fbpx

כבר מספר שנים שאווטבריין וטאבולה ומערכות קידום תוכן אחרות איתנו בכל אתר חדשותי גדול ובמספר רב של אתרי תוכן מובילים ברשת. אבל, האם שיווק בעזרת כלים אלו באמת עובדים? על כך ועוד במאמר זה.

האם קידום תוכן באינטרנט עובד?

רבים שואלים האם מערכות קידום התוכן של חברות Outbrain וחברת Taboola אכן עובדים ומצליחים לייצר ערך עבור בעלי עסקים? במאמר זה נעבור על הנושאים הבאים:

יש לך שאלה? התייעצ/י איתנו, נשמח לעזור!

    1. מה זה קידום תוכן באינטרנט?
    2. האם קידום תוכן באינטרנט עובד?
    3. איך משתמשים בקידום תוכן באינטרנט?

    נעבור כעת על כל אחד מהשאלות מעלה וננסה לענות עליהן בצורה כזו שתאפשר לכם לקבל החלטות ולבחור האם להשתמש בכלים אלו ואו באלטרנטיבות.

    מה זה קידום תוכן באינטרנט?

    חברות פיתחו מערכות אשר מבוססות אלגוריתם זיהוי תוכן ורלוונטיות עבור הגולשים. בעזרת מערכות אלו, אנו יכולים לכתוב מאמר בעל ערך עבור הגולשים ולקדם את המאמר באתרי האינטרנט המובילים בשוק הישראלי והבינלאומי.

    כך לדוגמה, בעזרת טאבולה ואווטבריין ניתן להטמיע מאמרים באתרי וואלה, ווינט, מאקו, דה מרקר, כלכליסט ועוד שלל ענק של אתרים נוספים. מאמרים אלו מוצגים לצד התוכן המקורי של האתר ומאפשר לנו להגיע לגולשים כאשר הם ללא מחסומים ומאפשרים לעצמם לקבל את המסרים שלנו.

    מדובר בשיטת שיווק מתקדמת למדי אשר מותאמת לכל אתר ואתר כך שהתוכן שלכם נראה ככזה שנכתב על ידי מערכת האתר ורבים לא שמים לב למשפט קטן ומזערי בו כתוב שמדובר בתוכן ממומן ואו תוכן מקודם שאמור לשקף לגולשים שזהו תוכן לא אורגני אך מרבית הגולשים כלל לא שמים לב לכך.

    האם קידום תוכן באינטרנט עובד?

    כן. ולא. קידום תוכן באינטרנט עובד מעולה במידה ועושים בו שימוש חכם אשר מנצל את חוזקותיו בצורה נכונה. היתרון המהותי ביותר בקידום בעזרת תוכן הנו בכך שניתן להגיע לקהלים אשר כלל לא רואים את הפרסומות המרצדות (עיוורון פרסומות).

    אבל, בשונה ממערכות פרסום אחרות שמאפשרות העברת גולשים לעמודי נחיתה עם תוכן שיווקי מועט וטופס מובלט להשאר פרטים, במערכות קידום תוכן באינטרנט ניתן להזרים תנועה אך ורק למאמרים תוכן איכותיים אשר זכו לאישור האלגוריתם של החברות המוצגות מעלה.

    איך מקדמים תוכן באינטרנט בהצלחה?

    קידום בעזרת תוכן דורש תחכום רב יותר מפרסום רגיל. כדי שהפרסום שלנו יעבוד, עלינו להגדיר כמה כללים מראש:

    • קידום בעזרת תוכן מתאים ליצירת לידים ולא לגידול במכירות און ליין.
    • קידום בעזרת תוכן עובד רק בתחומים המתאימים לקהל רחב במיוחד ולא נישות קטנות.
    • קידום בעזרת תוכן דורש תשתית מעולה בעמוד התוכן אליו מובילים את התנועה.

    בהפנמת כללים אלו, ניתן לנשיג תוצאות מעולות בעזרת כלים שיווקיים אלו. אבל נעבור כעת ונסביר את הרציונל:

    כחברת ניהול אתרים, ניסינו מספר פעמים לקדם תוכן לצורך מכירות און ליין (לחנויות אינטרנטיות) ופשוט לא הצלחנו לייצר תוצאות. ייתכן ואנו נכשלנו כי לא הבנו את המערכת, אך להערכתנו זה שיטת שיווק לא מספיק טובה עבור חנויות מאחר והדרך מהמאמר ועד המוצר ארוכה מידי.

    לעומת זאת, כאשר אנו עוסקים ביצירת לידים ובתוך המאמר שלנו או בסופו יש טופס לקליטת לידים וזהו המשך טבעי למאמר המקורי שקרא הגולש, התוצאות לעתים מפתיעות לטובה.

    אך אם נצלול פנימה מעט יותר, נגלה שכדי שקמפיין קידום תוכן יעבוד, עלינו לקדם מוצר ואו שירות לציבור רחב מאוד צריך ורוצה. כך לדוגמה, פניה לקהל נישה מסוים כדוגמת אנשי עסקים כנראה לא תעבוד טוב ומצד שני, פניה לקהל רחב המחפש מידע אודות פתרון פיננסי ואו רפואי, יעבוד מצוין.

    זאת משום שהתוכן שלנו צפוי להיות מותאם ומוצמד לתוכן דומה אך לא ניתן להגדיר קהלי יעד ואו נושאים המעניינים את הגולשים. כלומר, קידום תוכן באינטרנט דומה יותר לשלטי חוצות במיקומים ספציפיים על פני פרסום סטנדרטי באינטרנט.

    לבסוף, חשוב מאוד שהאתר אליו אנו מזרימים תנועה יראה כלגיטימי ויכיל את כלי ההמרה השונים כדי להמיר את הקוראים ללקוחות. איך עושים זאת? בעזרת לחצן חיוג, טפסי איסוף לידים, איסוף נתונים לשיווק מחדש ועוד..

    לסיכום,

    כלים כדוגמת אווטבריין וטאבולה עובדים לא רע עבור יצרני לידים אשר השכילו לבנות מערך תומך שנראה כנדרש ומוכן לקליטת פרטים של גולשים. מומלץ מאוד לבצע בדיקה על תקציב קטן ולתקופה קצרה טרם בוחרים להשקיע סכומים גדולים על פרסום בשיטה זו. בנוסף, חשוב לבצע A/B testing שמשמעותו לבדוק מספר חלופות ולבדוק אילו תכנים מייצרים לידים במספר הרב ביותר בעלות הנמוכה ביותר כדי לייעל תהליכים ולצמצם עלויות.

    מקווים שעזרנו לכם לקבל החלטות, צוות השיווק של WEmanage.

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    התייעץ איתנו חינם!
    1
    צריך עזרה?
    שלום,
    איך אפשר לעזור לך היום?
    לחצ/י להתייעצות חינם! דילוג לתוכן