fbpx

אינסטגרם הנה הרשת החברתית הפעילה ביותר בעולם. כאשר בוחנים את הפעילות החברתית של הצעירים כיום בישראל ניתן לראות שהאינסטגרם עקף את פייסבוק, סנאפצ'אט ויתר הרשתות החברתיות הן בהיקף השימוש והן בזמן שמבלים בפלטפורמה מידי יום. ואם קהלי היעד של העסק באינסטגרם, גם בעלי העסקים חייבים לפרסם אליהם באינסטגרם!

קידום באינסטגרם – איך זה עובד?

באינסטגרם אין יותר מידי אפשרויות פרסום מורכבות. (אין קבוצות, אין מקום להרבה טקסט..) ודווקא מסיבה זו, על מקדמי עמודי אינסטגרם לעבוד קשה יותר ולספק חוויה טובה יותר לגולשים וזאת כדי לתפוס את העין ולגרום לעוד ועוד משתמשים לעקוב אחר העמוד ולרכוש את המוצרים שהעסק מציע.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר מבינים שהכל מתחיל ונגמר במדיה שהוכנה מחוץ לאינסטגרם, הרי שניתן להבין את החשיבות בהשקעה בכל פוסט ובכל סטורי טרם העלאתן לאינסטגרם. כך לדוגמה, דוגמניות משקיעות שעות לא מעטות לפני שהם מעלות "תמונה ספונטנית" ועסקים משקיעים זמן רב בבחירת "התמונה המושלמת" ועריכתה טרם העלאת התמונה לאינסטגרם.

    כל אלו שחושבים שניהול עמוד אינסטגרם לוקח מספר דק' בלבד בה מעלים תמונה ומתייגים אותה, לא באמת מבין איך עובדת הרשת החברתית ואיך האלגוריתם שמחליט מי יראה מה עובד. כל פוסט וכל סטורי באינסטגרם דורש הכנה מוקדפת והשקעה לא מעטה גם בפרסומה במידה ורוצים לקדם את העמוד האינסטגרם אורגנית (בממומן, זה סיפור אחר לגמרי!)

    אז איך מקדמים עמוד אינסטגרם עסקי?

    נתחיל מהלא מובן מאליו, קידום אורגני באינסטגרם מתחיל ונגמר בשיתוף פעולה בריא בין בעל העסק או מי מטעמו ובין מקדם האינסטגרם של העסק. בעל העסק חייב להיות זמין למקדם האינסטגרם ולהעביר לו כמה שיותר חומרים עמם יוכל לעבוד. כל תמונה שאפשר להעביר, גם כאשר נראה כלא שמיש, יש להעביר למקדם העמוד באינסטגרם כך שהוא יוכל לעשות עבודתו נאמנה.

    כעת עם קבלת החומרים, מקדם עמודי אינסטגרם ידע לערוך את המדיה לפי אחסון הטרנדים ולפי נסיונו העשיר בפוסטים קודמים ובהתאם לרמת הלייקים והעוקבים שהם יצרו עבור העמוד בסבבים קודמים.

    איך מקדם אינסטגרם יודע מה לעשות?

    מקדם אינסטגרם יודע איך האלגוריתם עובד (עניין של מגע וניסיון..). אך אם נסכם זאת כך, האלגוריתם של אינסטגרם יודע לזהות אינדיקציות שונות אילו תמונות מעוררות ומדליקות את המשתמשים. כך לדוגמה האלגוריתם מודד את הזמן בו מופיע התמונה על גבי המסך, כמה לייקים הוא צבר בתוך פרק זמן קצר, כמה משתמשים אחרים מנסים לייצר תמונות דומות וכן הלאה כדי לזהות ערך וטרנדים ולהפוך את הרשת החברתית לרותחת ביותר בשוק והיא עושה זאת בהצלחה!

    מקדם אינסטגרם מקצועי לומד ויודע אילו ערכים גורמים לאינדיקציות אלו להתרחש וכך "לעבוד על האלגוריתם" ולהגיע לחשיפה גדולה יותר ולזינוק במספר העוקבים בעמוד העסקי. כדי לעשות זאת, מקדם האינסטגרם יידרש לפתח שפה אחידה אך ייחודית למותג כך שהמדיה של המותג יתבלט על פני יתר הפוסטים והסטורים של העוקבים וזה משימה לא פשוטה בכלל.

    האם יש דרכים עוקפות ומהירות יותר?

    בהחלט! עבודה עם מובילי דעת קהל באינסטגרם גוררת זינוק חד באינדיקציות ובחשיפה (למובילי דעת קהל יד עדיפות ברשת החברתית + הם מהווים סוג של מותג בפני עצמם ולכן גורמים ליתר האינדיקציות לפעול).

    אך זה לא בדיוק קידום אורגני לאינסטגרם אלא יותר קרוב לקידום ממומן באינסטגרם ועל כך ניתן לקרוא במאמר אחר..

    כמה עולה קידום עמוד אינסטגרם עסקי?

    קידום אורגני לאינסטגרם הנו בפועל ניהול אינסטגרם עסקיניהול אינסטגרם עסקי. כלומר, מנהל עמודי אינסטגרם צריך לדעת להעניק את מלוא השירותים (אורגני + ממומן) גם יחד. יתרה מכך, לרוב בונים אסטרטגיה לאינסטגרם אשר כוללת שילובים נכונים בין האורגני והממומן כך שפוסט שתופס חזק באורגני יקבל חיזוק ממומן כך שמספר העוקבים יוכפל ואו פוסט שקודם בתחילה בממומן יקבל דחיפה גם באורגני..

    עלויות ניהול אינסטגרם עסקי:

    • עלות ניהול עמוד אינסטגרם קטן – 1,500-2,000 ש"ח.
    • עלות ניהול עמוד אינסטגרם בינוני – 2,000-2,500 ש"ח.
    • עלות ניהול עמוד אינסטגרם גדול – 3,000 ש"ח ומעלה.

    זהו לעת עתה.

    נתראה במאמר הבא!

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן