fbpx

אחת השאלות הנפוצות מצד לקוחות חדשים הנו, "האם קידום ממומן עוזר לקידום האורגני?". שאלה הגיונית למדי. במיוחד שיש תחושה כזו שכאשר מעלים פרסום בגוגל אדס האתר מתחיל לטפס גם בתוצאות האורגניות בחיפוש, אז האם זה אמיתי או סתם מיתוס?

השפעת קידום ממומן על קידום אורגני

לא מעט אנשי מקצוע מוכנים להישבע בכך שיש השפעה ישירה בין קידום ממומן ובין קידום אורגני אך במנוע החיפוש אומרים בצורה נחרצת שאין כל קשר בין השקעה בפרסום דרך הפלטפורמה שלהם ובין התוצאות של הקידום האורגני. אז מי צודק? ובכן, קרוב לוודאי ששני הצדדים לוויכוח 100% צודקים!

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    איך זה יכול להיות? ובכן בכדי לענות על שאלה זו יש לבחון לרגע את האינטרסים של ענקית החיפוש:

    מצד אחד – אינטרס מובהק לעודד קידום ממומן בגוגל אדס:

    גוגל אינה מרוויחה מעצם ביצוע החיפושים במנוע שלה. אך היא מרוויחה סכומי עתק מהמפרסמים הבוחרים להציג את המודעות שלהם לצד תוצאות החיפוש. כלומר, לגוגל יש אינטרס לגרום לכמה שיותר בעלי עסקים לפרסם במנוע החיפוש ובכמה שיותר כסף.

    "על הנייר", גוגל יכולה לתעדף את הלקוחות המשלמים שלה על פני יתר הלקוחות (בעלי האתרים) שאינם משלמים ובכך לגרום לכולם לפרסם באמצעותה ולהתעשר אף יותר.

    מצד שני – אינטרס מובהק לספק תוצאות חיפוש מדויקת:

    גוגל שווה משהו רק כל עוד היא מספקת את התוצאות חיפוש הטובות והמדויקות ביותר עבור הגולשים. כלומר, מנוע החיפוש משתפר והולך כל הזמן ביכולת שלו לזהות התנהגות גולשים ובמתן תוצאות חיפוש בעלות יחס מענה גבוהה ככל שאפשר לחיפושים של הגולשים.

    כלומר, אם גוגל תתעדף את הלקוחות המפרסמים היא תגרום בוודאות לפגיעה חמורה ברלוונטיות של התוצאות חיפוש וזו תהיה הטעות שצגרום לגולשים לעבור ולחפש בפלטפורמות מתחרות שרק מחכות למעידה מסוג זה בכדי לזכות בהזדמנות לנגוס בעוגת החיפוש הרווחית כל כך.

    אז האם מדובר באמת או במיתוס?

    כמובן שמיתוס. אין כל קשר בין השקעה בפרסום בגוגל ובין תוצאות החיפוש האורגניות של האתר בחיפוש.

    עצם הויכוח קיים מאחר ויש אכן קשר נסיבתי מסוים בין ניהול קמפיינים פרסומיים בגוגל ובין התוצאות האורגניות משני סיבות עיקריות:

    1. אתרים המפרסמים לרוב משקיעים יותר בקידום אורגני במקביל.
    2. אתרים המפרסמים מקצרים הליכים על ידי הנעת תנועה לאתר.

    במרבית המקרים, בעלי עסקים המשקיעים תקציבי פרסום בגוגל נוטים גם לבצע התאמות נדרשות באתר האינטרנט שלהם בכדי להבטיח שהכסף לא יילך לשווא. כפועל יוצא ממאמצים אלו, אתרי האינטרנט הללו טובים יותר ומותאמים טוב יותר לדרישות הגולשים ומכך שהם מקודמים טוב יותר גם בראי אורגני..

    מעבר לכך, גוגל הנו מנוע חיפוש חכם למדי אשר נסמך לא רק על התוכן באתר ומספר האתרים המקשרים אליו אלא גם על בחינת התנהגות הגולשים שהיו במגע עם האתר והתוכן. כאשר אתר אינטרנט מוזן בצורה ממומנת במספר רב של גולשים, למנוע החיפוש יש יותר אינדיקציות לאיכות התוכן ולעתים קרובות זה מסייע לתעדוף התוכן על פני תכנים אחרים (כאשר הגולשים מגיבים היטב לתוכן).

    במקרים אלו, נחסך "זמן גילוי" אך גוגל הייתה ממקמת את הערך באתר באותה הנקודה בדיוק בהמשך הדרך עם גילוי איכות התוכן והפרסום הממומן חסך לנו זמן יקר בלבד.

    אז האם להשקיע בפרסום ממומן לקידום אורגני?

    לעתים אנו ממליצים ללקוחותינו להשקיע סכומים קטנים למדי על קמפיינים דינמיים (אוטומטיים) בכדי לסייע לגוגל "לגלות" את עמודי האתר במהירות רבה יותר.

    במקרים בהם אנו בוחרים להיעזר בפרסום ממומן בכדי להתניע אתר, אנו נעשה זאת במאה עד מאתיים שקלים בלבד לחודש בלבד.

    אך, גוגל כמו גוגל תקבע האם לתעדף עמודים באתר ובאילו מיקומים על בסיס איכות התוכן והשוואתו ליתר המתחרים בשוק. במילים אחרות, אנו לא מצפים לראות קידום אורגני כתוצאה מהקידום הממומן ואף נוכל להפסיק את הפרסום מבלי לחשוש שמיקומים אורגניים של האתר יפגעו.

    מקווים שנהנתם מהמאמר, נשמח לשמוע גם את דעתכם בתגובות..

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן