fbpx

בתוך העולם העסקי, יש שלל סוגי עסקים. חלק ניכר מהעסקים מבוסס על איש מקצוע אחד. כך לדוגמה, קוסמטיקאית, מאפרת, תופרת או אפילו משפחתון לתינוקות. בכל אותן עיסוקים, אין תקציבים משמעותיים לשיווק וגם אין קיבולת להתמודדות עם מספר גדול מידי של לקוחות. מפעם לפעם שואלים אותנו, איך בכל זאת ניתן לקדם עסקים אלו באינטרנט? ועל כך במאמר זה.

קידום אורגני לעסקים קטנים

אמנם לעסקים קטנים יש חיסרון בכך שהתקציב שיווק שלהם מוגבל, אך באותה המידה יש להם גם יתרונות שאין לעסקים בינוניים וגדולים. יתרונות אלו כוללים בין היתר יחס אישי, קשר מתמשך עם הלקוח, גמישות בשעות העבודה ועוד..

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר בוחרים לקדם אורגנית עסק קטן, יש למנף יתרונות ייחודיים אלו וליישם את כל השפה השיווקית בהתאמה. כמו כן, יש יתרונות בולטים נוספים שניתן למנף:

    1. מיקום העסק.
    2. זמינות בעל העסק.

    ניתן לצמצם את השיווק לרדיוס מוגדר סביב המיקום הפיזי של העסק ואו לאזורי הפעילות בו פועל איש המקצוע. כמו כן, ניתן לבצע חיבור ישיר ומידי בין הגולשים באינטרנט ואיש המקצוע כך שיש מענה גם בשעות בהם העסקים הבינוניים והגדולים פשוט לא עונים ולא מגיבים.

    אחרי תקציר זה, ניתן להתייחס לאופן הקידום האורגני של עסק קטן,

    איך מקדמים אורגנית עסק קטן?

    כשיש לעסק תקציב מוגבל לשיווק, אנחנו צריכים להיות מאוד מאוד זהירים עם מעט התקציב שעומד לרשותינו. אנחנו יכולים לבחור לרוב בין 2 חלופות בלבד:

    1. פריסת תקציב שיווק על פני זמן.
    2. ניצול תקציב חכם מראש.

    בשיטה הראשונה, אנו בעצם נחלק את התקציב שיווק על פני חודשים וננסה לאתר מקדם אתרים שמוכן לעבוד בתקציב נמוך למדי (לרוב, פחות מומלץ).

    בשיטה השניה, אנו נשקיע את כל התקציב שעומד לרשותנו על מספר חודשים מצומצם של שיווק שיאפשר הנאה מפירותיו גם לאורך יתר השנה (מומלץ).

    כאשר פונה אלינו בעל עסק עם תקציב מוגבל, אנו לרוב ננסה לבנות אסטרטגיה ברורה ולפרוט את הצעתנו בפניו בצורה שיוכל להבין את הסיכונים וההזדמנויות ונתן לו לבחור בשיטה הרצויה עבורו.

    השיטה עליה אנחנו ממליצים

    בכ-90% מהמקרים, אנו נמליץ על שיטה שהוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, זוהי שיטת הקידום האורגני מבוסס המיקום – קידום אורגני מקומי.

    שיטה זו כוללת מספר שלבים:

    1. הקמת אתר אינטרנט מינימלי לעסק.
    2. הוספת העסק על גבי המפות (גוגל/וויז).
    3. הזנת האתר בתוכן מבוסס מקצוע+מיקום.
    4. בניית עזרי המרה נוחים באתר העסק.
    5. הוספת קמפיין דינמי מקומי בתקציב מינימום.

    בשלב ראשון, נדרש לסדר את האתר הקיים ואו להקים אתר חדש עבור העסק. לאחר מכן אנו נרצה לחבר בין האתר ובעליו לבין המיקום בו הוא עוסק. הוספת העסק על גבי המפות וחיבור האתר למיקום יאפשר למנועי החיפוש להציג את האתר במיקום גבוהה לתושבים המתגוררים בקרבת מקום לעסק.

    לאחר מכן, אנו נמקד את תוכן האתר סביב 2 פרמטרים פשוטים למדי: התחום המקצועי של העסק ואיזורי מתן השירותים של העסק. בכך נבטיח שהקשר בין החיפושים השונים והמיקום שלהם על המפה זוכה לחיבור חזק ומשמעותי אף יותר.

    לבסוף אנו נרצה להוסיף לחצן חיוג ואו לחצן שיחה בוואטסאפ כמו גם טפסי יצירת קשר בולטים ונגישים כך שמי שיבקר באתר יוכל ליצור קשר מהיר ומידי בכל עת. כאשר כל הכלים במקום, ניתן אף לתקצב בסכום מאוד נמוך פרסום לחיפושים הרלוונטיים באופן ישיר לעסק ובשעות לא סטנדרטיות (בהם המתחרים לא פעילים) וכך לזכות בפרסום אפקטיבי וזול מן ההפקר.

    כמה זמן לוקח/כמה זה עולה?

    קידום אורגני מקומי יחד עם הקמת תשתית קידום ממומן בתקציב נמוך לוקחת מספר חודשים. בין חודשיים לשלושה. אבל, לאחר מכן אפשר לעצור את שירותי הקידום ובעצם ליהנות כל החיים משיווק אפקטיבי וזול במיוחד ולכן זה יוצא משתלם למדי.

    משך זמן ההקמה תלוי בסוג האתר שמקימים, בכמות התוכן שתופיע בו, בזמן עד לקבלת דואר רגיל ממנועי החיפוש לאימות המיקום הפיזי ועוד.

    עלות הקמת תשתית זו תשתנה בין עסק לעסק בהתאם למידת המורכבות של העסק ומידת התחרות המקומית בתחום זה. אבל ככלל, עלויות קידום אורגני נעות בשוק בטווח שבין 1,500-2,500 ש"ח לחודש ואם נכפיל זאת ב-3, נקבל הערכת עלות חד פעמית של 4,500-7,500 ש"ח.

    מאחר ותהליך זה צפוי להשפיע על העסק לאורך כל החיים. מדובר לרוב בהשקעה כלכלית למדי עבור העסק. אך, חשוב לדעת שיש מקדמי אתרים שלא יקחו פרויקטים קצרי טווח כמו סוג זה מאחר וזה דורש הרבה עבודה ופחות כלכלי עבורם. – אנו משתדלים כן לעשות זאת ככל שמתאפשר.

    חשוב להבהיר עוד ששיטת הקידום מעלה הנה שיטה שעובדת עבור לקוחות שלנו אך לכל מקדם אתרים יש שיטות משל עצמו לקידום עסקים קטנים כך שההחלטה יש מקום לעוד הצעות ואלטרנטיבות שיווקיות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן