fbpx

כאשר ניגשים לקידום אורגני של אתר אינטרנט חדש, יש לא מעט אתגרים שאינם קיימים באתר אינטרנט עם וותק של מספר שנים. זאת בעיקר משום ומנועי החיפוש מעדיפים להציג לגולשים תוצאות של אתרים שכבר אשר הוכיחו את עצמם כעונים על צורכי הגולשים. כעת, על מקדם האתרים להוכיח שהאתר החדש נותן תמורה טובה אף יותר וזה כלל לא פשוט!

קידום אורגני לאתר אינטרנט חדש

קידום אורגני ככלל עבר טלטלות לא קטנות בעשור החולף. מעיסוק קל עם תוצאות ידועות מראש, כיום מדובר בעיסוק מורכב במיוחד שמתאים לבעלי כושר עבודה גבוהה ויכולת התמודדות עם עדכונים תכופים ומפתיעים של אלגוריתם החיפוש ופגיעה מסוימת בעבודתם. מדובר בעצם בעבודה בתנועה ואשר דורשת ממקדם האתרים למידה והמצאה מחדש של שיטות העבודה כל פעם מחדש.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר ניגשים לקידום אתר חדש אל מול מקדמי אתרים של עסקים מתחרים, המשימה הופכת לקשה שבעתיים. מקדם האתרים אינו יכול להשתמש בשיטות דומות לאלו של מתחריו כי בכך לא יוכל להשיג יתרון תחרותי ומצד שני, לאתרים חדשים ונטולי תנועה לרוב יהיה תקציבי קידום מוגבלים למדי. במילים אחרות, מדובר במשימה קשה במיוחד ורק חשיבה מחוץ לקופסה תאפשר למקדם האתרים להשיג תוצאות טובות בפרק זמן סביר.

    אז איך זה בעצם עובד?

    כדי לקדם אורגנית אתר אינטרנט חדש, מקדם האתרים יידרש לפעולות הבאות:

    1. ביצוע מחקר אודות קהלי היעד של האתר.
    2. שיפור האתר כך שיהיה טוב משל המתחרים!
    3. מחקר מתחרים לזיהוי שיטות הפעולה של המתחרים.
    4. הנעת תנועה ראשונית של גולשים בקמפיין ממומן.
    5. יצירת תהודה מהירה אודות "השקת האתר" באתרי מיינסטרים.

    אבל, רגע לפני שנתחיל להסביר מה כל שלב ושלב בעצם אומר, חשוב מאוד להבין שיש מקרים שגם מקדם אתרים מקצועי צפוי להרים ידיים ולהגיד לכם בכנות (אם הוא ישר..) שזה בלתי אפשרי.

    כך לדוגמה, קידום אתר אינטרנט של חברת ביטוח חדשה אל מול חברות ביטוח ענקיות עם צוותי מקדמים אורגניים ולתקציבים מנופחים, פשוט לא ראלית. כן, ניתן יהיה להגיע למיקומים בעמוד הראשון אך הסיכוי לתפוס את אחת משלושת המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש פשוט נמוך מידי!!

    לאחר הקדמה זו, נפרט אודות שלבים אלו:

    1. מחקר אודות קהלי היעד של האתר:

    אחד היסודות להצלחה בקידום אתרים הנו לדעת את הלקוח. מחקר קהלי יעד עוזר למקדם האתרים להגדיר קודם כל מיהו הלקוח ולאחר מכן מה הלקוח רוצה. בעצם, אין עניין בהרבה תנועה לאתר האינטרנט אלא בתנועה מדויקת של קהלי יעד שבאמת רוצים בשירות של הלקוח. לכן, הגדרת הלקוח והבנת צרכיו מאפשר למקדם לעסוק רק במה שבאמת חשוב, רק בלקוחות שישלמו כסף ויצעידו את העסק קדימה גם בעתיד.

    2. שיפור ביצועי האתר ביחס למתחרים:

    השלב הבא בקידום אתרים חדשים הנו לקחת את האתר החדש כמה צעדים קדימה. העקב אכילס של אתרים וותיקים הנו העיצוב וחוויית המשתמש שלהם. לאתרי אינטרנט חדשים יש אפשרות ללמוד מהאתרים הוותיקים מה לא לעשות ומה כן לעשות.

    על ידי שיפור האתר באופן מהותי ביחס למתחרים הוותיקים אנו מקנים לעצמנו יתרון תחרותי קטן אך גם מאוד משמעותי שיבוא לידי ביטוי בהמשך התהליך המורכב שנעבור.

    3. מחקר מתחרים וזיהוי שיטות קידום אורגני:

    המתחרים שלכם עושים עבודה טובה. הרי הם ממוקמים גבוהה בתוצאות החיפוש. לכן, כדאי ללמוד מה הם עושים ואיך הם עושים זאת. לא, לא לשם העתקה כי בצורה זו אין לכם סיכוי, אלא על ידי שדרוג השיטות שלהם לשיטות טובות אף יותר.

    מקדם אתרים מקצועי יבדוק כל כמה זמן הם יוצרים תוכן, איזה תוכן והיררכיה ם מציעים, אילו אתרים אחרים משתפים עמם פעולה ועוד שלל בדיקות נוספות כדי לזהות את נקודות החוזקה והתורפה שלהם.

    4. הנעה של תנועה ראשונית לאתר בעזרת קמפיין:

    אתרי אינטרנט חדשים עדיין לא מוכרים לגוגל ולכן אין לה אינדיקציה מה איכות התוכן שאתם מציעים באתר. לכן, ניתן לחכות לאט לאט עד לטפטוף איטי של לקוחות אורגניים ואו לשפוך תנועה ממוקדת פנימה על ידי הקמת קמפיינים ייעודיים לכל תחום ותחום של שירותי העסק כמוצג באתר.

    בצורה זו, גוגל יכול להתחיל למדוד את ביצועי המשתמשים ובמידה ואתם אכן מציעים ערך גבוהה יותר משל המתחרים, סביר להניח שתתחילו להתקדם במהירות גבוהה יותר בתוצאות החיפוש. (חשוב לדעת: אין הוכחה לכך שקידום ממומן מסייע בקידום אורגני. אך כך מרגישים מרבית מקדמי האתרים).

    5. יצירת תהודה אודות האתר החדש ברשת:

    כדי להבטיח תוצאות מהירות. ניתן לגרום לגוגל להבין שאתם טרנד עולה שיש לשים אליו את הפוקוס המרבי. זאת עושים על ידי יצירת תהודה אודות האתר באינטרנט. לשם כך, רוכשים מגוון מאמרים באתרי מיינסטרים משמעותיים אשר כותבים אודות השקת האתר ואף מקשרים אליו וכך בעצם גוגל יכול להסיק שהאתר מרכז פעילות של גורם בעל משמעות וערך עבור קהלים רחבים ברשת.

    לסיכום,

    לא פשוט לקדם אתר אינטרנט חדש. זה לא אומר שזה לא אפשרי. אבל, יש לקחת בחשבון שקידום אורגני של אתר חדש עולה הרבה יותר כסף מאשר קידום אתר וותיק. אלו הרוצים לחסוך בעלויות הקידום יכולים לחתום מול המקדם אתרים התחייבות לשנה ובכך להוזיל עלויות (העלויות הגבוהות בהתחלה נפרסות על פני שנה שלמה), אבל אנו לא ממליצים על התחייבות מכל סוג שהוא. בהצלחה!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן