fbpx

אחד הנושאים החמים ביותר כיום הנו מה שמכונה צ'אט בוט לאתר, בתרגום לעברית: רובוט שיחה לאתר. יש לא מעט שימושים לרובוט שירות באתרי אינטרנט ובמקרים רבים מדובר בפיתוח כלכלי למדי. פיתוח שמביא לגידול של עשרות אחוזים בפדיון האתר ואו במספר הפונים מהאתר. במאמר זה, אנו נסקור את הנושא והאפשרויות שעומדות לרשותכם.

צ'אט בוט לאתר אינטרנט

נתחיל במענה מהיר על השאלה, מה זה צ'אט בוט? ובכן, לרוב מדובר במערכת שאלות ותשובות על בסיס תנאים לוגיים ואו בינה מלאכותית. רכיב זה נראה ומתפקד כצ'אט רגיל ואנושי אך מאחוריו אין אדם אנושי אלא מחשב שמתוכנת להציג תשובות ייעודיות לכל שאלה ושאלה.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    על הנייר מדובר בפתרון מזהיר, מענה סביב לשעון וסיוע ללקוחות לבצע פעולות רצויות באתר. אך, יש מספר שאלות שעליכם לשאול ואנו כאן בכדי לענות עליהם:

    1. האם יש צ'אט בוט בעברית מלאה?
    2. איך בינה מלאכותית עונה במקומכם?
    3. האם יש הבדל בין אתר תדמית ומכירות?
    4. כמה עולה צ'אט בוט משמעותי לאתר?

    לאחר המענה על שאלות אלו, ניתן להתחיל לבחון את הנושא ולקבל החלטות בעניין,

    צ'אט בוט בעברית – הישנו?

    זה מורכב. בגדול, לא מעט כלים המאפשרים יצירת בוט בצורה נוחה וידידותית אינם תומכים בשפה העברית (RTL) בצורה טובה. אבל, יש לא מעט צ'אט בוטים שתומכים בעברית במידה חלקית עד רבה והשימוש בהם מומלץ בחום.

    איך בינה מלאכותית עובדת בצ'אט בוט?

    אז.. זהו שזה לא בדיוק בינה מלאכותית. צ'אט בוטים ברובם מבוססים על כללים לוגיים די פשוטים של אם נשאל שאלה X יש להציג תשובה Y. ובכל זאת, יש מרכיב של בינה מלאכותית באופן מתן התשובות על השאלות וזאת על ידי ממשוק הצ'אט למערכות בינה מלאכותית לדימוי שפה אנושית. כלומר, אנו נעזרים בכלים חיצוניים אשר מציגים כל פעם תשובות זהות אל עם תצורות שונות ועם יחס אישי לפונה.

    כאשר מדובר על צ'אט בוט בעברית, יש מקום לשיפור בכל הקשור לשפה אנושית ולכן עדיף לבחור בפלטפורמה לוגית לחלוטין אך תקנית על פני קבלת תוצאות מעט מוזרות..

    האם יש כזה דבר צ'אט בוט לאתרי מכירות?

    בגדול, רוב הצ'אט בוטים מתכוננים לשירות לקוחות (צמצום/סינון/ניתוב פניות). כלומר, עבור אתרי תדמית ושירות. אך מה קורה כאשר אנו נדרשים לצ'אט בוט לקידום מכירות באתרי איקומרס? ובכן, דווקא יש צ'אט בוטים המותאמים לכך.

    צ'אט בוט לאתר מכירות אינו מסתפק רק במתן מענה פשטני אלא גם צריך לחפש אקטיבית במוצרי האתר, להציע קופונים ומבצעים אישיים וכמובן גם למנוע נטישת עגלות ואו עזיבת האתר בטרם ביצוע רכישה על ידי יצירת אינטראקציה עם המשתמשים והפיכת הרכישה באתר לחוויה טובה יותר.

    מאחר וצ'אט בוטים לאתרי מכירות מושכים מידע מהמערכת הקיימת, אין כל בעיה לשלב צ'אט בוט באתר מכירות בהצלחה רבה.

    תכלס, מה המחיר של צ'אט בוט באתר?

    עלות צ'אט בוט משתנה בהתאמה לאופי השימוש ומערכת ניהול התוכן באתר. מחיר צ'אט בוט יכול להתחיל בכמה עשרות דולרים באופן חד פעמי באתרים בקוד פתוח וכאשר בעל האתר או חברת ניהול אתרים מבצעת את ההתאמות הנדרשות. לעומת זאת, באתרים בקוד סגור ואו כאשר רוצים מערכת מותאמת אישית ומוכנה לשימוש, המחיר יכול לזנק גם לעשרות אלפי שקלים..

    במידה ואתם כבר משלמים לחברת ניהול אתרים, פנו אליהם לקבלת הצעת מחיר. במקרים רבים, זה כלול בחבילת השירות וכלל לא יעלה לכם. (אצלנו, אנו לא גובים תשלום על כך..)

    האם כדאי לעשות שימוש בצ'אט בוט באתר?

    באתרי תדמית עם מספר רב של פניות בדגש על מחוץ לשעות העבודה זה משתלם. לאתרי תדמית עם תנועה דלה ופניות מועטות, עדיף להעניק שירותי אנושי על פני שימוש בכל אמצעי אחר.

    בכל הקשור לאתרי מכירות, צ'אט בוטים מאוד מאוד משתלמים מאחר והם מאפשרים ללקוח להגיע למוצרים אהובים בקלות, להשלים רכישה ואף להשאיר פניה ממוקדת באשר להחזרת מוצר ואו החלפת מוצר.

    לסיכום,

    האינטרנט הולך לעולם של צ'אט בוטים מתקדמים למדי. אם כיום היכולות מעט מוגבלות, לא ירחק היום ב צ'אט בוטים ידמו בני אנוש בצורה מעוררת התפעלות. נכון להיום, השימוש העיקרי בצ'אט בוטים הנו לשירות לקוחות אך אנו נכנסים לעידן בו גם מאמצי השיווק עוברים אט אט לידיהם של בוטים (רובוטים) מתקדמים.

    רוצים לשמוע על שירותי ניהול אתרים או לקבל הצעת מחיר לפיתוח והתאמת צ'אט בוט באתר האינטרנט שלכם? השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם עם מענה (אמיתי/אנושי) במהרה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן