתי אפשרי לדעת מי מבין הנכנסים לבית העסק הגיע דרך הפרסום באפליקציה ומי מבין הנכנסים לבית העסק הגיע בצורה טבעית ואו בחיפוש אחר המותג. במאמר זה ננסה להבין האם פרסום זה משתלם?!

פרסום באפליקציית הניווט WAZE

מתי השתמשתם באפליקציית וויז לאחרונה, הבוקר? אתמול? בשבוע שעבר? סיכויים רבים שאתם משתמשים באפליקציה בתדירות גבוהה למדי. ואם אתם עושים בוויז שימוש, גם הלקוחות שלכם משתמשים בו. על בסיס הנחה זו, עלינו לשאול את עצמנו האם כדאי להשקיע כסף בפרסום דרך פלטפורמה חשובה כל כך!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    נחלק את התשובה לשאלה זו לשני חלקים:

    1. האם כדאי לפרסם באפליקציית וויז?
    2. למי כדאי לפרסם באפליקציית וויז?
    3. כמה להשקיע בפרסום באפליקציה?

    סקרנים? המשיכו לקרוא:

    האם לפרסם את העסק בוויז?

    כן. כדאי לפרסם באפליקציית וויז. זה אמנם לא בהכרח האפיק המשתלם ביותר לכל עסק, אך אלו המפרסמים דרך האפליקציה בחכמה יכולים להעיד על תוצאות מורגשות ובמספר עולה של מבקרים חדשים שהגיעו במיוחד בזכות הפרסום.

    למה אנו מתכוונים? ובכן, באפליקציה זו יש להקים קמפיין ייעודי לקהל הנהגים והולכי הרגל. ניתן להציע קופון ייחודי למבקרים בשעות המתות (ומדידת ביצועים בפועל). בנוסף ניתן להציע מענה מידי בהתאם לשעות היום (ארוחת בוקר בבוקר, ארוחת ערב בערב.. במסעדות.) כמו בכל קמפיין, יצירתיות הנה שם המשחק!

    לאיזה עסקים כדאי לפרסם בוויז?

    לא כל עסק מתאים לפרסום בוויז. ישנם עסקים שבהם אין קבלת קהל ואו שמשרדם אינו בקומת קרקע ובמקרים אלו יהיה טעות לפרסם באפליקציה שאינה צפויה להניב תוצאות בשטח..

    לעומת זאת, ישנם עסקים שמובן מאליו שעליהם להיות ולהיראות דווקא באפליקציה זו:

    • תחנות דלק – חובה!
    • נקודות שטיפה – חובה!
    • תחנות התרעננות – חובה!

    או במילים אחרות, כל עסק הקשור לרכב ואו לנהיגה חייב להשקיע כסף כדי להבטיח גידול משמעותי בהכנסותיו.

    אבל מה עם כל יתר העסקים באמצע? מה עם חנויות קמעונאיות? סופרמרקטים? מסעדות? ובכן, זהו נושא מורכב בהרבה:

    במידה והעסק שלכם ממוקם בסמוך למרכזי מסחר עם מספר רב של עסקים הדומים לשלכם (מרכזי ריהוט/מרכזי רכב/ מרכזי אופנה) והסביבה מלאה במחפשי הזדמנויות בתחום עיסוקכם, הרי שהפרסום משתלם במיוחד מאחר וניתן להופיע בזמן ובמקום הנכון עבור מבקרי המרכז.

    במידה והעסק שלכם ממוקם על כביש ראשי וליד מגוון עסקים אך שונים משמעותית משלכם, במידה ואין חניה מסודרת ואו יכולת הגעה נוחה עם רכב עד פתח החנות שלכם, הרי שעבורכם הנושא מורכב אף יותר ולעתים קרובות פשוט לא משתלם.

    כמה כסף להשקיע בפרסום בוויז?

    לא מומלץ להשקיע יתר על המידה בפלטפורמה הקשה למדידה. במקום זאת, כדאי להתחיל בהשקעה קטנה למדי של כמה מאות שקלים בלבד מידי חודש. סכום זה יהווה עבורכם כמדד לכדאיות הפרסום עבור העסק שלכם!

    כדי לדעת האם להקפיא פרסום ואו דווקא להגדיל תקציבים, יהיה עליכם להגדיר יעדים ברורים מראש:

    • הענקת קופון – ספירת מספר המבקרים שמציינים את הקופון בהגיעם לחנות.
    • גידול מהותי במכירות – השוואה כפולה לתקופה הקודמת ולשנה מקבילה.

    לאחר תקופה של השלושה חודשים של פעילות, ניתן להסיק מסקנות ברורות באשר לכדאיות הפרסום. אם התוצאות חיוביות, יש להכפיל ואו לשלש את התקציב ולחזור על התהליך מחדש לעוד שלושה חדשים וחוזר חלילה עד לנקודת איזון.

    לסיכום,

    רצוי לבחון את כדאיות הפרסום בוויז. אך יש לעשות זאת במקביל למאמצי שיווק נוספים ובמסגרת אסטרטגיה מקיפה לקידום העסק ברשת ובעולם האמיתי. כדי שהפרסום יצליח, חשוב שיהיה גורם מקצועי שינהל עבורכם את הפרסום על גבי כל הפלטפורמות ואשר יבצע מדידה ואופטימיזציה שוטפת לשיפור בתוצאות כל הזמן.

    אם ברצונכם לדעת האם כדאי לעסק שלכם לפרסם בוויז ואו ברצונכם שאנו נקים עבורכם את הקמפיין בסביבת העסקים של האפליקציה, הרגישו חופשיים להשאיר פרטים ומנהל אתרים מקצועי יחזור אליכם בהקדם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן