fbpx

כאשר נותני שירותים רוצים לשווק את מרכולתם ברשת, הם עושים זאת על ידי הצגת טיס השירותים המוצעים על ידם יחד עם מאמצי שכנוע אודות רמת מקצועיותם והערך שיוצא ללקוחות מכך. כאשר נותני שירותים דתיים רוצים לשווק את מרכולתם, עליהם להציג רובד נוסף וזהו כמובן רמת הכשרות/ההידור בשירות. במאמר זה נסקור את האופן בו ניתן להציג ערכים אלו באינטרנט.

קידום אנשי מקצוע דתיים

המסחר המקוון הולך ותופס תאוצה בכל העולם. אנשים מתרגלים אט אט לרכוש מוצרים יקרים יותר ויותר ולהסתמך על דירוגים וביקורות מגולשים זרים אודות אתרי מכירות ברשת. עם הרגל זה, חלה מגמת עליה חדה גם ברכישת מוצרים ושירותים בעלי אופי דתי על אף חוסר ההיכרות המוקדמת עם נותן השירותים ואף בעלויות גבוהות למדי.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    התחומים הצומחים ביותר במכירות המקוונות:

    1. סופרי סת"ם – רכישה מקוונת של מזוזות, תפילין ואף ספרי תורה לעילוי נשמת קרובי משפחה.
    2. יודאיקה ועתיקות – רכישה מקוונת וישירה או במכרזים של פריטים יהודיים עתיקים.
    3. מוהלים – הזמנה של מוהלים אשר הופיעו בראש תוצאות החיפוש בגוגל.
    4. שוחטים ומשגיחי כשרות – הזמנת שוחטים ואו משגיחי כשרות לאירועים פרטיים ומסעדות.
    5. טוענים רבניים ועסקנים – רבים נעזרים בטוענים רבניים שנמצאו ברשת עבור דין תורה.

    עיקר הצמיחה מזוהה בתחומי היודאיקה, עתיקות והסת"ם ברשת. רבים מזמינים כיום מזוזות לבית ואו ערכות תפילין וטלית לבר מצווה און ליין מאתרי אינטרנט המתמחים בכך.

    מאחר ולציבור רב אין גישה ישירה לסופרי סת"ם וסוחרי עתיקות, מאחר ופריטי סת"ם נראים כנדרש (גם ללא הידור), קהל רב מבצע הזמנות מאין אלו ברשת ומדובר כיום בשוק של מיליונים רבים עם מספר מתחרים מועט למדי.

    אך, גם נותני שירותים דתיים כדוגמת משגיחי כשרות, שוחטים,מוהלים וטוענים רבניים זוכים לביקוש רב ברשת. על כך כעת,

    קידום אתרים לנותני שירותים דתיים

    לא מעט בעלי עסקים מספרים לנו בצער על כך שהם הצטרפו באיחור למסחר המקוון והם זוכים רק לנתח מצומצם מהשוק בו הם פועלים בעוד מתחרים צעירים צומחים בקצב גבוהה.

    נדירים הם התחומים בהם השוק עדיין נמצא בחיתוליו ומאפשר לנו להזניק קדימה נותן שירותים הישר לקדמת הבמה ולראש תוצאות החיפוש. אך, ענף השירותים הדתיים הוא לגמרי אחד מהם!

    השילוב בין השיוך הדתי של נותני השירותים (יראי שמיים, יושבי אוהלים, תלמידי חכמים) ובין הריחוק מהעולם הטכנולוגי (לרבים כלל אין מחשב עם גישה לאינטרנט) יוצר הזדמנות פז לאותם נותני שירותים דתיים אשר פונים גם לקהל המסורתי והחילוני. התחרות דלה למדי. והביקוש, הביקוש קשיח!

    כאשר אנו מקדמים אורגנית אתר אינטרנט של סופר סת"ם או משגיח כשרות, אנו נתכנן אסטרטגיית פניה לקהלי היעד השונים ונצליח להשיג עבור לקוחותינו תוצאות בטווחי זמן קצרים למדי.

    איך נעשה זאת? ובכן, להלן 2 דוגמאות:

    דוגמה 1 לקידום אתר שירותים דתיים:

    משגיח כשרות, על הנייר עליו לעבוד מול הרבנות ואו מול בד"ץ עצמאי בכדי לקבל שיבוץ למסעדה, אולם אירועים, בית מלון או כל מוסד קולינרי אחר, ואכן כך הוא יעשה.

    אך, במידה והוא רוצה לעבוד גם בצורה פרטית מחוץ לשעות העבודה הסטנדרטיות, ביכולתו להציע את שירותיו למקרים הבאים:

    1. הכשרת מטבחים לקראת הגעת אורחים.
    2. השגחת כשרות נלווה לאירועים פרטיים.
    3. ייעוץ לקראת הקמת עסקים חדשים.

    בלא מעט מקרים בן משפחה חוזר בתשובה ואו משפחה חילונית מארחת בני משפחה דתיים וברצונם להכשיר את המטבח, הם יחפשו נותן שירותים שידאג להכשיר עבורם את המטבח ולהעניק את הגושפנקא לכך שהמטבח כשר למהדרין.

    במקרים אחרים, בני זוג בוחרים להתחתן באולם אירועים נחשב אך רמת הכשרות אינה מספקת (רבנות) אך עולה דרישה מצד חלק מהאורחים לכשרות מהודרת, במקרים אלו בעלי השמחה מחפשים משגיח כשרות פרטי שיוודא שהמטבח אכן מתנהל כשורה וירגיע את האורחים הדואגים..

    דוגמה 2 לקידום אתר שירותים דתיים:

    סופר סת"ם מטבע הדברים מציע את שירותיו בעיקר. לקהל הדתי. אך שם יש תחרות אדירה על לבם של הלקוחות שגם רוצים את ההידור הגבוהה ביותר מה שמקשה מאוד על סופרי סת"ם נטולי וותק וקשרים קהילתיים.

    סופרי סת"ם יכולים לכוון דווקא לקהל הכללי עם שירותים מותאמים כדוגמת:

    1. מכירת ערכות בר מצווה במחירים טובים.
    2. כתיבת ספרי תורה עם הקדשה לעילוי נשמה.
    3. כתיבת ובדיקת מזוזות לבתים ולעסקים.

    כידוע, גם חילונים בישראל נעזרים לא מעט בשירותי דת. נדיר להיכנס לבית בישראל שאין בו מזוזות וכך גם בעסקים. הביקוש למזוזות גבוהה למדי וניתן למכור לא מעט מזוזות.

    חשוב לדעת: מתפתח שוק בעייתי ברשת של מכירת מזוזות פסולות כמהודרות (כן, ממש מתוך הגניזה..) ובמחירים נמוכים למדי. – אין כל סיבה למכור במחירים אלו ולהיבהל מחלק מהמחירים ברשת

    כמו מזוזות, גם בר מצווה חוגגים בכל בית ישראלי. מכירת תפילין לבדן לא יעבוד. במקום זאת, יש למכור ערכות בר מצווה הכוללות תיק תפילין וטלית, טלית ותפילין מהודרות ואף יד לקריאה בתורה כחבילה אחת ה"מסדרת את הורי ילד הבר מצווה" עם כל מה שהוא צריך בשביל העליה לתורה בכותל או בבית הכנסת.

    לבסוף, ישנו שוק די רחב של משפחות אמידות בעיקר מבני עדות המזרח אשר משקיעים סכומים ניכרים ברכישת ספרי תורה עם הקדשה לעילוי נשמת קרובי משפחתם והם מחפשים את כותבי הסת"ם לכך באינטרנט..

    לסיכום,

    כפי שניתן להבין, שוק השירותים הדתיים עוד בחיתוליו ברשת. לכן, אם אתם עוסקים במתן שירותי דת ומעוניינים להרחיב את הפעילות ולהתפרנס בכבוד, זה הזמן להקים אתר אינטרנט ולהיעזר בשירותי ניהול וקידום אתרים כדוגמת השירותים שאנו מעניקים ובכך לזכות לחשיפה רחבה לקהלי יעד רחבים במיוחד עם סיכויי הצלחה גבוהים למדי.

    רוצים להתייעץ עמנו בנושא זה? השאירו פרטים והתייעצו עמנו ללא כל התחייבות. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן