fbpx

עסקים רבים רואים באינטרנט הזדמנות טובה לעקוף את המתחרים המקומיים והחזקים מהם בעולם הפיזי, האמיתי. במקרים רבים, על ידי שימוש נכון בטרנדים, ניתן לעקוף גם את הגדולים ביותר באינטרנט ולזכות בחשיפה אדירה ובהצלחה יוצאת דופן. איך עושים זאת? איך זה עובד? על כך ועוד במאמר זה.

קידום עסקים על בסיס טרנדים:

יש דרכים רבות לקדם עסקים קטנים וגדולים באינטרנט. אבל, כאשר רוצים ליהנות מרמת ביטחון גבוהה יותר ואו כאשר העסק מציע שירותים/מוצרים המבוססים על מועדים שונים, הדרך הטובה ביותר לקדם עסק זה באינטרנט הנו על ידי תכנון אסטרטגי לתוכן המבוסס על טרנדים חזויים ובמאמר זה נפרט ונסביר את ההגיון מאחורי טענה זו.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    כאשר אנו מדברים על טרנדים, אנו מתכוונים למגוון רחב של אירועים אשר נעים כגלים: עניין הולך וגדל ואז בשיא יש התנפצות וסיום כמעט מידי לעניין הציבורי. ישנם מגוון רחב של אירועים הנחשבים כטרנדים:

    • חגים – אירועים דתיים.
    • מועדים – אירועים חילוניים ואו בינלאומיים.
    • מבצעים – ימי מבצעים בינלאומיים.
    • עונות – לקראת העונה ולקראת סיומה.
    • תחרויות – אירועי ספורט ובידור גדולים.

    בכל אחד מהאירועים הנופלים תחת קטגוריות אלו, אנו נראה עניין שמתחיל כחודש טרם המאורע והולך ומתחזק עד ליום האירוע כאשר לאחריו העניין הציבורי פשוט נפסק באחת.

    מרבית העסקים אינם מנצלים טרנדים אלו לטובת קידום העסק שלהם ברשת מלבד שימוש בפרסום מקוון שזה נחמד אך לא זול בכלל. אנו רוצים להציג כעת איך אנו עושים בטרנדים אלו שימוש מושכל לקידום האתר והעסק ברשת.

    איך לקדם את העסק בסיוע טרנדים?

    רגע לפני שנענה על השאלה ואף נציג כמה דוגמאות, נסביר את הרציונל:

    כאשר מנועי חיפוש נדרשים להחליט אילו אתרים ברצונם להציג בראש תוצאות החיפוש עבור משתמשים, הם מבצעות מאין מכרז מהיר אשר מחשב מגוון ענק של פרמטרים. פרמטרים אלו מסתכמים בכמה קטגוריות ברורות:

    1. תוכן איכותי – איכות התוכן וחוות השימוש.
    2. עדכניות התוכן – כמה התוכן עדכני ונכון עובדתית.
    3. רלוונטיות התוכן – כמה התוכן רלוונטי למשתמש.

    תוכן איכותי ועדכני רבים יודעים להציע לגולשים. תוכן רלוונטי למשתמש במועד החיפוש, זה כבר עניין מורכב בהרבה ובדיוק על חלק זה אנו שמים את הדגש בקידום מבוסס טרנדים!

    נסביר,

    ביום יום, כאשר מתבצע מכרז תוצאות חיפוש, האתרים החזקים ביותר שכבר הוכיחו את עצמן כבעלי תוכן איכותי זוכים להובלה טבעית (אתרי חדשות, אתרי השוואות, אתרי תוכן איכותי וממוקד). אך, אתרים אלו גם פונים לקהל הרחב עם תוכן שנכון לימות השנה ופחות למועדפים ספציפיים ובעצם הם מותירים זירה עם תחרות דלה שאנו יכולים לנצל לטובתנו.

    במילים אחרות, אם נשכיל לזהות אירועים עתידיים אשר קשורים במידה זו או אחרת לעסק שלנו ונצליח לחבר בין המוצרים שלנו למועד הרלוונטי, הרי שיש לנו ערך רב יותר להציע מיתר האתרים ברשת וביכולתנו לתפוס את ראש תוצאות החיפוש בקלות ובמהירות בעת התחזקות הטרנד.

    דוגמאות לקידום מבוסס טרנדים:

    להלן 2 דוגמאות להמחשה של אסטרטגיית הקידום,

    1. שימוש נכון בעונת השנה ומיקום העסק.

    מלון הממוקם על שפת הכנרת בעיר טבריה יכול לקדם עצמו תחת ביטויים כדוגמת "מלונות בטבריה" או " מלונות על שפת הכנרת" וכך בהחלט כנראה יעשה. אך במקביל, המלון יכול לקדם עצמו גם על בסיס אינפורמציה עונתית כך שהוא מחלק את תוכן האתר לשני קטגוריות (קיץ וחורף) ומציג תכנים שונים לגמרי בעמוד הבית ויתר תכני האתר בהתאם לעונות השנה. כך לדוגמה, בחורף המלון יכול לקדם עצמו תחת חופשה זולה ואו תחת הצגת אטרקציות במתחמים סגורים ואו כמוקד מעולה לכנסים עסקיים ובקיץ להציע את כל הטוב שיש לכנרת ולעיר השמשית להציע.

    2. שימוש נכון בענף ותחרות הקשורה לעסק:

    תחרויות ספורט ושירה נוטות להיבנות בשלבים עד לגמר הגדול. זהו דעתם היפה של עסקים הפועלים בנישה בה מתקיימת התחרות. כך לדוגמה, אנו יכולים לקחת את האולימפיאדה שנוטה להגדיל באופן משמעותי את העניין סביב עיסוקי ספורט בעבור עסק המוכר בגדים ואביזרים לספורטאים ולתכנן חצי שנה/שנה מראש איך אנו הופכים לרלוונטיים ביותר לכל אותם מבקשים להיות ספורטאים..

    נוכל להעניק מידע אודות האולימפיאדה, נוכל לכתוב מי מהמתחרים לובש אילו מותגים ולחבר בין הספורטאים למוצרים שהעסק מציע וכמובן שניתן גם להכין מלאים מתאימים של פריטים הקשורים באופן ישיר למאורע (חולצות עם המטבעות, דגלי מדינות ועוד..)

    כאשר אתר עסקי מציג תוכן בתצורה זו וכל עמוד הבית מותאם לגולשים לפי העניין שלהם עד ובעת קיום התחרות, ישנו זינוק חד במכירות המקוונת ובביקורים בחנות וכך בעצם זוכים בקידום אפקטיבי וזול עד למאורע הבא.

    האם זה שיטת קידום משתלמת?

    שיטת זו לקידום אורגני אינה פשוטה לעסקים אשר אינם מנהלים את האתר אינטרנט בשוטף. מצד שני, עסקים אשר שכרו שירותי ניהול אתרים, לגמרי יכולים להיות רגועים מאחר וחברת ניהול האתרים היא זו שתדרש לעשות את העבודה הקשה ועליכם רק לדרוש זאת מהם זמן סביר לפני האירוע.

    ישנם לא מעט טרנדים שחוזרים על עצמן מידי שנה. כלומר, עבודה נכונה וראיה קדימה יכולה לאפשר לנו לזכות ברלוונטיות גבוהה כל טרנד בכל שנה חברי שהעבודה משתלמת אף יותר.

    לסיכום,

    כבעלי עסקים שרוצים להתחרות על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש עליכם לזכור תמיד שגם המתחרים שלכם מנסים לעשות את אותה העבודה. כלומר, לפעול בשיטה סטנדרטית כמו כולם ככל הנראה לא תצדיק את ההשקעה מאחר ויהיה תמיד בעל סק בעל כיסים עמוקים משלכם. במקום זאת, כדאי מאוד לחשוב על אסטרטגיות חלופיות אשר אינם בשימוש המתחרים כך שאתם בפועל זוכים להזדמנות אמיתית לקדם את העסק במנועי החיפוש ולאורך זמן.

    רוצים ללמוד עוד על שיטות עבודה? רוצים לבחון אסטרטגיות קידום אורגני לעסק שלכם? השאירו פרטים ומנהל אתרים (כן, זה כולל קידום אורגני בפנים..) יחזור אליכם כדי לבחון יחד אתכם מה נכון עבורכם – ללא עלות וללא התחייבות מצדכם. נתראה 😉

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן