fbpx

פתיחת חנות אמזון זה אולי המושג החם ביותר כיום מאז שאמזון הודיעו על כך שהם צפויים לאפשר מכירות באמזון ישראל ובשפה העברית. עסקים רבים מבינים שזהו הזדמנות חד פעמית לעלות על הרכבת רגע לפני שהיא עוזבת את התחנה. אך, חשוב לזכור שהקמה וניהול חנות אמזון אינה קלה כפי שייתכן ונראה לכם. במאמר זה אנו רוצים לגעת בחלק משמעותי מניהול חנות אמזון – השיווק של המוצרים בפלטפורמה.

קידום מכירות באמזון

אמזון, ענקית הקמעונאות הבינלאומית מאפשרת לכל אדם להפוך למוכר בתוך מספר רגעים ולהרוויח כסף. זה נשמע נפלא וקל במיוחד. אך זהו שלא. דווקא בגלל שכל אחד יכול להציע את מרכולתו בעזרת הפלטפורמה, עליכם להתחרות ולקדם את המוצר שלכם כך שיבלוט החוצה מבין כלל המוצרים המוצגים בכל קטגוריה וקטגוריה באתר. במילים אחרות, עצם זה שיש לכם חשבון מכירה באמזון כלל אינו מבטיח שתצליחו למכור ולהרוויח כסף.

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    אלו שעלו על הרכבת לפני שנים רבות ופעלו לפי כללי המשחק צברו וממשיכים לצבור כוח בעזרת מספר רב של עסקאות וביקורות חיוביות ואילו מוכרים חדשים מוצאים עצמם לעתים קרובות בבעיה מסוימת בכל הקשור להתנעת החנות והשגת העסקאות הראשונות שיאפשרו להם להגדיל אט אט את המעגלים ולתפוס נתח כלשהו מעוגת המכירות הבינלאומית.

    יש שאומרים שבפתיחת אמזון לישראל יש הזדמנות פז לעלות על הרכבת ולתפוס נתח מעוגת המכירות המקומית טרם צריך לשפוך סכומי כסף גדולים. ייתכן והם צודקים אך זאת נדע רק במועד הפתיחה הרשמית של אמזון ישראל ומתן האפשרות למכירה בעברית לכל מאן דבעי. מאחר ואנו רוצים להשיג תוצאות מעולות, חשוב מאוד לתכנן אסטרטגיית קידום מכירות באמזון שתאפשר צמיחה נכונה ולאורך זמן.

    איך מקדמים מוצר באמזון?

    כאשר אתם נדרשים להתחרות מול מספר רב של מתחרים, אין משמעות גדולה להיקף המוצרים שאתם מציעים בפלטפורמה אלא לטיב המוצרים שאתם מוכרים. כלומר, אין שום ערך במכירת מוצרים שכולם יכולים למכור ועליכם להתמקד דווקא באותן המוצרים בהם יש לכם יתרון תחרותי ואשר יאפשר לכם להתבלט החוצה ולהשיג מכירות עקביות של המוצר שבבעלותכם.

    כחלק מאסטרטגיה לקידום מוצר באמזון, אנו נבחן את מגוון המוצרים המוצעים כיום בחנויות אמזון, נתכנן את המוצר היטב עם מיתוג ממוקד ומדויק, צילום מקצועי וכמובן מחיר אטרקטיבי ושילוח מהיר ליעדים שונים בעולם (כן, הביזנס האמיתי בכלל מעבר לים).

    אנו לרוב נפעל לפי עשרת השלבים הבאים:

    1. נקים חנות אמזון – נשקיע בשם החנות, נייצר מותג משכנע ואמין.
    2. נבחר מוצרים בקפידה – נזהה מוצר עם רווחיות גבוהה בו יש לנו סיכוי להרוויח.
    3. נכין מלאי מהמוצר – נדאג לייצור מוקדם של מספר מוצרים מינימלי למכירה.
    4. נדאג לתשתית שילוח – חשוב לבחור חברת שילוח או להשתמש בשירות אמזון.
    5. נצלם את המוצריםצילום מוצרים לאמזון הנו משימה מורכבת הדורשת מיומנות.
    6. נכין תוכן לכל מוצר – יש צורך בתיאור מנצח, שימוש באינפוגרפיקות וכל כלי עזר אחר.
    7. נבצע מחקר מילות מפתח – נשתמש בכלי Amazon Keyword Tool לאופטימיזציה לתוכן.
    8. נעלה את המוצרים לאמזון – נעלה את המוצרים בשיוך לקטגוריות ותגיות מתאימות.
    9. נפרסם את המוצרים – נעבור ונוודא שהכל תקין, לאחר מכן נפרסם את המוצר לציבור הרחב.
    10. נשקיע בקידום ממומן – כן, יש צורך בהשקעה כספית לקידום המוצר שלנו בראש קטגוריות באמזון.

    כלל השלבים הללו חיוניים להצלחת הקידום של המוצר שלנו באמזון ישראל ואו אמזון העולמית. אך, אנו ננסה להתמקד מעט דווקא על הסעיף האחרון והחשוב מכולם לאחר שהמוצרים כבר עלו בהצלחה לאתר,

    קידום ממומן למוצר באמזון:

    קידום אורגני למוצרים באמזון מתאפשר לעתים קרובות. אך, על עובדה זו – אסור לוותר על קידום ממומן למוצר באמזון מאחר ואם אתם לא תעשו זאת, אחרים יעשו זאת וכמובן שהם יגזלו מכם את הלקוחות הפוטנציאליים. מאחר והגולשים אשר גולשים באמזון נמצאים במוד רכישה, הפרסום הממומן באמזון בהחלט משתלם.

    כמו בכל פלטפורמה אינטרנטית, גם באמזון מתבצע מכרז וירטואלי לכל ביטוי אשר מחפשים בפלטפורמה ולכן כאשר יש מספר רב של מוכרים המפרסמים בקטגוריה/נושא מסוים, עלות הפרסום עולה בהתאמה. לכן, כל התכנון שהצגנו מעלה חשוב מאוד – ללא מיקוד גבוהה של המוצרים והפרסום שלהם, אנו נשרוף כסף ולא נראה תוצאות מניחות את הדעת.

    יש מגוון רחב של אסטרטגיות קידום מוצרים באמזון. חלקם אף כוללים מתן מוצרים במתנה לגולשים רק כדי לקבל ביקורות חיוביות ולהתניע את המכירות בחנות האמזון של המוכר (מוכרים חדשים). עליכם לשבת עם איש מקצוע כדי להבין איזו אסטרטגיית קידום באמזון הכי נכונה עבורכם ולרוץ איתה קדימה ולאורך זמן.

    לסיכום,

    חשוב לזהות את ההזדמנות אשר בפתיחתה של אמזון לישראל אבל חשוב אף יותר להבין שזהו אינו משחק ילדים ויש צורך בהשקעה רבה אם רוצים לראות תוצאות. אם אתם מחזיקים בחנות אמזון וצריכים קידום מכירות באמזון ואו אתם רוצים ללמוד עוד על תחום זה, השאירו פרטים ואנו נדאג שמומחה אמזון יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן