קידום דף עסקי בפייסבוק

קידום דף עסקי בפייסבוק: כמה עולה פרסום בפייסבוק (תדמית ומכירות)?

זה לא סוד שעולם הפרסום המקוון נחלק כיום לשניים, פייסבוק וגוגל. כל יתר בעלי האתרים והפלטפורמות מתקשים להתחרות מול ענקיות האינטרנט שפשוט רוכשות כל איום הנשקף להן. כך, פייסבוק רכשה את אינסטגרם ואת וואסטאפ והבטיחה לעצמה שקט תעשייתי מצד מתחרים חדשים בזירות החברתיות. 

אך, כאשר חברה אחת מחזיקה במונופול על החיפוש המקוון וחברה אחרת מחזיקה במונופול על הרשתות החברתיות, זה בעצם מחייב אותנו, בעלי העסקים להשקיע כסף לקדם את נכסי הדיגיטל שלנו בפלטפורמות שלהם. ואכן אם יש לכם דף פייסבוק עסקי, אתם בוודאי מבינים אט אט שאין מנוס מפרסום ממומן כדי לקדם את העסק שלכם.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


קידום דף עסקי בפייסבוק

אם קיבלתם החלטה על קידום דף עסקי בפייסבוק אתם בוודאי שואלים כמה עולה פרסום בפייסבוק? ואנו כאן כדי לנסות לענות על השאלות הללו.

עלויות קידום דף פייסבוק עסקי נחלקות לשניים:

  1. עלות ניהול דף עסקי בפייסבוק.
  2. עלות פרסום בפלטפורמות של פייסבוק.

העלות הראשונה קבועה למדי ומשתנה בהתאם למאפיינים כדוגמת נישת הפעילות של העסק, מצב העמוד העסקי, מספר הפוסטים שנדרשים לפרסום מידי חודש ועוד. על כך ניתן לקרוא במאמר הבא:

העלות השניה היא המורכבת יותר מאחר ולא תמיד יודעים מהו התקציב הנכון ביותר עבור הפעילות העסקית הדרושה לכם. ועל כך אנו נרחיב כעת:

כמה עולה פרסום בפייסבוק?

אם יש משהו שפייסבוק יודעים לעשות היטב זה לגבות סכומי כסף גדולים מהמפרסמים מהפלטפורמה. כל רשת הפייסבוק על נכסיה השונים נועדו לשרת את המפרסמים או יותר נכון את כיסם של המפרסמים. ואכן, כגורם היחידי שמאפשר פניה ממוקדת לקהלי יעד שונים שהוגדרו על ידכם, יש בידה את הזכות לדרוש עלויות פרסום גבוהים על השימוש בכליה.

נתחיל בכמה כללים פשוטים:

  • יש צורך בתקציב מינימלי של 100 ש”ח ליום כדי לראות תוצאות.
  • יש צורך בזמן ריצה מינימלי של כחודש כדי לראות תוצאות.
  • יש צורך במתן מספר אפשרויות פרסום מקבילות כדי לראות תוצאות.

מאחר והפרסום בפייסבוק מבוסס כולו על אלגוריתם חכם המחליט היכן ומתי להציג את המודעות שלכם, עליכם להבין שהאלגוריתם נדרש לזמן למידה מסוים ועל נתח שוק מספיק גדול כדי להפיק לקחים ולהציג את המודעות שלכם בצורה נכונה ובפריסה רחבה ומדויקת. לכן, אם אנו מסייעים לפייסבוק בכך שאנו מקנים לכל קמפיין כמה פרסומים בשפות שונות (הטוב מביניהם יוצג על ידי פייסבוק) וכן תקציב מספק כדי להגיע לחשיפה רחבה למדגם כמה שיותר גדול ובמהירות כך שפייסבוק תוכל לנתח מספיק דאטה כדי להחליט איך ומתי להציג אותנו בצורה אופטימלית. וכמובן, צריכים להיות סבלניים עד שרואים תוצאות.

כעת לתכלס,

כמה כסף להשקיע בפרסום בפייסבוק בפועל?

קשה לדעת מראש כמה כסף יש להשקיע בפרסום בפייסבוק. הרי, ישנם עסקים עם קיבולת קליטה גבוהה ללקוחות חדשים ועסקים אחרים שיכולים להתמודד עם מעט מאוד לקוחות חדשים מידי חודש. כלומר, אנו נשקיע בהתאם לצרכים שלנו אך נעשה זאת לפי הכללים הבאים:

  • נתחיל עם תקציב פרסום גבוהה לעמידה בכללים מעלה.
  • נבדוק האם ה-ROI שלנו חיובי ואם כן בכמה אחוזים.
  • נבצע אופטימיזציה וצמצום הוצאות מיד עם קליטת הנתונים.

בשלב ראשון, אין מנוס מהשקעה משמעותית בפרסום בפייסבוק. לאחר תקופת הרצה שאינה זולה, ניתן לבחון את התוצאות ולצמצם את התקציב למינימום האפשרי כדי להמשיך לקבל את מספר הפניות הדרוש לנו בהתאמה מלאה להכנסה שלנו עבור כל לקוח וליכולת שלנו לקלוט לקוחות חדשים.

ובכל זאת, ישנה חלוקה בין אתרי תדמית ואתרי מכירות:

עלות פרסום בפייסבוק של אתר מכירות גבוהה בהרבה מעלות פרסום של אתר תדמיתי וזאת משום ולאתרי מכירות יש אפשרות לזהות קשר ישיר בין הפרסום לרכישה ולדעת כמה עלה להם להגיע לכל רוכש ורוכש באתר ומשום כך גם להגדיל את המכירות לאין שיעור. יתרה מכך, לאתרי מכירות אין מגבלה של מספר מכירות בו זמנית באתר ולכן כמה שיותר מכירות, יותר טוב.

לעומת זאת, באתרי תדמית, אין קשר ישיר בין הפרסום לבין הפניה של הלקוחות ואו ביקור בבית העסק (לעתים יש, אך הוא יחסי), בנוסף, לעסקי שירותים יש קושי בהענקת שירות למספר רב של לקוחות חדשים בו זמנית ולכן במקרים רבים התקציבים יהיו נמוכים יותר.

להלן טווחי עלויות פרסום ממוצעות לפי סוג האתר וגודלו:

להלן מעט נתונים אודות הצפי לעלויות הפרסום שלכם בפייסבוק.

  • עלות פרסום אתר מכירות קטן – 1,500 ש”ח לחודש.
  • עלות פרסום אתר מכירות בינוני – 3,000 ש”ח לחודש.
  • עלות פרסום אתר מכירות גדול – 5,000 ש”ח ומעלה לחודש.
  • עלות פרסום אתר תדמית לחברה קטנה – 1,000 ש”ח לחודש.
  • עלות פרסום אתר תדמית לחברה בינונית – 2,000 ש”ח לחודש.
  • עלות פרסום אתר תדמית לחברה גדולה – 3,000 ש”ח לחודש.

אלו הן כמובן ממוצעים ואנו לא מתייחסים לחברות קטנות מידי ואו גדולות מידי אשר נדרשות לרף שירותים אחר לגמרי.

חשוב לזכור שבאתרי מכירות יש גם פרסום באינסטגרם שהנו לא פחות חשוב מהפרסום בפייסבוק ויש להקצות לכך תקציבי פרסום נוספים על אלו של הפעילות בפייסבוק.

אם אתם רוצים לקבל מידע מדויק יותר, חיפשו את הענף שלכם בטבלה להלן:

  • ענף
  • אופנה
  • רכב
  • עסקים
  • יופי ולייפסטייל
  • שירות לקוחות
  • חינוך
  • תעסוקה ועבודה
  • פיננסים וביטוח
  • ספורט וכושר
  • שיפוץ/עיצוב הבית
  • רפואה ובריאות
  • שירותי תעשייה
  • עריכת דין
  • נדל”ן
  • קמעונאות
  • טכנולוגיה
  • חופשות וטיולים
  • אחוז מקליקים
  • 1.24%
  • 0.80%
  • 0.78%
  • 1.16%
  • 0.62%
  • 0.73%
  • 0.47%
  • 0.56%
  • 1.01%
  • 0.70%
  • 0.83%
  • 0.71%
  • 1.61%
  • 0.99%
  • 1.59%
  • 1.04%
  • 0.90%
  • עלות לקליק
  • 1.34 ש”ח
  • 4.72 ש”ח
  • 7.55 ש”ח
  • 5.42 ש”ח
  • 9.23 ש”ח
  • 3.17 ש”ח
  • 8.15 ש”ח
  • 11.3 ש”ח
  • 5.69 ש”ח
  • 8.78 ש”ח
  • 3.95 ש”ח
  • 6.41 ש”ח
  • 3.95 ש”ח
  • 5.42 ש”ח
  • 2.09 ש”ח
  • 3.85 ש”ח
  • 1.90 ש”ח
  • אחוז להמרה
  • 4.11%
  • 5.11%
  • 10.63%
  • 7.10%
  • 9.96%
  • 13.58%
  • 11.73%
  • 9.09%
  • 14.29%
  • 6.56%
  • 11.00%
  • 0.71%
  • 5.60%
  • 10.68%
  • 3.26%
  • 2.31%
  • 2.82%
  • עלות להצלחה
  • 32.90 ש”ח
  • 131.41 ש”ח
  • 71.27 ש”ח
  • 76.42 ש”ח
  • 93.27 ש”ח
  • 23.53 ש”ח
  • 69.68 ש”ח
  • 124.22 ש”ח
  • 39.84 ש”ח
  • 133.90 ש”ח
  • 36.91 ש”ח
  • 114.56 ש”ח
  • 86.05 ש”ח
  • 50.73 ש”ח
  • 64.37 ש”ח
  • 165.56 ש”ח
  • 67.46 ש”ח
לסיכום,

פרסום בפייסבוק אינו עסק זול. מצד שני, בהחלט מדובר בשיטת הפרסום העדיפה על פני השיטות המסורתיות כדוגמת פרסום ברדיו ובטלוויזיה שעולים הרבה יותר ומייצרים תוצאות מידיות אך לאל תוצאות לאורך זמן עליהם ניתן לבנות עסק יציב ומבטיח. רוצים לשמוע עוד בנושא? מעוניינים שחברה מקצועית תנהל עבורכם את הקידום הממומן של הדף פייסבוק העסקי שלכם? השאירו פרטים ואנו נתקשר אליכם בהקדם האפשרי!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *