קידום אתרים למסעדות

קידום מסעדות באינטרנט: אסטרטגיה לקידום של מסעדה ברשת על בסיס *סיפור אמיתי*.

פנתה אלינו היום גברת נחמדה עם סיפור קצר אבל מעציב אודות המסעדה שלה. היא ביקשה לדעת האם אנו יכולים לקדם את המסעדה שלה ולהניע לקוחות למקום. אנחנו עוד לא יודעים אם היא תהפוך ללקוחה שלנו או לא, אבל אנו נציג במאמר זה את הסיפור שלה ואיך אנו מסוגלים להתמודד עם הבעיה בהצלחה.

קידום מסעדה באינטרנט

קידום מסעדה באינטרנט דומה לקידום של כל סוג עסק אחר. אך, יש למסעדה כמה ייחודיות שבאות לידי ביטוי ואותם נציג בהמשך המאמר.


צריכים עזרה? התייעצו עם מנהלי האתרים והרשתות החברתיות של WEmanage!


להלן הסיפור:

יעל (שם בדוי) התקשרה אלינו וסיפרה לנו את הסיפור הבא: היא מנהלת מסעדה בהצלחה יתרה מזה 5 שנים בעיר הדרומית אילת. בעקבות פציעה, נאלצה לסגור את המסעדה למשך 6 חודשים אך כעת שהיא פתחה מחדש, אין לקוחות. כולם מסיקים שהמסעדה נסגרה סופית. היא מבקשת לדעת, איך ניתן וכמה יעלה להחזיר את הלקוחות למסעדה בעזרת ניהול אתר וקמפיין פרסומי באינטרנט?

כדי להבין טוב יותר את מצבה של הפונה, שאלנו אותה שאלות נוספות כדוגמת מה מידת ההצלחה לפני הסגירה הפתאומית? (הצלחה נאה). האם המסעדה ממוקמת באזורים המטוילים בעיר? (לא). ואיך היא פרסמה את המסעדה שלה בשנות הפעילות? (על גבי המפות לתיירים).

עם נתונים אלו, עלינו לנסות ולהבין . קמפיין מקומי בגוגל:מה הבעיה ואיך עלינו לקדם את המסעדה שלה ולהחזיר עטרה ליושנה.

אסטרטגיית קידום למסעדה בעזרת האינטרנט:

למסעדות יש כמה תכונות בולטות למדי:

  1. הם נמצאות במיקום מוגדר וקבוע על גבי המפה.
  2. הם מציעות את שירותיהם בשעות קבועות ביום.
  3. הם מייצרות ארוחות ומזון המצטלם יפה מאוד.
  4. הם מתאימות לכל אדם בכל שפה באשר הוא.
  5. הם נוטים לשתף פעולה עם אנשי הניהול והשיווק.

תכונות אלו מעולות למנהלי אתרים ולאנשי שיווק מאחר והם יכולים לקבל מדיה איכותית ואת הכלים לבניית קמפיין שיווקי אופטימלי.

תכונות אלו מאפשרות למנהלי השיווק לפנות לקהלים שונים בשפות שונות אך עם מוצרים זהים (אוכל זה מוצר אוניברסלי) וכך לזרז תהליכים שיווקיים.

תכונות אלו מאפשרות לצמצם את החשיפה של הפרסום רק לאוכלוסיה הנמצאת בקרבת המסעדה וגם אז רק בשעות הפעילות של המסעדה כך שכל התקציב פרסום מנוצל כהלכה.

כעת שזיהינו את מאפייני העסק. ניתן לעבור ולבנות מודל לאסטרטגיה עבור המסעדה:

  1. הקמה/עדכון של נראות ותוכן המסעדה.
  2. יצירת קמפיינים שונים ללקוחות הפוטנציאליים.
  3. ניהול אפקטיבי של תוכן האתר והנראות של המותג.

כעת נסביר על כל שלב ושלב,

הקמה/עדכון של נראות האתר:

הפרסום של המסעדה יעורר עניין אצל לא מעט סועדים פוטנציאליים. אבל, באוכל, הם ירצו לדעת מה אתם מציעים ואיך נראה המסעדה והאוכל שלכם. לכן, הם 100% יבקרו באתר של המסעדה ויבקשו ללמוד עוד עליה לפני שיתאמו שולחן במקום.

אנו נרצה לעצב מחדש ואו לשפר את הנראות של האתר לפני נצא לקמפיין פרסומי וזאת כדי שמי ששוקל להגיע לא ישנה את דעתו ויוותר על כך רק בגלל שאנו לא נראים מספיק טוב.

הקמת קמפיינים פרסומיים למסעדה:

אנו נקים כמה סוגי קמפיינים שונים כדי ללכוד את הלקוחות שלנו,

1. קמפיין מותג:

קמפיין שנועד למחפשים את שם המסעדה ואשר מבטיח שהלקוחות האוהבים מהעבר ידעו שהיא פעילה ומזמינה.

2. קמפיין בשפות שונות:

קמפיין למחפשים מסעדה באילת בשפות אנגלית, צרפתית, רוסית וערבית כך שהתיירים שחיפשו מסעדה ימצאו אותנו.

3. קמפיין מקומי בגוגל:

קמפיין מסעדה רוחבי אשר יופיע לכל מי שמחפש מסעדה בעברית אך נמצא בקרבת מקום למסעדה (בעיר אילת בלבד).

4. קמפיין ניווט בוויז:

קמפיין שמציג הנחה בשעות ארוחות מרכזיות לנוסעים בקרבת המסעדה באילת. כך לקוחות רעבים יעצרו לאכול עם ההטבה המוצעת.

5. קמפיין שיווק מחדש:

קמפיין שרודף אחרי מבקרי האתר למשך חודש לכל אתר באינטרנט. זאת כדי שנחדור היטב לתודעת הלקוחות הפוטנציאליים בעת חשיבה על מסעדה.

ניהול תוכן אתר האינטרנט וקידומו:

לאחר התנעת התנועה הראשונית של הלקוחות למסעדה, יש לשמר אותה על ידי פעולות ניהול אתרים בשוטף. פעולות אלו הופכות את האתר מכרטיס ביקור לאתר פעיל ועל ערך ללקוחות ובו אנו מוסיפים שעות פעילות, תפריטים מוצעים, תמונות מהפעילות במקום, מתן אפשרות להזמין מקומות ואירועים ועוד..

בצורה זו, אנו משמרים את הקיים ועובדים על קידום אורגני למסעדה שאט אט תטפס במעלה תוצאות החיפוש באינטרנט וקהל לקוחותיה הקבועים יאפשר פיתוח עסקי מואץ ואולי אף פתיחת סניפים נוספים.

לסיכום,

זוהי רק אסטרטגיה אחת מיני רבים וכל מקדם אתרים עושה שימוש בשיטות הנוחות לו כדי להגיע ליעד לשביעות רצון הלקוח. אך, כדי שזה יעבוד, חשוב מאוד לתאם ציפיות מראש. וחשוב מכך, ליידע את הלקוח בכל פעולה ופעולה שנעשית עבורו כך שידע ויעריך את העבודה הקשה שחברת הניהול או השיווק עושה עבורו. בהצלחה!


צריכים עזרה? התייעצו עם המומחים של WEmanage ונשמח לעזור! 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
הרגש חופשי לשאול שאלה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *