fbpx

כל מי שעוסק בקידום אתרי אינטרנט שמע על מגוון מושגים כדוגמת מחקר מילות מפתח ואו חקר מתחרים אבל מעטים עוסקים ברובד האנושי שבקידום אתרי אינטרנט. במאמר זה אנו רוצים לדון דווקא בנושא שעליו רבים מדלגים וזהו כמובן חקר קהלי יעד למטרת קידום אורגני.

קידום אתרים מבוסס קהלים

כידוע, קידום אורגני הנו מכלול פעולות שנועדו לסייע למנועי החיפוש לתעדף את האתר שאנו מנסים לקדם על פני יתר המתחרים הישר לראש תוצאות החיפוש. לכן, הגישה הרווחת היא שעלינו לחשוב על האלגוריתם של גוגל ובינג ולנסות להתאים את האתר כמה שרק ניתן ללוגיקה של מנועי החיפוש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    ובאמת, במרבית המקרים בהחלט ניתן להשיג תוצאות טובות על ידי שיפור ההיררכיה באתר, בניית קישורים פנימיים וחיצוניים וכמובן יצירת תכנים בשילוב נכון של מילות מפתח. אבל, כאשר כולם מפעילים את אותן הכלים בכדי לקדם את האתר אינטרנט שלהם, עלינו לפעול בחכמה ולשלב רובד נוסף של קידום וזהו אנליזה ותכנון הקידום האורגני על בסיס קהלי יעד.

    אז איך מבצעים מחקר קהלי יעד לקידום?

    דברו עם הלקוחות שלכם! כן, אין דרך טובה יותר ללמוד על קהלי היעד של העסק שלכם מאשר פשוט לשאול אותם לרצונות שלהם. ביכולתכם לעשות זאת במגוון דרכים:

    • קיום סקרים.
    • הקשבה לשיחות מכירה.
    • סקירת לקוחות קיימים.

    ניתן לקיים סקרים מקוונים באתר האינטרנט, הקשבה לשיחות שמקיימים אנשי שיווק עם לקוחות פוטנציאליים ואו אף סקר אישי במייל מול לקוחות פעילים של העסק. כמו כן, ניתן לנסות לפלח את הלקוחות של העסק ולנסות להבין מי מהם הכי טובים ורווחיים לנו ולנסות לאפיין אותם בכדי להרחיב את הפעילות מול קהלי יעד אלו.

    מאחר ומנועי החיפוש מתקדמים טכנולוגית בקצב מסחרר, היכולת שלהם לדמות את הלקוחות עולה משמעותית מידי חודש ושנה. לכן, אנו נשאף להתאים את האתר ותכניו לקהלי היעד ולא למנועי החיפוש. מנועי החיפוש יזהו את התנהגות הגולשים ויתגמלו אותנו בהתאמה מעט מאוחר יותר..

    התוצאות של פעולות מאין אלו ידהימו אתכם, במרבית המקרים, אנו יכולים לחדד את המסרים של העסק באינטרנט וגם למקד את השיווק בקהלי היעד שאנו באמת רוצים והמשמעות של היכרות עם קהל הלקוחות הנו בסופו של דבר גידול בכניסות לאתר ובסגירות.

    איך ממנפים את אפיון קהל היעד אפילו יותר?

    לאחר אפיון קהלי יעד של העסק, ניתן לנהל שיח מותאם לדרישות הלקוחות שלנו ולהעביר מסרים מדויקים להפליא. אבל, אפשר למנף את אפיון קהלי היעד לרמות גבוהות אף יותר על ידי הטמעת ערכים נוספים כדוגמת:

    • שילוב מאפייני מיקום של בית העסק.
    • החדרה וחיזוק המותג של בית העסק.
    • יצירת בידול של העסק מול המתחרים.

    קהלי היעד שלנו נמצאים בכל מקום וכך גם המתחרים שלנו. בכדי שלקוחות מהאינטרנט ישכרו את שירותינו, יהיה עלינו להעלות הילוך בקידום האורגני ולשלב ערכי מיקום, בידול ומיתוג שמבטיחים שגם כאשר הלקוחות פונים לאתרי אינטרנט אחרים, הם עדיין בוחרים לחזור אלינו בשנית וכך הם מאותתים לגוגל וליתר מנועי החיפוש היכן הערך הרב ביותר ברשת ואנו מקודמים אף יותר.

    כמה זמן לוקח לראות תוצאות?

    קידום אורגני מבוסס קהלי יעד אינו תחליף לקידום אורגני סטנדרטי הכולל תכנון מילות מפתח, חקר מתחרים ובניית קישורים. אלא מדובר בשלב מקדים שמבטיח שנמקד את המאמצים שלנו במקומות הנכונים וחלילה לא מול קהלי יעד שאינם צפויים להפוך ללקוחות משלמים.

    כלומר, לוקח מספר חודשים לראות תוצאות. מדובר בטווחי זמן שונים שמשתנים בהתאם לסוג האתר (אתרי מכירות תוך 6 חודשים, אתרי תדמית 8-10 חודשים) ובהתאם למידת הוותק של הדומיין (בדומיין חדש תוספת של 4-6 חודשים). יש קיצורי דרך אך אלו לרוב לא משתלמים בטווח הארוך.

    לסיכום,

    לעשות מה שכולם עושים כנראה כבר לא יעבוד. במקום זאת, מומלץ בחום לחשוב מחוץ לקופסה ולהתקדם נגד הזרם ואו בשילוב נכון של יצירתיות. רוצים לדעת איך אנחנו עושים זאת? מעוניינים שנעזור לכם להגשים יעדי קידום אלו? השאירו פרטים ונשמח לעמוד לרשותכם!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן