fbpx

אין זה סוד שבכל יום עולים לאוויר מספר רב של אתרי מכירות מקוונות כאשר לכולם יעד זהה. למכור הרבה ומהר! אך רק מעטים מאתרים אלו אכן יצליחו למכור פריטים בחצי שנתם הראשונה וזאת משום שאין להם אסטרטגיה ברורה לאופן בו ניתן להביא למכירות ביעילות במרחב המקוון. במאמר זה אנו נספר איך אנו מביאים את לקוחותינו למכירות ובמהירות המקסימלית.

איך לגרום לאתר מכירות להתחיל למכור?

בעולם בו לכל עסק יש סניף וירטואלי, בעולם בו המרחק בין סניף וירטואלי לסניף וירטואלי הנו קליק בודד בעכבר, בעולם בו מספר רב של אתרים מוכרים את אותם המוצרים, קשה עד בלתי אפשרי לייצר ערך מוסף שיגרום לגולשים לקנות דווקא מאיתנו. במילים אחרות, אין שום סיבה שגולשים יעדיפו אתר מכירות חדש ולא מוכר על פני אתר מכירות מבוסס ואשר ממוקם גבוהה בתוצאות החיפוש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    מסיבה זו, מרבית אתרי המכירות החדשים כלל לא מצליחים למכור. אלו שכן מצליחים, עושים זאת בעזרת תקציבי פרסום גדולים במיוחד ומידת הכדאיות שבהפעלתן מוטלת בסימן שאלה. אז מה עושים? איך גורמים לאתר מכירות להתחיל לייצר מכירות על אף נקודת הזינוק הבעייתית כל כך לאתרי מכירות חדשים?!

    על כך נרחיב כעת:

    השיטה שלנו ליצירת מכירות רבות ומהר!

    כעסק לניהול אתרים, אנו מקבלים מגוון רחב של פניות מצד כל סוגי העסקים. חלק ניכר מהפניות הן מבעלי עסקים פיזיים אשר הקימו אתר וירטואלי להצגת מרכולתם אך אין להם את הידע ואו הזמן לנהל אותה בעצמם ולכן הם פונים אלינו. בעלי עסקים אלו תמיד שואפים להציג את האתר בצורה דומה לחנות האמיתית שלהם. לדוגמה:

    • בעל חנות בגדים – רוצה שהאתר יהיה "חנות מקוונת לבגדים".
    • בעל חנות חשמל – רוצה שהאתר יהיה "חנות מקוונת למוצרי חשמל".

    אך, בדיוק בנקודה זו אנו עוצרים אותם ומבקשים מהם רשות לקבל את המושכות על האתר המקוון כדי שנוכל להטמיע את השיטה שלנו שאכן תביא לתוצאות על פני עגמת נפש.

    כדי להצליח להשיג תוצאות, אנו מחייבים את הלקוח לבחור את הנישה אליו הוא רוצה להשתייך. כלומר, אנו לא נמליץ לו לקדם את האתר והמוצרים כבגדים אלא כנישה מסוימת מתוך קטגוריות הבגדים. לדוגמה, בעל אתר המוכר בגדים יכול לבחור לקדם נישות ואף לשלב בין הקטגוריות הבאות:

    • קטגוריות ביגוד – גרביים, חולצות, שמלות וכ"ו.
    • מגדר הביגוד – גברים, נשים, יוניסקס וכ"ו.
    • מיקום הביגוד – שם עיר, שם אזור, ייחודיות נוספת וכ"ו.

    זאת כדי שנוכל לפנות לקהל מסוים בצורה מדויקת וטובה יותר מיתר המתחרים שלנו במרחב המקוון.

    נרחיב אודות השיטה:

    כאשר יש 50 אתרי אינטרנט שכולם מציעים בגדים בסגנונות דומים וללא מותג חזק, עלינו להתחרות בשני אופנים:

    1. מחירים אטרקטיביים – ניתן להתחרות על ידי הוזלת מחירים.
    2. ייחודיות ודגשים רלוונטיים – ניתן להתחרות על ידי מיקוד מטרה.

    מאחר ואנו לא רוצים לפגוע ברווחיות, אנו נתמקד בייחודיות שלנו. כך, אנו מספרים למנועי החיפוש ולגולשים שלנו שאנו מציעים: "חולצות נשים ברעננה" או "גרביים יוניסקס בתל-אביב". זה נכון שאנו מקטינים במידה מסוימת את קהל הלקוחות הפוטנציאליים. אך קהל זה יכול להיות שלנו!!! ואט אט ליצור לעצמנו קהל לקוחות נאמן שרוכש בכל קטגוריות האתר והופך את האתר מכירות שלנו לפעיל ורווחי.

    זאת לעומת קידום רוחבי כדוגמת "בגדים לנשים" שאמנם פונה לקהל ענק במיוחד, אך הסיכוי שלנו להתחרות באתרי מותגים ובאתרי מכירות מבוססים ולהגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש שואף לאפס. יתרה מכך, במידה והחנות מוכרת מוצרים זהים לחנויות אחרות, הרי שלא ניתן לעלות במיקומים מאחר והאחרים זוכים לקדימות וותק ששווה הרבה מאוד בעידן שלנו.

    לסיכום,

    אסטרטגיה, אסטרטגיה, אסטרטגיה! 

    כפי שיש לעשות מחקר שוק לפני פתיחת חנות פיזית חדשה, כך צריך לעשות גם מחקר שוק לפני פתיחת חנות מקוונת חדשה. במידה ועושים זאת נכון, ניתן לייצר בידול וייחודיות שתאפשר למנועי החיפוש ולגולשים להעריך אתכם ולתגמל אתכם וממילא המכירות יתחילו לתקתק. לעומת זאת, כניסת חנות חדשה למרחב מוצף ללא בידול דומה במאפייניה לפתיחת חנות פלאפל בסמוך לשלושה חנויות נוספים שעושים זאת טוב יותר ולהם קהל לקוחות נאמן שלא יתפשר עליכם..

    רוצים שהאתר מכירות שלכם יתחיל למכור? קראו עוד אודות שירות ניהול אתרי מכירות ואו פנו אלינו להתייעצות ללא עלות וללא התחייבות.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן