fbpx

אחד המושגים היותר חמקמקים הנו "קידום אורגני שלילי", מושג המתאר מצב בו איש מקצוע מיומן נשכר בכדי לדחוף אתר אינטרנט של מתחרה במורד תוצאות החיפוש במקום במעלה תוצאות החיפוש. יש הטוענים שזה אפשרי וניתן "לעבוד" על גוגל גם כאשר האתר מייצר ערך רב ללקוחות. מצד שני, אחרים טוענים שזה פשוט לא עובד. במאמר זה אנו נתייחס לחשש הקיים אצל בעלי אתרים רבים, האם הם מאוימים?..

מה זה קידום אורגני שלילי?

קידום אורגני מבוסס בעיקרו על יצירת ערך גבוהה משל המתחרים בביטויים הקשורים באופן ישיר לתחום העסק. כך, כהבטחת גוגל, מי שמעניק ללקוחות את חוויית הגלישה הטובה והמענה המושלם יזכה בראש תוצאות החיפוש. קידום אורגני שלילי מנסה לעשות פעולה הפוכה למדי, לפגוע באיכות האתר ותכניו ואו באינדיקטורים הנוספים בהם מנועי החיפוש משתמשים.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    רוב מקרי הקידום האורגני השלילי שמזוהים מקורן בבניית קישורים הפוגעים במיקוד העסק (לדוגמה: בניית קישורים בהקשר הפוך מתחום עיסוק העסק והאתר). אך, יש שלל דרכים נוספות לקעקע אמינות אתר אינטרנט ואו לגרום לכך שמנועי החיפוש יענישו את האתר המתחרה.

    קידום אורגני שלילי (הפוך) עלול לגרום נזק רב (כן, ניתן לפגוע באתרי אינטרנט!!!) אך ניתן למנוע חשיפה לקידום אורגני שלילי במידה ומבצעים פעולות מנע ומנהלים את האתר בצורה קבועה ובוחנים מגוון פרמטרים נוספים כדוגמת פרופיל הקישורים הנכנסים ומטפלים בבעיה בתצורות שונות.

    האם האתר שלי נמצא תחת מתקפה?

    לא מעט בעלי אתרים חוששים שהם תחת מתקפת קידום אורגני שלילי. אז נקדים ונאמר, אם אתם לא פוליטיקאים דגולים ואו תאגיד משמעותי, הסיכוי לכך שאתם תחת מתקפה יזומה נמוך במיוחד. קידום אורגני רגיל עם שליטה מלאה על מערכת האתר ותכניו אינו זול, קידום אורגני שלילי כבר יקר שבעתיים מאחר ו-80% מהכלים הנדרשים אינם בשליטתנו.

    במרבית המקרים החשד עולה עקב קריסת מיקומים בתוצאות החיפוש. אך, בלא מעט פעמים מדובר בעדכון אלגוריתם שאחריו יבוא עדכון מתקן ואו לחלופין, מדובר בעצם בגול עצמי (שימוש בטקטיקות קידום אורגני הכובע שחור האסורות בשימוש).

    איך בודקים האם האתר סופג קידום אורגני שלילי?

    הזיהוי הבולט ביותר לקיומו של מתקפת קידום הפוך הנה מספר רב של קישורים נכנסים לאתר (קישורים המפנים תנועה ממקורות מפוקפקים ואו מתוך ביטויי מפתח אשר אינם נכונים לאתר. כלומר, אם אתם מציעים שירותי ליווי בהשקעה בנדל"ן ואתם מקבלים מספר רב של קישורים בביטויים הקשורים להובלות ומעבר דירה (שירותים הנוגעים לנדל"ן) אשר אינם שירותים שאתם מציעים, הרי שיש לכם סיבה טובה לחשד.

    כמו כן, כאשר האתר מוצף תנועה ממקורות בשפות זרות וללא כל קשר לתוכן האתר ואו כאשר אתם רואים צניחה חדה ב-CTR של התוצאות שלכם במנועי החיפוש, הרי שיש לכם בעיה רצינית לטפל בה.

    אבל, כדי להיות בטוחים בכך שאתם לא במתקפה, ביכולתכם לפנות אלינו לבדיקה חינם ונוכל לזהות די בקלות האם אתם תחת מתקפה. ואם כן, איך ניתן לנטרל את האיום במהירות האפשרית.

    לסיכום,

    נדיר לפגוש איום אורגני אמיתי. ישנם מקרים בהם נחזה בניסיונות חלשים לפגוע בנו אורגנית אך סיכויי הנזק נמוכים ולא דורשים טיפול כלשהו לשם מניעתן. זה לא אומר שהתופעה לא קיימת כלל, אלא שצריכים להיות הצדקות רבות למתחרים שלכם להשקיע את התקציבים הנדרשים בכדי לפגוע בכם ולרוב זה פשוט לא מתקיים.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן