fbpx

בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר הבטחות פלא כדוגמת "קידום אורגני רובוטי" או "קידום אתרים אוטומטי" עם טכנולוגיות מתקדמות שמנצחות את השוק. ברור שזה לא בדיוק כך, זה לא שחור ולבן ובוודאי שאין למציעי שירותים אלו יכולות מתקדמות מאלו של מנועי החיפוש (נהיה רציונליים לרגע..). אז האם יש כזה דבר קידום אתרים על ידי רובוט?

קידום אתרים על ידי רובוט

כאשר בוחנים את שיטות השיווק באינטרנט (טווח ארוך), קידום אתרים אורגני מוביל ביחס שבין השקעה לתמורה. כלומר, עסק חפץ חיים השואף לגדול ולהתרחב, חייב להשקיע מידי חודש לא מעט כסף על שירותי קידום אורגני לאתר האינטרנט של העסק.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אבל, קידום אורגני עולה הרבה כסף. ליתר דיוק, קידום אורגני מקצועי מתחיל בעלות של כ-2,000 ש"ח לחודש. ובצדק, קידום אורגני דורש הרבה מאוד עבודה קשה הן באתר והן מחוצה לה. כך לדוגמה, מקדמי אתרים מקצועיים ישקיעו בכתיבת מאמר חדש מידי שבוע (ערך של 300 ש"ח למאמר), אופטימיזציה של האתר ולבסוף גם בבניית קישורים נכנסים לאתר מאתרי מיינסטרים שעולים אף הם כסף..

    בעלי עסקים שלא רוצים לוותר על קידום אורגני אך רוצים לשלם הרבה פחות נוטים לבחון אפשרויות קידום אלטרנטיביות מתוך תקווה שניתן יהיה להשיג את אותן היעדים במחירים נמוכים בהרבה. אחת הפתרונות המובילות שמוצעים לבעלי עסקים אלו הנו כמובן הקידום האורגני הרובוטי (האוטומטי).

    חברות המציעות קידום אורגני רובוטי טוענות שיש להם אלגוריתם חכם ואו מסד נתונים מתקדם (?WTF) ועוד שלל כלים שגורמים לאתר לעלות במיקומים בתוצאות החיפוש באופן אוטומטי לחלוטין. האם זה הגיוני? על כך בדיוק ננסה לענות כעת,

    האם יש כזה דבר קידום אורגני רובוטי?

    לא. אין כזה דבר! צריך לזכור שענקית החיפוש גוגל השווה מאות מיליארדי דולרים מבוססת במידה מסוימת על כך שאין רובוטים שיכולים להערים עליה. או אם תרצו, ביום שימצא רובוט שבאמת יודע לנצח את מנועי החיפוש, גוגל בבעיה קשה מאוד!!

    אבל, בכל זאת ננסה לנתח את ההבטחה שהקידום אורגני אוטומטי, נגיד שיש בידינו מערכת טכנולוגית אשר יודעת לקדם אתר אינטרנט אחד על פני אתרים אחרים, עניין של זמן שמגוון חברות אחרות יציעו פתרון זהה ואז עלינו לשאול, למה הכלי הטכנולוגי של האחד יכול לנצח את האחר? ובכן, זה הופך את השאלה התיאורטית לכזו שאינה הגיונית.

    למרות האמור, ישנם רכיבים שונים (10%) ממלאכת קידום האתרים שבהחלט יכולים להיעשות על ידי כלים אוטומטיים שונים ושימוש בכלים אלו עדיף על פני ויתור על קידום אורגני בכלל. (כמובן שמקדם אתרים מבצע גם אותם ידנית או אוטומטית במקביל ליתר העבודה הרבה שהוא מבצע..)

    רוצים להכיר את חלק מהכלים הללו, המשיכו לקרוא:

    אילו כלים אוטומטיים עוזרים לקידום אורגני?

    נתחיל בחלוקה קצרה בין כלים שמתלבשים על האתר אינטרנט שאנו רוצים לקדם לבין כלים שפועלים מחוץ לאתר האינטרנט שאנו רוצים לקדם:

    כלי קידום אוטומטי באתר:

    להלן חלק מהכלים שתרצו להכיר,

    • בניית קישורים פנימיים אוטומטית.
    • הוספת ערך חלופי לתמונות אוטומטית (ALT).
    • האצת האתר על ידי כלי צילום עיצוב ותוכן.

    כלים אלו מאפשרים למנף תוכן קיים באתר על ידי התאמתו בצורה אוטומטית לדרישות הקריאות של מנועי החיפוש.

    ישנם כלים שעושים פעולות אלו בצורה עצמאית לפי מפת אתר ואו לפי הגדרה חד פעמית של איש מקצוע. אבל, הערך של כלים אלו משמעותי אך ורק כאשר האתר מייצר כמות נאה של תוכן מידי חודש ובאתרים סטטיים זה פשוט לא יעיל.

    כלי קידום אוטומטי מחוץ לאתר:

    להלן חלק מהכלים שתרצו להכיר,

    • רשת תמסורת מדיה (CDN) למענה מהיר.
    • שימוש בפיד נתונים לשיתוף מידע לרשת.

    כלים אלו מתאימים לכל סוגי האתרים. אך, הערך שלהן נמוך משמעותית ביחס לפעולות האנושיות של מקדם אתרים שיוצר תוכן וערך שבאמת מעניין את הגולשים שמהווים לקוחות פוטנציאליים של העסק.

    לסיכום,

    אין מניעה להיעזר בשלל כלי קידום אוטומטיים (או רובוטיים, זה היינו אך..) כתגבורת לפעולות קידום אורגניות שבאמת תורמים ערך עבור הגולשים. אך, לשלם פחות כסף על כלים אוטומטיים שעושים אך ורק פעולות המשפרות את הקריאות של האתר על ידי גוגל פשוט לא מצדיקות את ההשקעה המופחתת כי הערך בצידן נמוך עד לא קיים בהתאם לקטגוריה של העסק שלכם.

    רוצים לראות תוצאות אמיתיות, לייצר ערך אמיתי? פנו אלינו ולימדו עוד על שירותי ניהול אתרים הכוללים בתוכם גם את הקידום האתרים המתקדם ביותר וללא פשרות. בהצלחה 🙂

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן